Gå til innhold

Skrive om ulykke på Facebook?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som har vært alvorlig syke eller i ulykke, har dere skrevet det på Facebook?

Jeg er litt usikker på hva som er rett å gjøre. Folk lurer på hvor det blir av meg på skolen, hvorfor jeg ikke har jobbet i det siste og at jeg ikke er med på noe lenger.

Har dere tatt det i en felles, eller skrevet med hver enkelt?

Synes dere det er rart når noen nevner sånt på FB?

Anonymous poster hash: 52b27...92d
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tar det privat med de som etterlyser meg. Kunne aldri falt meg å tagge meg inn hos leger, sykehus eller oppdatert noe som helst om sykdom etc.

Anonymous poster hash: 18cdc...40c

• Liker 2
Skrevet (endret)

Jeg skrev en kort notis på facebook der jeg sa takk for omtanke, takk for telefoner og at jeg gledet meg til besøk når jeg ble litt bedre.

Jeg bor i ei lita bygd, så de fleste hadde nok fått med seg hva som var galt. Grunnen til at jeg la det ut var at det på få dager var ikke mindre enn 7 personer som kom på døra for å spørre hvordan det gikk. Jeg var ikke i form til å ta i mot besøk, og håpet med innlegget at folk skulle vente litt med å komme på besøk :P

Redigering:

Glemte å si at hvis noen spurte hva som feilte så svarte jeg så klart. Ikke noe stunt for å se hvor mange som spurte... Jeg sjekket ikke inn på sykehus og hos lege osv :)

Endret av Akazie
  • Liker 2
Skrevet

Jeg ville aldri ha gjort det, men folk er jo forskjellige. Jeg synes at én oppdatering er greit, men når folk begynner å legge ut daglige oppdateringer er det altfor mye.

Anonymous poster hash: 342b5...5cc
  • Liker 2
Skrevet

Er jo greit å bare skrive en enkel status om hva som har skjedd :)
Jeg kjenner noen som la ut en enkel beskjed på facebook da deres nærmeste døde, slik så folk skulle vite det. Spesielt syns jeg det var greit å høre det derfra den ene gangen, da jeg ellers bare hadde funnet ut av det via avisa. Og jeg skjønner jo at når slike ting har skjedd, er det slitsomt å drive å ringe rundt til alle med en gang. Før ting evt kommer i avisa og silkt. Jeg vet ikke om jeg hadde orka å ringe/melde rundt til alle og enhver om det skjedde meg noe, da hadde jeg sagt fra til de nærmeste + skole og jobb, også kunne resten fått vite det på face.

Det er jo selvfølgelig ikke et krav at alle må vite det, men folk lurer jo, og kommer til å prate om det og spørre andre, og facebook er jo grei måte å informere om sånt med. Hvis man vil det selv:)

Anonymous poster hash: 32368...e13
Skrevet

Jeg hadde sannsynligvis bare skrevet: "Typisk min flaks, blitt påkjørt og ligger derfor på sykehuset. Alt er ok, så ikke noe å bekymre seg over" eller noe.

Anonymous poster hash: a14d2...e55

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...