AnonymBruker Skrevet 6. desember 2014 #1 Skrevet 6. desember 2014 Vårt barn skal snart i barnehage, og foreløpig går han ikke - ergo det blir å være mye på gulvet med hele kroppen på vinterstid hvor det kanskje kan være litt ekstra gulvkaldt. Det er gulvkaldt hos oss også, og nå holder det godt med strømpebukse/body i ull samt en sparkedress uten armer i tynn ull fra Nøstebarn etc. Han blir veldig varm i dresser med armer innendørs. Men, jeg tenker at det kan være fort gjort å miste ting i barnehagen, så jeg hadde ikke så lyst å sende med de dyreste tingene - eller iallefall ha noen rimeligere ting til klesbytte om det blir søling/vått/bleielekkasje e.l. Har dere tips til klær(gjerne merke og type) som er lune på vinteren men som ikke er så dyrt som Nøstebarn/Lillelam etc? Gjerne i ull - men kan godt ha noe tykkere i velour også. Anonymous poster hash: 254be...edc
Toolose Skrevet 6. desember 2014 #2 Skrevet 6. desember 2014 Du finner billigere heldresser, bodyer, strømpebukser, generelt alt du trenger av ull i forskjellige tykkelser på Name It. Eller så har Refleks endel ull/silke som er veldig behagelig og ikke dyrt!
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2014 #3 Skrevet 6. desember 2014 Har ikke OBS 30 % eller 40 % på Janus ull denne uka da? Kvalitet til minimal pris. Ellers får du ta en tur på Cubus. Anonymous poster hash: 73865...a50
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2014 #4 Skrevet 6. desember 2014 Har samme problemet med jenta her. Sender med joggebukse og "sokketøffler" som hun skal bruke inne da det er gulvkaldt og hun ikke går så mye. Men det virker som de ikke gidder ta det på etter de har sovet. Hun er alltid iskald når jeg henterAnonymous poster hash: ae76a...069
Kakaoen Skrevet 6. desember 2014 #5 Skrevet 6. desember 2014 Kjøp brukt ull.. Da er det ikke så farlig om det blir flekkete osv hva med en strikket bukse siden han krabber? Og du over her.. Om jenta de alltid er iskald når du henter henne må du si hardt i fra til bhgen. Gå til ped lederen! 2
Gjest RompeRusk Skrevet 6. desember 2014 #6 Skrevet 6. desember 2014 Inne i barnehagen bruker mi lille: Tynn ull, både body og strømpebukse Avhengig av hvor kaldt det er, enten ull/fleecebukse (fra coob obs, akkurat kjøpt) eller tymm heldress i fleece
Lillemini Skrevet 6. desember 2014 #7 Skrevet 6. desember 2014 Inne i barnehagen hår alle bare i body og strømpebukse sidens det er veldig varmt der. Vi bruker helst ull. Når hun skal ut får hun fleecedress og vinterdress på. Av og til er vi helt helt "crazy" og tar på henne en bukse eller et skjørt også, men det ligger stort sett i kurven hennes når vi henter henne.
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2014 #8 Skrevet 6. desember 2014 Inne i barnehagen bruker mi lille: Tynn ull, både body og strømpebukse Avhengig av hvor kaldt det er, enten ull/fleecebukse (fra coob obs, akkurat kjøpt) eller tymm heldress i fleece Har du link til den heldressen i fleece?Anonymous poster hash: 254be...edc
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2014 #9 Skrevet 6. desember 2014 Kjøp brukt ull.. Da er det ikke så farlig om det blir flekkete osv hva med en strikket bukse siden han krabber? Og du over her.. Om jenta de alltid er iskald når du henter henne må du si hardt i fra til bhgen. Gå til ped lederen! Han krabber ikke enda heller, ganske treg motorisk (han er 11 mnd, men vet ikke nøyaktig når han får plass enda- mulig han krabber da).Anonymous poster hash: 254be...edc
Gjest RompeRusk Skrevet 6. desember 2014 #10 Skrevet 6. desember 2014 Har du link til den heldressen i fleece?Anonymous poster hash: 254be...edc Slik type: http://no.nameit.com/name-it/outerwear/mini-spektra-wholesuit/13096443,no_NO,pd.html?dwvar_13096443_colorPattern=13096443_PinkNectar
Gjest RompeRusk Skrevet 6. desember 2014 #11 Skrevet 6. desember 2014 De fleecedressene jeg har er fra reflex, veldig fornøyd! passe tykke/tynne, og hun beveger seg enkelt i de
Schadenfreude Skrevet 6. desember 2014 #12 Skrevet 6. desember 2014 Hos oss er det varme i gulvet. Jeg trodde det var standard? De små kravler jo mye rundt på gulvet og det er ikke alltid de beholder sokkene på. Vi bruker mye arveull i barnehagen. Alltid tynn ull innerst, vanlige klær utenpå. Om toåringen blir for varm kler de bare av ham et lag. Bruker sandaler på beina.
Veggdyret Skrevet 6. desember 2014 #13 Skrevet 6. desember 2014 Vår har strømpebukse i bomull, et ekstra par antisklisokker eller ullsokker utenpå, og enten en hjemmestrikket ullbukse eller joggebukse. Hun har akkurat lært å gå, men krabber mer enn hun går foreløpig.
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2014 #14 Skrevet 7. desember 2014 Når min begynte i barnehage hadde hun akkurat begynt å gå, men hun oppholdt seg selvfølgelig mest på gulvet. (Det gjør hun forsåvidt fortsatt, snart 4 år gammel.) Det var varmt nok på gulvet og i rommet til at hun stort sett bare hadde på seg body og strømpebukse eller stillongs+sokker, samt myke skinntøfler. Vi hadde på ulldress eller fleece når vi leverte siden vi gikk til barnehagen, men den ble uansett alt for varm til å ha på inne. Nå har hun som regel på seg ullundertøy fra Pierre Robert (masse 40% salg hele høsten, så det blir ikke så dyrt), og det holder i massevis. På dager der de har vært mest inne har hun gjerne byttet til vanlig bomullstights og t-skjorte i stedet. Anonymous poster hash: 49eca...bc5
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2014 #15 Skrevet 7. desember 2014 De fleecedressene jeg har er fra reflex, veldig fornøyd! passe tykke/tynne, og hun beveger seg enkelt i de Den så lur og billig ut Skal se om de har flere slike igjen, Reflex er jeg ikke helt sikker på hvor jeg får tak på(sånn utover å betale frakt i tillegg på nett da). Sånn generelt til tråden; Jeg var mest ute etter konkrete tips/linker til lag nr. 2, jeg er som sagt klar overat jeg kan bruke innerlag av ull og lurte ikke på hva barn generelt bruker av innerlag/generelle plagg som ikke er innedresser i ulike varianter. Jeg lurer altså på tips ala det RompeRusk linket til, gjerne uten armer også Og nei, jeg tror ikke varme i gulv er pålagt i barnehager- spesielt ikke i private eller familiebhg. Ikke alle får plass i nybygde kommunale, men jeg skulle gjerne hatt det selvsagt Anonymous poster hash: 254be...edc
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2014 #16 Skrevet 7. desember 2014 Angående brukt ull; hva slags erfaring har dere prismessig med dette på Finn? Jeg føler vinninga går litt opp i spinninga når man gjerne skal betale frakt på opptil 150(om det skal være sporing og betaling på Posten). Arveull har jeg ikke, ergo tråden Anonymous poster hash: 254be...edc
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2014 #17 Skrevet 7. desember 2014 Akkurat inneklær blir bomullsbody og bomullsstrømpebukse. Evt. i ull dersom det er mange minus ute.Anonymous poster hash: 3c539...463
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2014 #18 Skrevet 7. desember 2014 Angående brukt ull; hva slags erfaring har dere prismessig med dette på Finn? Jeg føler vinninga går litt opp i spinninga når man gjerne skal betale frakt på opptil 150(om det skal være sporing og betaling på Posten). Arveull har jeg ikke, ergo tråden Anonymous poster hash: 254be...edc Jeg har ingen erfaring, men kjøp ull på Lindex, Cubus eller Nameit. Rimeligere der enn mange andre steder. Helt OK kvalitet! Pierre Robert er heller ikke så ille prismessigAnonymous poster hash: 3c539...463
Lady Lovelylocks Skrevet 7. desember 2014 #19 Skrevet 7. desember 2014 Det er jo ikke sikkert at du trenger 2 lag... I min barnehage anbefaler vi at barna bare har på seg ett lag. Det er altfor varmt med to. Vi har gulvvarme og det er alltid over 20 grader inne. De fleste kommer bare i et lag med ull, det holder i massevis.
minister-mio Skrevet 7. desember 2014 #20 Skrevet 7. desember 2014 Joggebukser fra f. Eks Cubus med ullstilongs under
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå