Gå til innhold

Fått en skrue/spiker i dekket - Plugging av dekk

AndreasBR

Anbefalte innlegg

Noen med forslag om hvordan man får fikset et bildekk klokken 2015 på en lørdag?

Sånn skum på boks er ikke aktuelt, da det bare er midlertidlig fiks.post-85460-0-45061900-1417893312_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ring en av bensinstasjonene i Oslo som har verkstedhall, de har kanskje utstyret til å plugge dekk. For eksempel Statoil Lilleaker, Shell Tøyen, Esso Stabekk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La tegnestiften sitte i til mandag?

De gangene jeg har fått tegnestifter i dekkene har det gått veldig greit så lenge stiften sitte i, og jeg har passet på lufttrykk.

Sist gang kjørte jeg mest sannsynlig med stift i dekket i mer enn en uke før jeg oppdaget det.

Anonymous poster hash: 93783...86a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lille-pus

Har du reservehjul som egner seg for føreforholdene?

Hvis 'ja' så bytter du hjul og leverer hjulet med stiften på dekkverksted på mandagen.

Stiften sitter slik plassert (i slitebanen) at dette plugger de).

Uansett hva du gjør så ikke ta ut den stiften, for da står du på felgen i morgen tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde bare latt den stått i helt til jeg trengte nytt dekk.. Bare synd at dekket ditt har god mønsterdybde og ikke må byttes snart...

Hvordan skjedde det forresten? Har du kjørt på et område med mye skarpe gjenstander, eller har den komt i dekket på "hovedveien"?

Gi oss en rapport på hva slags løsning du velger!

Anonymous poster hash: ed905...4bf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fort gjort å få spiker i dekket eller punktere. Skjedde meg senest i juni.

Har faktisk punktert 6 ganger på de siste 3 årene (alle gangene på motorvei), så jeg er ganske hysterisk nå mtp å ha med ordentlig reservehjul og verktøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste store dekkforhandlere har døgnvakt. Vet ikke om de er tilgjengelig for privatpersoner, men det går da an å ta en telefon.

Endret av Maximillian Cohen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjør med skum til mandag?

Nei, skummer du dekket kan det ikke pluges.

Dessuten så funker det ikke med skum når det er kaldt.

Jeg tviler egentlig på om det funker i det i det heletatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fort gjort å få spiker i dekket eller punktere. Skjedde meg senest i juni.

Har faktisk punktert 6 ganger på de siste 3 årene (alle gangene på motorvei), så jeg er ganske hysterisk nå mtp å ha med ordentlig reservehjul og verktøy.

Det var da voldsomt :hakeslepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du reservehjul som egner seg for føreforholdene?

Hvis 'ja' så bytter du hjul og leverer hjulet med stiften på dekkverksted på mandagen.

Stiften sitter slik plassert (i slitebanen) at dette plugger de).

Uansett hva du gjør så ikke ta ut den stiften, for da står du på felgen i morgen tidlig.

Reservehjul? Bare kjerringbiler som har det.. (Dvs, har ikke funnet noe reservehjul på bilen min enda :D :P)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde bare latt den stått i helt til jeg trengte nytt dekk.. Bare synd at dekket ditt har god mønsterdybde og ikke må byttes snart...

Hvordan skjedde det forresten? Har du kjørt på et område med mye skarpe gjenstander, eller har den komt i dekket på "hovedveien"?

Gi oss en rapport på hva slags løsning du velger!

Dekkene er dårlige og bør byttes ganske snart... holder kanskje denne sesongen.

La oss bare si at det sklir fort på vei ut av rundkjøringer xD

Endret av AndreasBR
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, skummer du dekket kan det ikke pluges.

Dessuten så funker det ikke med skum når det er kaldt.

Jeg tviler egentlig på om det funker i det i det heletatt.

Jeg snakket med en falck-dude som stod på bensinstasjonen, han sa det at i sine 11 år i falck har han ALDRI sett en eneste case hvor skum funket.. Funket kanskje for knappenålshull, men noe større enn det og det bare kødder til.

Det kan jo derimot være fordi det faktisk funker, og de da slipper tilkalle han :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dump hvem? o.O

Det var en spøk.

Jeg snakket med en falck-dude som stod på bensinstasjonen, han sa det at i sine 11 år i falck har han ALDRI sett en eneste case hvor skum funket.. Funket kanskje for knappenålshull, men noe større enn det og det bare kødder til.

Det kan jo derimot være fordi det faktisk funker, og de da slipper tilkalle han :P

Jeg har brukt det noen ganger, har bestandig to bokser i bilen. Funker som fy når du står på vidda i stiv kuling og ikke gidder legge om til reservehjul. Det blir noe guffe inne i dekket, det bør vaskes bort neste gang du legger om. Har selv fått plugget dekk der jeg har brukt slikt skum, så at det ødelegger noe er nok mer en myte enn en sannhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående punkteringsskum.

Jeg måtte bruke dette da jeg punkterte den eneste gangen jeg la ut på tur uten reservedekk. Sto i Gøteborg 30 mil hjemmefra med punktert dekk, og fylte på en boks. Problemet var t skummet la seg som en klump i ene siden av dekket på tross av at jeg "rullerte" det ut, og det førte til enorm ubalanse. Så jeg kjørte 30 mil på natta i 60 km/t med nødblinker og ubalanse/risting.

Punkteringsskum er bare skit. Velger man å kjøre uten reservehjul er man i beste fall naiv, men stort sett en dassrullnisse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående punkteringsskum.

Jeg måtte bruke dette da jeg punkterte den eneste gangen jeg la ut på tur uten reservedekk. Sto i Gøteborg 30 mil hjemmefra med punktert dekk, og fylte på en boks. Problemet var t skummet la seg som en klump i ene siden av dekket på tross av at jeg "rullerte" det ut, og det førte til enorm ubalanse. Så jeg kjørte 30 mil på natta i 60 km/t med nødblinker og ubalanse/risting.

Punkteringsskum er bare skit. Velger man å kjøre uten reservehjul er man i beste fall naiv, men stort sett en dassrullnisse.

Hmm, jeg har brukt det to ganger, kona en. Aldri opplevd at det klumper seg og skaper ubalanse. Tror det er viktig å komme fort opp i fart mens det stivner.

Og jeg er helt enig, man bør ha reservedekk. Vi bruker det bare når vi ikke gidder å skifte der vi er.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...