Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er nysgjerrig på hvordan dere pynter juletreet:)

legg gjerne ut bilde av det, eller et lignende:D

Anonymous poster hash: 1073f...d9d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vårt juletre finnes det sikkert ikke maken til! Her pyntes treet av hele familien sammen, og alle får være med å bestemme hva som skal på treet og hvor. Det er blanding av nisser, engler, kuler og kurver. Noe er gammelt, noe er hjemmelaget, noe er minner fra barnehagen eller skolen og noe er kjøpt. Det eneste som ikke får plass her i huset er flagg og glitter.

Anonymous poster hash: 4c0cf...01f
  • Liker 2
Skrevet

Skal vi se. Treet er gjerne en liten, smal fjelledelgran.

• Lys: "Store" hvite og tradisjonelle juletrelys, dvs ikke sånne små usynlige.
  • I stedet for glitter lang lenke med små gullkuler som henges i "tunger" i tre eller fire høyder på treet (om det gir mening).
  • Kuler: Røde, gull, sølv, hvite, svarte+gullmønster. Alle litt gammeldagse i uttrykket. Har også noen spesielle kuler som feks en dråpeformet i resirkulert blått glass, en gullfarget/rød/grønn glasskule med utforming som en ortodoks løkkuppel, en enorm Marimekko-kule i gjennomsiktig glass med hvitt prikkemønster, og en kule med en minijulekrybbe (Jesusbarn i stallen) inni, alt av gjennomsiktig glass.
  • Litt diverse gull- og sølvfarget figurpynt, feks engefigurer i sølvplett, og noe fra Rosendahl og Holmegaard.
  • Og små morsomme rariteter/figurer som skiller seg ut, noe kjøpt og noe hjemmelaget, men alt hovedsaklig i rødt/gull/sølv/hvitt.

Liker juletrepynting! :tree:

Anonymous poster hash: 6c7e3...e4e
Skrevet

Store hvite lys med "varmt" lys.

Gullfarget spir i toppen

Masse masse masse glasskuler i alle farger og størrelser

Glasskuler med andre former, vi har ugle, bamse, lastebil, isbjørn, hjerte osv jo flere og rarere jo bedre.

Har aldri glitter, lenker, perler, flagg eller pynt i tre, tøy eller papir på treet.

Skrevet

Små lys

Sølvfarget spir

Glasskuler i alle slags farger og størrelser, noen nyere, andre skikkelig gamle.

Anonymous poster hash: 5423d...37f
Skrevet

Små lys, hvite og røde julekuler og hvite og røde sløyfer med silkebånd :)

Gjest Veritaserum
Skrevet

Kaster alt på og håper på at det blir fint.

Har ikke juletre i år :'(

Skrevet

Tett med røde sløyfer og stort sett bare røde kuler. Har ganske mange samle-kuler.

Ikke glitter eller flagg. Er ganske stolt av juletreet mitt :)

Skrevet (endret)

Treet pyntes med kuler i rødt/sølv/gull og litt hvitt. Ellers litt engler og små nisser som titter fram!

Endret av Lunalu
Skrevet

Vårt juletre:

• Hvite litt store lys
  • Glitterlenker i sølv
  • Norske flagg
  • Kuler i lilla, sølv, blått, rødt
  • Noe gammelt, noe nytt, noe hjemmelaget, noe fått
Skrevet

Det rosa juletreet mitt pyntes med kuler i sølv og hvitt og blanke, små lys med lyserosa perler på ledingen. Litt glitter må også til. :nisse:

Skrevet

For meg er rød julefargen, så jeg er veldig nysgjerrig på deg som har rosa juletre? Altså, hva som i sin tid gjorde at du assosierer rosa med jul og dekorerer hjemme med det? :) Jeg synes det er kult at alle gjør forskjellig, altså, men jeg blir nysgjerrig på hvordan så ulik smak oppstår :) i julen har jeg det kjemisk renset for innslag av rosa :ler:

Anonymous poster hash: e0186...b93
Skrevet

- Endel gammel pynt fra 1940-1970-tallet (gammel glassjulepynt, som julekluer, spir og glassfugler.)
- Ny pynt av typen pynt som ser *autentisk* og litt gammeldags ut, uten å være "shabby chic" eller den fake sølvfargede BoHus/Nille/Fotballfrue-stilen...om dere skjønner. Mest julepynt kjøpt på julemarkeder i utlandet, som ikke alle andre har...
- Faktisk endel barnslig/søt pynt på tross av at jeg ikke har barn, som et par dådyr skåret ut av tre, noen fugler og ugler laget av strå, reinsdyr-figurer med sløyfe rundt halsen.
- IKKE flagg (jeg er ikke veldig kristen OG jeg vet at juletre er en "hedensk" skikk, men jeg syns faktisk at norske flagg på juletreet er på grensen til provoserende/blasfemisk...Norge hadde 0% med Jesus fødsel å gjøre, og nasjonalisme og selvskryt av eget land er en veldig "ukristen" egenskap som ikke passer inn julen og det julen står for, selv på et "hedensk" tre i en agnostisk familie!)
- Minst mulig nisser (dog et par som jeg har fått i gave av familie og som har affeksjonsverdi), syns faktisk at nisser er litt "creepy".
- Litt glitter på noe av pynten, men minst mulig glitter.
- Noen hjemmelagede kremmerhus som jeg selv har malt på, og som jeg har godteri i, og røde blomster i andre (litt utradisjonelt med blomster på treet, men jeg liker det).
- Fargene jeg har mest av er mørkerødt, mørkegrønt, brunt, orange, mørk gult og gull. Gul-fargede lys. Ingen pastellfarger. Minst mulig sølv, bare fordi jeg syns at gull gir en varmere effekt.

Gjest Veritaserum
Skrevet

Har hvitt juletre.
Med blåe kuler, blått lys og blå glitter

Gjest Margit Spat
Skrevet

Jeg pynter med dette:

røde kuler

sølvfargede kuler

rødmalte små trehjerter og -stjerner

sølvfargede små trehjerter og -stjerner

sølvfargede "perlekjeder"

stjerner og "istapper" i glass

juletrebelysning med hvite, litt store lys

Skrevet

Bytter fargetema, ellers er resten av pynten ganske lik hvert år.

I år;

- mange små lys

- sølvglitter

- kuler i forskjellige størrelser og finish (matt, blank, glitter) i rosa, turkis, limegrønt, sort, gull og sølv.

- sølvstjerne

Skrevet

Treet vårt er flott. Bruker ikke glitter, bare annen pynt, ikke flagg eller annet tull. Masse lys, og mye kuler som betyr masse for meg. Det er hovedtreet, har flere og.

Skrevet

Kulene går i rødt, sølv og gull. Har to lyssett, vanlige hvite, samt små lysekroner med sånne prismer på (nyyydelige)<br />I toppet av treet har jeg stjerne med lys, og så henger det 2 fugler i<br />gull/beige/brunt, samt tre lange gullspir.<br />3 til 4 perlerader i gull/rødt (treperler) henges fra toppen og ned, og så rundt<br />nederst.<br />Treet er edelgran - helst med disneyfasong!<br />

Anonymous poster hash: b9a47...c29

Skrevet

For meg er rød julefargen, så jeg er veldig nysgjerrig på deg som har rosa juletre? Altså, hva som i sin tid gjorde at du assosierer rosa med jul og dekorerer hjemme med det? :) Jeg synes det er kult at alle gjør forskjellig, altså, men jeg blir nysgjerrig på hvordan så ulik smak oppstår :) i julen har jeg det kjemisk renset for innslag av rosa :ler:

Anonymous poster hash: e0186...b93

Det at treet gir meg julestemning kommer antakelig av at jeg lengelenge har sittet og sett på rosa juletrær på nett og ønsket meg det, så når jeg endelig fikk skaffet meg et i fjor ble jeg overøst av julestemning siden jeg hadde hatt lyst på det hver førjulstid i flere år. :) Resten av julepynten min er dog veldig tradisjonell med mye nisser og rødt, så det passer jo ikke helt inn, men jeg elsker det rare treet mitt likevel. :nisse:

Jeg bruker alltid å være med når vi pynter treet til foreldrene mine (som er grønt), og mamma pleier bestandig å prøve seg med om vi ikke bare kan ha røde kuler og gullkuler på, men da setter jeg alltid foten ned, det er klart at blånissen som jeg tovet i 4. klasse skal på treet! :tongue: Så der er det alltid kuler i alle himmelens farger, akkurat slik som jeg husket det fra jeg var liten. :tree:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...