Gå til innhold

Hva mente butikkansatt med dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var og handlet en bukse på bikbok i XS. Til meg selv. Jeg er 155 cm (kanskje litt ekstra fett på lårene, men XS passer til meg i denne modellen).

Da jeg kom til kassa spurte hun ansatte: "Er buksa til deg?"
"Ja", svarte jeg.

"Har du prøvd den på da?" spurte hun ansatte igjen.

Så sa jeg nei, men at jeg har samme modell i en annen farge i den størrelsen, så jeg vet at den passer.

Overreagerer jeg når jeg syntes det var litt slemt å spørre? Hun snakket litt nedlatende til meg, som om den var for liten til meg.

Anonymous poster hash: 4bf53...2c6
Skrevet

Ville nok ikke tatt det så tungt. BikBok er ikke akkurat en high end butikk, og det er som regel bare storsnutede fjortisser som jobber der.

Håper du er fornøyd med buksen din, og at du glemmer fort at servicen var begredelig;)

Anonymous poster hash: 7d070...ec3
  • Liker 6
Skrevet

Eller kanskje hun prøvde å være hjelpsom. Ikke tolk alt i værste mening.

Anonymous poster hash: d29c1...72e

• Liker 17
Skrevet

Om hun hadde sagt "Har du prøvd den da?", så hadde jeg hadde svart "Nei, og har du noe problem med det?".

Synes det var frekt av henne.

Anonymous poster hash: f704e...219
Skrevet

Fikk omtrent samme svar på Cubus da jeg kjøpte undertøy i M. "Du vet du ikke kan bytte truser om de ikke passer!?"

Anonymous poster hash: 53340...9c0
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Hun var sikkert bare litt i tvil om buksen ville passe, og ville sørge for at du ikke kjøpte noe du ikke kunne bruke. Jeg har fått samme spørsmål selv i klesbutikker.

(Og ja, du overreagerer. Hun tenkte nok ikke "hun der er AAAALTFOR feit til å kunne bruke den størrelsen!")

Endret av Heart
  • Liker 7
Skrevet

Om hun hadde sagt "Har du prøvd den da?", så hadde jeg hadde svart "Nei, og har du noe problem med det?".Synes det var frekt av henne. Anonymous poster hash: f704e...219

Det hadde jo vært en frekk måte av deg og svare på også da!

Hvor har det blitt av folkeskikken og vennligheten i dette landet her?

Anonymous poster hash: d29c1...72e

• Liker 3
Skrevet

Jeg ville satt pris på det, jeg. Tenk om hun trodde at du holdt på å kjøpe feil bukse (F.eks trengte S istedenfor XS, antageligvis ikke en fornærmelse :) ), og ville spørre for å være sikker.

Gjest HeiHade
Skrevet

Ja, du overreagerer. Ikke alt blir sagt i verste mening. Tror ingen mener at du er feit om de mener at S sitter bedre enn XS heller, så. Noen butikkansatte bryr seg bare om å finne ut om klærne du kjøper sitter bra på kroppen din.

• Liker 2
Skrevet

Du overreagerer nok litt ja. Jeg kan ikke se for meg at hun insinuerte at du var litt tjukk fordi hun ville dobbeltsjekke at XS var riktig størrelse, hun prøvde nok bare å passe på at du ikke måtte komme tilbake og bytte.

• Liker 2
Skrevet

Jeg jobber som klesselger selv, og dette er et veldig standard setning som nærmest kommer av seg selv. Det er en fin måte å starte small talk på og "bryte isen". Samtidig er det ofte jeg spør fordi jeg faktisk vil at kunden skal være sikker i sitt valg og vise at jeg har tid til å bidra dersom hun skulle stå i kassen og bli plutselig bli usikker.

Anonymous poster hash: b7810...f7c
  • Liker 2
Skrevet

Hun ville nok bare sørge for at buksen passet. Jeg tror ikke hun mente noe med dette. Butikkansatte er spesielt trent og innehar vanligvis kunnskaper om spesikke plagg av spesifikke merker, iom. at størrelsesorden varierer selv innenfor samme merke plagg i mellom.

Anonymous poster hash: 48ee1...9e2
Skrevet

Det var ikke frekt nei, det er du som overreagerer her. Hun ville bare hjelpe deg :)

Skrevet

Ok, takk for svar alle sammen. Greit å få en liten pekepinn om tankene oppi hodet mitt er riv ruskende gale eller ikke.:)

TS

Skrevet

Virker som hun bare prøvde å hjelpe. XS er ikke en stor størrelse, og man er ikke feit om man ikke passer inn i XS (hvis du tenkte det). Hun tenkte kanskje det var for lite til deg, og det synes jeg ikke du skal bry deg noe om.

Gjest Trollkarlen
Skrevet

Overreagerer jeg når jeg syntes det var litt slemt å spørre? Hun snakket litt nedlatende til meg, som om den var for liten til meg.

Det du reagerer på? Jeg hadde reagert på at hun tror jeg er idiot som ikke klarer å finne riktig størrelse til meg selv. Men jeg hadde ikke lagd en sak ut av det.

Skrevet

Jeg pleier som regel å spør kunder som kjøper 2xu om de vet om de har riktig størrelse. MEN jeg spør kun de som jeg ser har tatt med seg for stor, har de kjøpt for liten så finner de raskt utav det og det hadde bare skapt kjipe opplevelser og noen hadde blitt fornærmet. Her om dagen hadde jeg en jente som var rett rundt på din høyde og veldig tynn, hun skulle ha XL til seg selv. Da anbefalte jeg en mindre størrelse og ser virkelig ikke hvorfor det skulle være et problem

Så hun kunne ment at du skulle hatt XXS, ikke bare at "du er for feit til XS" som du tror

Anonymous poster hash: 898cf...783

Skrevet

Men hallo, hvor dumme tror butikkansatte av kundene er? Hvem går i en butikk og henter en tilfeldig bukse uten å ane om den passer? Dette og mersalg må være det mest irriterende de ansatte gjør!

• Liker 1
Skrevet

Hun spurte vel for å vite om du skulle ha byttelappe med?

Hvorfor tolkes alt i negativt?

Anonymous poster hash: cdf56...d5e

Skrevet

Det var ikke en salgsvare uten bytterett da?

Anonymous poster hash: f6c77...0a4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...