AnonymBruker Skrevet 6. desember 2014 #1 Skrevet 6. desember 2014 Hvilke symptomer hadde du? Hvor lenge var du syk før du fikk behandling? Leste om ho som hadde fått det etter p-piller, og blir livredd.. Anonymous poster hash: 984c3...cd7
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2014 #2 Skrevet 6. desember 2014 Ikke bli livredd, og ikke la deg hause opp og bli nervøs pga en mediesak. Jeg jobber på sykehus, og det er ganske vanlig å sjekke folk med pustevansker for lungeemboli, de fleste har det ikke, men vi tar alltid prøve for å være sikker. Ingen kan si hvorfor den relevante prøven ikke ble tatt hos hun som stod i avisen, men husk at helsehistorier i media sjelden er presentert slik de var presentert i virkeligheten, og at det alltid er lettere å holde et fokus når du vet svaret. Det er ikke vanlig å få lungeemboli etter å ha stått på p-piller, er du bekymret så ta det opp med legen din, evt vurder om du trenger å bruke p-piller. Risikoen er liten. Anonymous poster hash: a75d4...d55 3
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2014 #3 Skrevet 6. desember 2014 Ikke bli livredd, og ikke la deg hause opp og bli nervøs pga en mediesak. Jeg jobber på sykehus, og det er ganske vanlig å sjekke folk med pustevansker for lungeemboli, de fleste har det ikke, men vi tar alltid prøve for å være sikker. Ingen kan si hvorfor den relevante prøven ikke ble tatt hos hun som stod i avisen, men husk at helsehistorier i media sjelden er presentert slik de var presentert i virkeligheten, og at det alltid er lettere å holde et fokus når du vet svaret. Det er ikke vanlig å få lungeemboli etter å ha stått på p-piller, er du bekymret så ta det opp med legen din, evt vurder om du trenger å bruke p-piller. Risikoen er liten. Anonymous poster hash: a75d4...d55 Takk for svar! Siden du jobber på sykehus, vet du hvor lenge man kan gå med lungeemboli før man evt. dør? Er det ikke ganske vanskelig å diagnostisere? Anonymous poster hash: 984c3...cd7
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2014 #4 Skrevet 6. desember 2014 Emboli er svært sjelden blant unge som bruker p-piller. Bla er det genbetinget, røyking, alkohol ol. Symptomene er akutte pusteproblemer, smerter i brystet. Du kan slappe helt av, det er som sagt veldig sjeldent, og tro meg; du merker om du har emboli. Anonymous poster hash: 1434a...6fa
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2014 #5 Skrevet 6. desember 2014 Emboli er svært sjelden blant unge som bruker p-piller. Bla er det genbetinget, røyking, alkohol ol. Symptomene er akutte pusteproblemer, smerter i brystet. Du kan slappe helt av, det er som sagt veldig sjeldent, og tro meg; du merker om du har emboli. Anonymous poster hash: 1434a...6fa Takk for svar! Sitter her med panikk pga. av at jeg er så redd. Er du sikker på at man nødvendigvis har såpass konkrete symptomer? Føler et sterkt trykk i brystet (har gjort det en stund) og klarer ikke å puste skikkelig. Men disse pusteproblemene du snakker om, minner kanskje mer om astma? Anonymous poster hash: 984c3...cd7
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2014 #6 Skrevet 6. desember 2014 Takk for svar! Sitter her med panikk pga. av at jeg er så redd. Er du sikker på at man nødvendigvis har såpass konkrete symptomer? Føler et sterkt trykk i brystet (har gjort det en stund) og klarer ikke å puste skikkelig. Men disse pusteproblemene du snakker om, minner kanskje mer om astma? Anonymous poster hash: 984c3...cd7 Trykk i brystet kan være så mangt. (forkjølelse, astma, bronkitt, lungebetennelse) Er du engstelig for emboli så tar du kontakt med legen din og tar en blodprøve. En prøve (d-dimer) kan gi en indikasjon på emboli. Anonymous poster hash: 1434a...6fa
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2014 #7 Skrevet 6. desember 2014 Trykk i brystet kan være så mangt. (forkjølelse, astma, bronkitt, lungebetennelse) Er du engstelig for emboli så tar du kontakt med legen din og tar en blodprøve. En prøve (d-dimer) kan gi en indikasjon på emboli. Anonymous poster hash: 1434a...6fa Ok.Skal ta kontakt med legen på mandag. ( Om jeg fortsatt er i live da..) Anonymous poster hash: 984c3...cd7
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2014 #8 Skrevet 6. desember 2014 Trykk i brystet kan være så mangt. (forkjølelse, astma, bronkitt, lungebetennelse) Er du engstelig for emboli så tar du kontakt med legen din og tar en blodprøve. En prøve (d-dimer) kan gi en indikasjon på emboli. Anonymous poster hash: 1434a...6fa Et spørsmål fra en uvitende her. Er D-dimer en hurtigtest de kan ta på legevakten? Anonymous poster hash: be8dd...938
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2014 #9 Skrevet 6. desember 2014 Ok.Skal ta kontakt med legen på mandag. ( Om jeg fortsatt er i live da..) Anonymous poster hash: 984c3...cd7 Glemte å skrive at angst og psyken kan lett gi symptomer du beskriver. Mest sannsynlig lider du av et angstanfall. Pust godt og ta det med ro Anonymous poster hash: 1434a...6fa
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2014 #10 Skrevet 6. desember 2014 Et søskenbarn av meg ble innlagt på sykehuset med en kraftig lungebetennelse, hun ble nesten helt frisk men døde plutselig på sykehuset, og det var en blodpropp i lungene. Hun var bare 17, om hun gikk på p-piller vet jeg ikke. Men når jeg skulle begynne med p-piller så reagerte legen litt på det med søskenbarnet mitt (jeg nevnte det siden han spurte om det er blodpropp i familien), siden blodpropp kan være arvelig, men jeg fikk pillene og lever ennå 11 år etterpå. Ingen andre i slekta har hatt blodpropp.Anonymous poster hash: 8264e...e14
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2014 #11 Skrevet 6. desember 2014 Jeg har hatt blodåropp i lungen. Symptomene var: - 40 i feber - helt FORJ*VLIGE smerter (ca 5 ganger vondere enn fødsel) - pustevansker Gikk i 10 dager før jeg fikk riktig behandling. Så tilsammen ca 14 dager før jeg ble lagt inn på sykehus.Anonymous poster hash: 3acce...8b4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå