AnonymBruker Skrevet 6. desember 2014 #1 Del Skrevet 6. desember 2014 Nå har jeg prøvd å google dette. Men finner ingenting. Tror problemet er at jeg ikke vet hva det egentlig heter. Så da prøver jeg her: Sånn hvite, fluffy, myke småpølse-formede greier som beskytter ting fr å bli ødelagt i posten.. Dere vet?? Er dette plast? Skal det resirkuleres som plast, eller skal det i restavfallett? Takker for svar! Anonymous poster hash: faff3...9e9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-hild Skrevet 6. desember 2014 #2 Del Skrevet 6. desember 2014 jeg regner med at reglene er ganske like fra kommune til kommune - her hvor vi bor er skal skumplast i restavfallet. (jeg regner med at du ikke mener bobleplast) .. ja-lista "vår" ser sånn ut En enkel huskeregel er: Plast som er brukt til emballasje.JA TAKK Ren og tørr plastemballasje, for eksempel: Plastfolie, plastposer Plastbokser, f.eks isbokser Plastbegre, f.eks yoghurt, rømme, smør Plastflasker, f.eks ketchup, shampo, vaskemidler Refillposer for såpe, vaskemidler Kaffeposer, potetgullposer o.l. Plastbrett for matvarer, f.eks kjøttdeig, kylling Påleggsinnpakninger, f.eks ost, kjøttpålegg Blomsterpotter og plantebrett i plast Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2014 #3 Del Skrevet 6. desember 2014 Snakker du om isopor - chips? Finnes også i plater og tilpasset produktet inne i en pappkartong? Det skal med plastavfallet.Anonymous poster hash: 1e312...6e6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2014 #4 Del Skrevet 6. desember 2014 http://www.vesar.no/alt_om_kildesorteringhttp://sortere.no/kategori/169/kommune/Oslo/Oslo OBS! Større mengder må leveres til gjenvinningsstasjon. I noen kommuner sorteres Isopor som restavfall og i noen skal det leveres til gjenvinningstasjonen. Mindre mengder fra husholding kan sorteres som restavfall. Søk på din kommune for å se hvordan det gjøres der. Anonymous poster hash: 0b6cb...0dc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2014 #5 Del Skrevet 7. desember 2014 Takker for alle svar! Jeg vet faktisk ikke om det er isopor, for det er mye mykere enn isopor pleier å være. Man kan klemme de flate uten problemer. Har hørt en gang for lenge siden at de er laget av potet, men vet ikke om det gjøres lenger..? Anonymous poster hash: faff3...9e9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2014 #6 Del Skrevet 7. desember 2014 Hvis man er usikker så er vel regelen at da skal man kaste det i restavfallet. Har vi fått beskjed om av renovasjonsselskapet her. Anonymous poster hash: 5a062...cc4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minya Skrevet 7. desember 2014 #7 Del Skrevet 7. desember 2014 Isopor og skumplast skal resirkuleres som restavfall, eller i spesialdunker på søppelfyllinga. Det skal ikke i plastavfallet, siden det har en helt annen oppbygning enn plast, og enn så lenge har man ikke noen returpunkter for isopor og skumplast generelt, så med mindre du drar rett på fyllinga med det, kaster du det i restavfallet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Faria Skrevet 7. desember 2014 #8 Del Skrevet 7. desember 2014 Isopor og skumplast skal resirkuleres som restavfall, eller i spesialdunker på søppelfyllinga. Det skal ikke i plastavfallet, siden det har en helt annen oppbygning enn plast, og enn så lenge har man ikke noen returpunkter for isopor og skumplast generelt, så med mindre du drar rett på fyllinga med det, kaster du det i restavfallet. Og noen steder så skal det i plast. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå