AnonymBruker Skrevet 6. desember 2014 #1 Skrevet 6. desember 2014 Har nettopp vært med mine to tattebarn (de er begge litt over ett år).. Søsteren min sitt er så hengiven og vil" bare " være med meg, noe som gjør at barnet er i tantes armer hele tiden Broren min sitt barn er mer reservert, jeg må aktivt oppsøke det for å få kontakt.. Og når jeg holder på med broren min sin unge kommer søsteren min sin unge og oppmerksomheten blir raskt flyttet over .. Sitter m en ligg guffen følelse av at jeg kanskje forskjellsbehandler de.. At broren min sin unge føler seg oversett.. Er barna store nokk til å føle slike ting?Anonymous poster hash: 45e5c...3f0
Muscae Skrevet 7. desember 2014 #2 Skrevet 7. desember 2014 En ettåring føler seg nok ikke forskjellsbehandlet, men de opplever sjalusi, og de ønsker å ha det som andre har, som du ser at søsteren din sitt barn gjør. Hen mener selvfølgelig ikke noe vondt, og hen går ikke inn for å ødelegge mellom deg og bror-tanteungen, men hen vil være med å delta. Med sin aktive og pågående væremåte tar hen over den aktiviteten dere holder på med. Bror-tanteungen kan også oppleve sjalusi, eller at hen vil være med på det dere leker og gjør. Men hen er mer forsiktig og tør ikke helt å gjøre fremstøtet selv. Da er det viktig at du inkluderer hen og gjør så hen føler seg inkludert. Jeg vil råde deg til å tilbringe litt tid alene med bror-tanteungen, slik at dere kan skape et sterkere bånd. Dersom dere møtes alle sammen hele tiden, så vil forholdet være preget av at søster-tanteungen tar mye plass og oppmerksomhet. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå