AnonymBruker Skrevet 6. desember 2014 #1 Skrevet 6. desember 2014 Noen som har erfaring med bruk av disse ovnene? Hvilken som gir mest varme og mest økonomisk? Anonymous poster hash: a6cce...716
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2014 #2 Skrevet 6. desember 2014 Denne typen ovner får du ikke kjøpt i dag. Nye ovner i dag er konstruert for å forurense minst mulig disse gamle er miljøbomber.Anonymous poster hash: 0f3de...b1f 1
Kjibba Skrevet 6. desember 2014 #3 Skrevet 6. desember 2014 Har ikkje erfaring med kakkelomn, er det sånn ein fyrer med koks? Kleberstein har eg høyrd mykje bra om. Svært reintbrennande og held varmen lenge etter veden er brent opp, dvs både økonomisk og bra for naturen/atmosfæren og ja, alt egentlig Omnen skal visst fortsatt vere varm om morgonen. Eg skal ihvertfall ha kleberstein når vi skal bytte ut vår!
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2014 #4 Skrevet 6. desember 2014 Vi har to kleberstensovner og begge ble installert da vi bygde for et år siden, så at de ikke er å få kjøpt er bare tull! Jeg kan ikke få fullrost våre. De fungerer som et varmemagasin og er varme i omtrent et døgn etter at vi har lagt i ved siste gang. Vi varmer opp store deler av huset med disse to. Har ca 700 m2 fordelt på to etasjer. En ovn i hver etasje. Anonymous poster hash: 44262...9c0 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2014 #5 Skrevet 6. desember 2014 Denne typen ovner får du ikke kjøpt i dag. Nye ovner i dag er konstruert for å forurense minst mulig disse gamle er miljøbomber.Anonymous poster hash: 0f3de...b1f Hva? Det fins da drøssevis av klebersteinsovner og kakkelovner til salgs. Kjøper selvsagt en moderne type.Anonymous poster hash: a6cce...716 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2014 #6 Skrevet 6. desember 2014 Vi har to kleberstensovner og begge ble installert da vi bygde for et år siden, så at de ikke er å få kjøpt er bare tull! Jeg kan ikke få fullrost våre. De fungerer som et varmemagasin og er varme i omtrent et døgn etter at vi har lagt i ved siste gang. Vi varmer opp store deler av huset med disse to. Har ca 700 m2 fordelt på to etasjer. En ovn i hver etasje. Anonymous poster hash: 44262...9c0 Tusen takk:) Hvilken er det dere har? Det er så mange fine å velge mellom. Anonymous poster hash: a6cce...716
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2014 #7 Skrevet 6. desember 2014 Vi har to kleberstensovner og begge ble installert da vi bygde for et år siden, så at de ikke er å få kjøpt er bare tull! Jeg kan ikke få fullrost våre. De fungerer som et varmemagasin og er varme i omtrent et døgn etter at vi har lagt i ved siste gang. Vi varmer opp store deler av huset med disse to. Har ca 700 m2 fordelt på to etasjer. En ovn i hver etasje. Anonymous poster hash: 44262...9c0 Jeg glemte å spørre om dere måtte forsterke gulvet, der ovnene står på og hvordan?Anonymous poster hash: a6cce...716
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2014 #8 Skrevet 6. desember 2014 Tusen takk:) Hvilken er det dere har? Det er så mange fine å velge mellom. Anonymous poster hash: a6cce...716 De vi har er fra Granit Kleber (eller noe sånt) og de er kjøpt gjennom Fyr og Flamme i Halden. De er veldig store begge to pga størrelsen på huset og takhøyden. Vi bygde nytt våningshus. Jeg er ganske sikker på at det ble forsterket der ovnene skulle stå, men samboeren min er ikke hjemme akkurat nå så jeg skal ikke påstå det med 100 % sikkerhet. Kan høre med han senere hvis du vil. Men det kan de sikkert svare på hos forhandleren. Angrer i hvertfall ikke på at vi kostet på og kjøpte de to .Anonymous poster hash: 44262...9c0
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2014 #9 Skrevet 6. desember 2014 De vi har er fra Granit Kleber (eller noe sånt) og de er kjøpt gjennom Fyr og Flamme i Halden. De er veldig store begge to pga størrelsen på huset og takhøyden. Vi bygde nytt våningshus. Jeg er ganske sikker på at det ble forsterket der ovnene skulle stå, men samboeren min er ikke hjemme akkurat nå så jeg skal ikke påstå det med 100 % sikkerhet. Kan høre med han senere hvis du vil. Men det kan de sikkert svare på hos forhandleren. Angrer i hvertfall ikke på at vi kostet på og kjøpte de to .Anonymous poster hash: 44262...9c0 Vi har lest om det praktiske rundt ovnene. Vi var innom en forhandler og det eneste damen kunne si var "jeg vet ikke". Del gjerne hva dere gjorde med gulvet:) Takker så mye for all info så langt. Anonymous poster hash: a6cce...716
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2014 #10 Skrevet 6. desember 2014 Vi har lest om det praktiske rundt ovnene. Vi var innom en forhandler og det eneste damen kunne si var "jeg vet ikke". Del gjerne hva dere gjorde med gulvet:) Takker så mye for all info så langt. Anonymous poster hash: a6cce...716 Svigerfar var akkurat innom og han bekreftet at vi har ekstra jernbjelker under ovnene, men at det ikke er behov for det hvis de er i litt mer "normal" størrelse. Også var det lettvindt siden vi likevel bygde nytt. Anonymous poster hash: 44262...9c0
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2014 #11 Skrevet 7. desember 2014 Svigerfar var akkurat innom og han bekreftet at vi har ekstra jernbjelker under ovnene, men at det ikke er behov for det hvis de er i litt mer "normal" størrelse. Også var det lettvindt siden vi likevel bygde nytt. Anonymous poster hash: 44262...9c0 Tusen takk Anonymous poster hash: a6cce...716
beige Skrevet 7. desember 2014 #12 Skrevet 7. desember 2014 Vi har to kleberstensovner og begge ble installert da vi bygde for et år siden, så at de ikke er å få kjøpt er bare tull! Jeg kan ikke få fullrost våre. De fungerer som et varmemagasin og er varme i omtrent et døgn etter at vi har lagt i ved siste gang. Vi varmer opp store deler av huset med disse to. Har ca 700 m2 fordelt på to etasjer. En ovn i hver etasje. Anonymous poster hash: 44262...9c0 Tar det ikke lang tid før det blir varmt med klebersteinsovn? og passer det ikke best til hus på et plan? Blir fryktelig varmt rundt slike ovner og i det rommet den står
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå