Gå til innhold

Ups ... Jeg gjør forskjell på tantebarnet mine..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nettopp vært med mine to tattebarn (de er begge litt over ett år)..

Søsteren min sitt er så hengiven og vil" bare " være med meg, noe som gjør at barnet er i tantes armer hele tiden

Broren min sitt barn er mer reservert, jeg må aktivt oppsøke det for å få kontakt.. Og når jeg holder på med broren min sin unge kommer søsteren min sin unge og oppmerksomheten blir raskt flyttet over ..

Sitter m en ligg guffen følelse av at jeg kanskje forskjellsbehandler de.. At broren min sin unge føler seg oversett..

Er barna store nokk til å føle slike ting?

Anonymous poster hash: 45e5c...3f0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En ettåring føler seg nok ikke forskjellsbehandlet, men de opplever sjalusi, og de ønsker å ha det som andre har, som du ser at søsteren din sitt barn gjør. Hen mener selvfølgelig ikke noe vondt, og hen går ikke inn for å ødelegge mellom deg og bror-tanteungen, men hen vil være med å delta. Med sin aktive og pågående væremåte tar hen over den aktiviteten dere holder på med.

Bror-tanteungen kan også oppleve sjalusi, eller at hen vil være med på det dere leker og gjør. Men hen er mer forsiktig og tør ikke helt å gjøre fremstøtet selv. Da er det viktig at du inkluderer hen og gjør så hen føler seg inkludert.

Jeg vil råde deg til å tilbringe litt tid alene med bror-tanteungen, slik at dere kan skape et sterkere bånd. Dersom dere møtes alle sammen hele tiden, så vil forholdet være preget av at søster-tanteungen tar mye plass og oppmerksomhet.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...