Hilde Skrevet 26. juli 2004 #1 Skrevet 26. juli 2004 Jeg skal lage vafler etterpå (måtte ut å kjøpe vaffeljern for et par uker siden, etter å ha lest vaffeltråd her inne..), også har jeg så innmari lyst på hjemmelaget jordbærsyltetøy til. Jeg har jordbær, men gidder ikke å lage "ordentlig" syltetøy med certo og sånt. Men, funker det ikke bra om jeg hiver jordbærne og sukker oppi blenderen, og kjører til det er syltetøykonsistens på det? Skjønner at det ikke vil være noe holdbarhet å snakke om på dette, men vil bare ha akkurat nå, i kveld, til vaflene..
Gjest Lea Skrevet 26. juli 2004 #2 Skrevet 26. juli 2004 Jeg tror ikke at blenderen er løsningen. Da blir det bare mos. Men du kan jo dele opp jordbærene i to eller 4 (avhengig av størrelse) Tilsette litt sukker eller annet søtningsmiddel og mose det litt. Faktisk synes jeg at rørt syltetøy som ikke er kokt smaker best. Bruk en tresleiv eller en sånn mosesak som man bruker til poteter,
Felicia Skrevet 26. juli 2004 #3 Skrevet 26. juli 2004 Når jeg har veldig lyste på syltetøy litt fort, lager jeg "juksesyltetøy" med blender. ca 3/4 av bærene kjører jeg til mos i blenderen og så deler jeg resten av bærene i 4. Rører lett sammen de moste bærene med de kutta bærene og litt sukker og så har jeg syltetøy
Hilde Skrevet 26. juli 2004 Forfatter #5 Skrevet 26. juli 2004 Tusen takk for kjappe svar! Ser poenget ditt Lea, blir vel helst for flytende om jeg tar alt i blenderen. Prøver forslaget ditt jeg, Felicia! *glede seg til vafler*
Gjest Dalwhinnie Skrevet 26. juli 2004 #6 Skrevet 26. juli 2004 Enig i at det blir for rennende i blender, men det funker bra om du bruker potetstapperen. Da knuser du bærene, men det er fremdeles litt fast konsistens på dem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå