AnonymBruker Skrevet 6. desember 2014 #1 Skrevet 6. desember 2014 Er skikkelig lei nå. Eksen min som var både psykisk og fysisk voldelig mot meg lyver hele tiden på møter. Så blir det ord mot ord som de sier og jeg blir ikke trodd! Tok meg flere år å tørre å stå frem med alt han gjorde og jeg opplever det som en stor belastning å ikke bli trodd. Startet med att jeg fortalte om volden alene på ett møte og da hadde han sagt til dem att jeg slo han, noe som er totalt oppspinn. Han skjønte tidlig att han slapp unna med alt ved å finne på ting så nå fortsetter han bare. Noen andre med samme erfaring som har tips hvordan man kan bli trodd?Anonymous poster hash: 825e1...11e 2
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2014 #2 Skrevet 6. desember 2014 Høres ut som min apekatt av en eks. Har du noen som visste om dette? Har du gamle mld fra han? Eller så kan du prøve å ta opp en samtale hvor du konfronterer han med dette (lovlig så lenge du selv deltar) Ellers, overdrive. Vis hvor redd du er osv. Min også prøver å si jeg slo han. Da sa jeg at jeg slo han i selvforsvar og forteller om episoden på en såpass sterk måte, hvor livredd jeg var osv.. jeg provoserer han ganske skjult og da forsnakker han seg eller "husker feil" hisser seg opp husker feil osv. Og fordi jeg jo forteller sannheten nytter det ikke å gjøre det samme for hans del.Anonymous poster hash: d1208...5ba 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2014 #3 Skrevet 6. desember 2014 Skaff deg en advokat og diskuter fremgangsmåte med advokaten.Anonymous poster hash: 36928...b11 1
h.l Skrevet 6. desember 2014 #4 Skrevet 6. desember 2014 Slik er også min x :/ Han har også vært fysisk hardhendt mot vår største+psykisk vold mot meg i alle de år. Men familievernskontoret mener at han ikke har gjort noe galt og ser ingen grunn til at han ikke skal ha samvær alene med barna...? Dette har familievernskontoret også sagt til han,at blir det rettsak så taper jeg. Alt av samvær har foregått i mitt og barnas hjem med meg tilstede pga 0 tillit til han. Men har nå holdt tilbake samvær i snart 4 mnd,pga siste samværshelg så eskalerte det med at han sa framfor barna at han ønsket å banke meg. Resultatet etter denbe helga ble at han største fikk atferdsforandringer som skolen reagerte på.
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2014 #5 Skrevet 6. desember 2014 Høres ut som min apekatt av en eks. Har du noen som visste om dette? Har du gamle mld fra han? Eller så kan du prøve å ta opp en samtale hvor du konfronterer han med dette (lovlig så lenge du selv deltar) Ellers, overdrive. Vis hvor redd du er osv. Min også prøver å si jeg slo han. Da sa jeg at jeg slo han i selvforsvar og forteller om episoden på en såpass sterk måte, hvor livredd jeg var osv.. jeg provoserer han ganske skjult og da forsnakker han seg eller "husker feil" hisser seg opp husker feil osv. Og fordi jeg jo forteller sannheten nytter det ikke å gjøre det samme for hans del.Anonymous poster hash: d1208...5ba Problemet er att han er veldig overbevisende. Tror ikke jeg får han til å innrømme noe da han fornekter det for meg og! Er bare helt jævlig att det skal være så lett å slippe unna. Han fremstiller meg som psykisk syk for dem osv. Han klikket en gang vi var der(fam.veileder gikk ut ett øyeblikk) begynte å kalle meg alt mulig stygt og var truende med babyen tilstede. Det kom han også unna da han kom med en helt annen historie. Han drakk HVER eneste kveld de 2 årene vi bodde sammen men når jeg sier jeg er bekymret pga dette spør hun bare om jeg har bevis/vet att han gjør det nå. Nei, det er jo umulig men er det ikke HAN som bør bevise att han ikke drikker mer? Er bare helt oppgitt av disse folkene som liksom skal hjelpe TsAnonymous poster hash: 825e1...11e 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2014 #6 Skrevet 6. desember 2014 Skaff deg en advokat du kan diskutere din bekymring med? Jeg står ihvertfall i en lignende situasjon, og ble veldig tidlig rådet til å skaffe meg en advokat. Anonymous poster hash: 8f553...9dc 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2014 #7 Skrevet 6. desember 2014 Jeg går å bærer på en lang historie vedr. min eks jeg også. Ikke fortalt noen om det, bortsett fra en advokat en gang. Så jeg forstår belastningen det må være for deg. Det er min største frykt også om vi skulle havne i en krangel, at jeg ikke vil bli trodd fordi eksen min er så flink til å prate for seg..Anonymous poster hash: 8eb4c...f53
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2014 #8 Skrevet 6. desember 2014 Er skikkelig lei nå. Eksen min som var både psykisk og fysisk voldelig mot meg lyver hele tiden på møter. Så blir det ord mot ord som de sier og jeg blir ikke trodd! Tok meg flere år å tørre å stå frem med alt han gjorde og jeg opplever det som en stor belastning å ikke bli trodd. Startet med att jeg fortalte om volden alene på ett møte og da hadde han sagt til dem att jeg slo han, noe som er totalt oppspinn. Han skjønte tidlig att han slapp unna med alt ved å finne på ting så nå fortsetter han bare. Noen andre med samme erfaring som har tips hvordan man kan bli trodd?Anonymous poster hash: 825e1...11e Jeg vil anbefale deg å ta et møte alene med familievernkontoret. Du vil kun få støtte når du kommer dit alene. Terapeuten plikter å opptre nøytralt når dere kommer med hver deres verson, hvis ikke kan han klage. Jeg har gått fra en lystløgner og vet hvor vondt det er å ikke bli trodd. Da jeg ringte dem etter møtet var det dette de sa til meg. Anonymous poster hash: 72876...2a3 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2014 #9 Skrevet 6. desember 2014 Er skikkelig lei nå. Eksen min som var både psykisk og fysisk voldelig mot meg lyver hele tiden på møter. Så blir det ord mot ord som de sier og jeg blir ikke trodd! Tok meg flere år å tørre å stå frem med alt han gjorde og jeg opplever det som en stor belastning å ikke bli trodd. Startet med att jeg fortalte om volden alene på ett møte og da hadde han sagt til dem att jeg slo han, noe som er totalt oppspinn. Han skjønte tidlig att han slapp unna med alt ved å finne på ting så nå fortsetter han bare. Noen andre med samme erfaring som har tips hvordan man kan bli trodd?Anonymous poster hash: 825e1...11e Om det er mulig, lag "feller" for han så han kan forsnakke seg/avsløre seg. For eksempel ikke la han forberede seg på det han skal si, ta opp ting for første gang på familievernkontoret slik at han kanskje ikke rekker å dikte opp. Konfronter han med hans ulike versoner av samme sak, de som lyver pleier å fortelle forskjellige historier hver gang mens man glemmer jo ikke sannheten Anonymous poster hash: 72876...2a3 2
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2014 #10 Skrevet 7. desember 2014 Jeg vil anbefale deg å ta et møte alene med familievernkontoret. Du vil kun få støtte når du kommer dit alene. Terapeuten plikter å opptre nøytralt når dere kommer med hver deres verson, hvis ikke kan han klage. Jeg har gått fra en lystløgner og vet hvor vondt det er å ikke bli trodd. Da jeg ringte dem etter møtet var det dette de sa til meg. Anonymous poster hash: 72876...2a3 Som oftest har vi snakket hver for oss. Men det hjelper ikke da det uansett blir "ord mot ord" og "men han sier akkurat det samme om deg"... Helsesøster er veldig grei, hun har møtt oss begge og hun sa bare att hun skjønte med en gang hun møtte han att han hadde masse problemer. Men familievernkontoret skal være så nøytrale. I slike saker funker det ikke å opptre så nøytralt. De prater han bare etter kjeften og det hjelper ihvertfall ikkeAnonymous poster hash: 825e1...11e 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2014 #11 Skrevet 7. desember 2014 Skaff deg en advokat du kan diskutere din bekymring med? Jeg står ihvertfall i en lignende situasjon, og ble veldig tidlig rådet til å skaffe meg en advokat. Anonymous poster hash: 8f553...9dc Har du vært i rettsak? Er bare livredd for å ikke bli trodd der heller. Greier ikke det nederlaget TsAnonymous poster hash: 825e1...11e
Gjest bustyvel Skrevet 7. desember 2014 #12 Skrevet 7. desember 2014 Familievernkontoret skal ikke fastsette samvær, de skal kun megle mellom foreldrene slik at DE blir enige.. Gå rettens vei du.
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2014 #13 Skrevet 7. desember 2014 Høres fryktelig fælt ut ts at det er sånn han høres jo ganske psykisk syk ut. Skulle fått fast legen hans til å si noe om hans mentale helse.. hvor gamle er barna? Kan de si noe eller at man kan se noe på deres adferd som kan "brukes" går du til psykolog så kanskje h*n kan uttale seg om at du er slik som et voldsoffer pleier eller noe lignende som kan tale din sak. Fullstendig enig i at han bør bevise at han IKKE drikker, høres jo helt fucked ut det der!! Det som hjalp meg mest var da de i hjelpesystemet så han for hva han var, nav rådgivere osv. Skjønner ikke at de som er ansatt for å hjelpe deg kan gi så f i barn!! Hvis du er så redd og står på for å beskytte dem sier det seg vel selv at det ikke er uten grunn. Hva sier advokatenAnonymous poster hash: d1208...5ba 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2014 #14 Skrevet 7. desember 2014 Om du ringer politiet fordi du er redd så blir det notert og kan brukes. Hvis barn er der på samvær og du ringer bv.vakta og er redd for alkohol/osv kan de dra og sjekke. Og hva med barnevernet? Hvis fmv ikke hjelper dere kanskje bv kan? Hvis du selv tar kontakt med dem vil de støtte deg godt er min erfaring Anonymous poster hash: d1208...5ba 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2014 #15 Skrevet 7. desember 2014 Har du tekstmeldinger eller noe annet som kan bevise det du sier? Jeg tror på deg, men det er for å styrke saken din. Anonymous poster hash: ccac8...419 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2014 #16 Skrevet 7. desember 2014 Hvorfor i helvete får dere barn med sånne drittsekker?! Kontakt advokat. Anonymous poster hash: 6c026...47b 2
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2014 #17 Skrevet 7. desember 2014 Familievernkontoret skal ikke fastsette samvær, de skal kun megle mellom foreldrene slik at DE blir enige.. Gå rettens vei du. Koster vel 100.000,-++++++og er advokatenes nye gullgruve for business!!!Anonymous poster hash: 0e410...fc6
kvinneguide Skrevet 7. desember 2014 #18 Skrevet 7. desember 2014 Slik er også min x :/ Han har også vært fysisk hardhendt mot vår største+psykisk vold mot meg i alle de år. Men familievernskontoret mener at han ikke har gjort noe galt og ser ingen grunn til at han ikke skal ha samvær alene med barna...? Dette har familievernskontoret også sagt til han,at blir det rettsak så taper jeg. Alt av samvær har foregått i mitt og barnas hjem med meg tilstede pga 0 tillit til han. Men har nå holdt tilbake samvær i snart 4 mnd,pga siste samværshelg så eskalerte det med at han sa framfor barna at han ønsket å banke meg. Resultatet etter denbe helga ble at han største fikk atferdsforandringer som skolen reagerte på. Det er så fryktelig å lese at den som er offer for vold ikke blir trodd. Er ikke rart mange ikke greier å forlate slike menn, når man møter så mye motstand etterpå. Vil bare gi deg en klem, si at du er sterk og ønske deg lykke til, aldri tvil på egen magefølelse. 2
Gjest brutal_mann Skrevet 7. desember 2014 #19 Skrevet 7. desember 2014 Advokat og edruelige, jordnære venner som kan bevitne fysisk og psykisk vold. Skaff deg dette. Viktigst av alt er at du ALDRI mister besinnelsen og blir sint. Saklig, rolig og fortvilt er eneste gangbare reaksjoner. 3
kvinneguide Skrevet 7. desember 2014 #20 Skrevet 7. desember 2014 Problemet er att han er veldig overbevisende. Tror ikke jeg får han til å innrømme noe da han fornekter det for meg og! Er bare helt jævlig att det skal være så lett å slippe unna. Han fremstiller meg som psykisk syk for dem osv. Han klikket en gang vi var der(fam.veileder gikk ut ett øyeblikk) begynte å kalle meg alt mulig stygt og var truende med babyen tilstede. Det kom han også unna da han kom med en helt annen historie. Han drakk HVER eneste kveld de 2 årene vi bodde sammen men når jeg sier jeg er bekymret pga dette spør hun bare om jeg har bevis/vet att han gjør det nå. Nei, det er jo umulig men er det ikke HAN som bør bevise att han ikke drikker mer? Er bare helt oppgitt av disse folkene som liksom skal hjelpe TsAnonymous poster hash: 825e1...11e Det er åpenbart at systemet svikter her, ingen støtte og bare motstand å møte. Familievernkontoret skal jo være til for barnas beste, men de kan jo ikke gjøre noe som helst i alvorlige saker. Nei du må nok skaffe en god advokat. Forstår om du er usikker fordi mannen din virker så overbevisende. Hva med å kontakte jurk for å høre hvilke muligheter man har i slike saker, hva sjansene er for å "vinne eller tape?" http://www.gratis-advokat.no/jurk-juridisk-radgivning-for-kvinner/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå