AnonymBruker Skrevet 6. desember 2014 #1 Skrevet 6. desember 2014 Dere som har barn som bor i to hjem, spleiser du og eks'n på førerkort til ungdommen når den tid kommer? Anonymous poster hash: c8429...243
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2014 #2 Skrevet 6. desember 2014 Nei. De får betale det selv. Vi betalte trafikalt grunnkurs og øvelseskjører, ellers må h*n jobbe for førerkortet som alle andre normale ungdommer Anonymous poster hash: b92cf...e61 12
teit1 Skrevet 6. desember 2014 #3 Skrevet 6. desember 2014 (endret) Eller ungen kan jobbe deltid og spare penger til lappen? jeg betalte store deler av lappen min selv med deltidsjobb ved siden av videregående. Fikk et par kjøretimer og slikt i bursdagsgaver og julegaver. Tok litt flere måneder å bli ferdig på, istedenfor å bli ferdig med alt på fire måneder som noen blir. Men gikk helt fint å jobbe ved siden av videregående og betale for lappen selv. Men så har jeg alltid hatt foreldre som ikke har såå god økonomi, så har aldri helt forventet at de skulle betale lappen for meg heller. Og jeg tok lappen da jeg var 18 år også øvelseskjørte jeg med mamma og pappa en del da, etter at jeg hadde tatt teorien og tatt noen timer hos kjørelærer først Endret 6. desember 2014 av teit1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2014 #4 Skrevet 6. desember 2014 Nei. De får betale det selv. Vi betalte trafikalt grunnkurs og øvelseskjører, ellers må h*n jobbe for førerkortet som alle andre normale ungdommerAnonymous poster hash: b92cf...e61 Som alle andre normale ungdom? OkAnonymous poster hash: e4a3f...118 4
minister-mio Skrevet 6. desember 2014 #5 Skrevet 6. desember 2014 Begge bidrar litt med pengegaver myntet på lappen, men ingen spleising,
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2014 #6 Skrevet 6. desember 2014 Avtalen er inngått, holder hun seg 100 % unna røyking, snusing og alkohol til hun blir 18 år betaler vi førerkortet. Hun har sparepenger i banken hun skal betale kjøreskolen med underveis. Når hun har kjørt opp, får hun alle utlegg refundert dersom hun har overholdt avtalen. Snuser, røyker eller drikker hun før hun begynner å øvelseskjøre så vet hun at hun ikke får en krone til førerkortet. Anonymous poster hash: d9f5b...0ab 4
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2014 #7 Skrevet 6. desember 2014 Mamma og pappa betalte lappen for meg og tvillingsøster. Snille foreldrene mine Anonymous poster hash: 10faa...872 6
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2014 #8 Skrevet 6. desember 2014 Det er så lett å si for alle at ungdommen bare skal skaffe seg en jobb. Det er ikke "bare" å skaffe seg jobb om man er under 18 og foreldrene ikke har kontakter i de bransjene som kanskje kunne tatt inn ungdommer. Jeg prøvde å få meg jobb mens jeg gikk på vgs, men fikk ingenting før jeg startet som lærling. Jeg betalte alt jeg klarte til lappen selv, brukte av stipendet mitt, og ellers ønsket jeg meg bare penger til kjøretimer både til bursdag og jul. Når det ikke strakk til, fikk jeg hjelp av mamma eller pappa (som er skilt og delte litt på). Anonymous poster hash: 62302...bef 4
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2014 #9 Skrevet 6. desember 2014 Om dere vil sponse førerkort høres det lurt ut å spleise. Jeg synes egentlig ungdommer kan betale det selv, så kan dere foreksempel spleise på halvparten av en bil når hun er ferdig? Det koster ikke så mye med en undomsbil, så det blir ikke nødvendigvis så stor utgift Anonymous poster hash: cde34...30b
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2014 #10 Skrevet 6. desember 2014 Om dere vil sponse førerkort høres det lurt ut å spleise. Jeg synes egentlig ungdommer kan betale det selv, så kan dere foreksempel spleise på halvparten av en bil når hun er ferdig? Det koster ikke så mye med en undomsbil, så det blir ikke nødvendigvis så stor utgift Anonymous poster hash: cde34...30b Hva mener du med en ungdomsbil? vår ungdom skal i alle fall ikke ut og kjøre med en bil som ikke er på topp, både teknisk og sikkerhetsmessig. De nyeste bilene er de sikreste. Vi har ikke flere barn å miste.Anonymous poster hash: d9f5b...0ab 7
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2014 #11 Skrevet 6. desember 2014 Nei, her får gutten kjøretimer i julegave/bursdagsgave av mor og stefar og det samme av far og stemor. Fått noen timer av besteforeldrene. Ellers betaler han selv.Anonymous poster hash: a4122...cc5
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2014 #12 Skrevet 6. desember 2014 Jeg hadde også den populære røykeavtalen. Og jeg begynte aldri å røyke, så førerkortet ble spandert av mamma og pappa. Og ja, de spleisa. Anonymous poster hash: 6f070...3ed 3
Flekk Skrevet 6. desember 2014 #13 Skrevet 6. desember 2014 fint for dere som får stipend da på 20.000kr året. Ikke alle som får det eller penger av foreldre/steforeldre. Dersom man får stipend har man i løpet av 3 år fått 60.000kr så skulle bare mangle å betale det selv uten å skryte av at de betalte lappen helt selv uten hjelp av foreldre. 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2014 #14 Skrevet 6. desember 2014 Vi betalte for begge barna våre.. Anonymous poster hash: 2789f...c89
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2014 #15 Skrevet 6. desember 2014 Dere som har barn som bor i to hjem, spleiser du og eks'n på førerkort til ungdommen når den tid kommer?Anonymous poster hash: c8429...243 Til eldste mann betalte far alt, han betalte da svært lite i bidrag, til yngste blir det mer naturlig at morenvgjør det da far betaler 5/6 av utgiftene til barnet siden det var 5 år.. Anonymous poster hash: ae86e...3db
Peter007 Skrevet 6. desember 2014 #16 Skrevet 6. desember 2014 (endret) Uansett hvordan løsning en bruker må den det gjelder betale så mye som mulig selv. Selvfølgelig hjelpe til når en ser det den ikke klarer betale. Hovedgrunnen er at når førerkortet er ervervet skal det bety noe. Virkelig vite at det har kostet en god del penger i tillegg til egeninnsats. En passer bedre på og kjører slik en beholder førerkortet framover. Endret 6. desember 2014 av Peter007
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2014 #17 Skrevet 6. desember 2014 Barnet vårt er lite enda, og både jeg og far er ganske dårlig stelt økonomisk. Han er ufør og jeg midt i utdanning. Jeg tenker at jeg sparer det jeg klarer, også får far ta ansvar for egen sparing. Jeg satser uansett på å kunne spare såpass til barnet, at det kan være til hjelp som innskudd i bolig/førerkort når den tid kommer.Anonymous poster hash: 815d3...a2d
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2014 #18 Skrevet 6. desember 2014 Broren min fikk penger til lappen i konfirmasjonsgave tilsvarende hva min bunad kostet. Anonymous poster hash: 65fb0...aa9
Greengrass Skrevet 6. desember 2014 #19 Skrevet 6. desember 2014 Vi delte utgiftene på 3: Jeg betalte en del, far en del, og barnet betalte en del. Fungerte helt greit for oss. Jeg synes det er helt greit at også barnet må bidra litt, men ville også gjerne hjelpe til litt.
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2014 #20 Skrevet 7. desember 2014 Dere som har barn som bor i to hjem, spleiser du og eks'n på førerkort til ungdommen når den tid kommer?Anonymous poster hash: c8429...243 Ja, absolutt, som alt annet spleiser vi også på førerkortet til barna.Anonymous poster hash: 603ca...1a2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå