AnonymBruker Skrevet 6. desember 2014 #1 Skrevet 6. desember 2014 Nå har jeg gått i 3 uker med smerter i rygg og en fot. Til tider så ille at jeg bare må ligge på magen med en fot opp. Klarer ikke strekke den ut. Klarer heller ikke gå rett da jeg halter pga smerter og klarer ikke tråkke på hæl. Jeg har ikke vært sykmeldt. Ønsker å være på jobb. Men kjenner det snart er nok. Jeg sitter på kne, står, tar pauser, ligger i sacco, henger litt i slynger i løpet av en dag. prøver å sitte minst mulig da jeg da blir værre i foten. Blir da nummen og får mye stikkinger. Sover dårlig da jeg stivner om natten. Hadde ganske vondt i dag når jeg stod opp. Blir også kvalm noen ganger når det er vondest. I dag er en slik dag. Maten kom i retur for første gang. har bestilt time hos lege, men det var ikke akutt nok så må vente. 10 dager... vil ha noen bedre smertestillende eller evt en gradert sykmelding. Går til kiropraktor, og har fått diagnosen der. Skal vurderes vidre med mr for å se hvor stor prolapsene er , og veien videre. Sliten nå... Anonymous poster hash: 18098...a49
Lalunaa Skrevet 6. desember 2014 #2 Skrevet 6. desember 2014 Jeg hadde lignende plager i vår og sommer. Skiveutglidning, isjas smerter og utposing mellom virvler. Ble kjempesliten, heldigvis kom sommerferien med tre uker fri. Først da begynte ryggen å bli bra. Det var nok lurt med noen uker med turer i skog og mye svømming.
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2014 #3 Skrevet 6. desember 2014 Jeg hadde lignende plager i vår og sommer. Skiveutglidning, isjas smerter og utposing mellom virvler. Ble kjempesliten, heldigvis kom sommerferien med tre uker fri. Først da begynte ryggen å bli bra. Det var nok lurt med noen uker med turer i skog og mye svømming. Ja håper jula kan hjelpe litt. Noen ekstra dager fri. Men jobber med regnskap, så nyåret blir hektisk.. Blir ekstra sliten når matlysten blir borte pga kvalmen. Rene slankekuren jo. Har gått ned 3 kilo på tre uker. Veier 58kg fra før og er 171 cm høy. Ikke så mye å gå på da om det fortsetter slik... Anonymous poster hash: 18098...a49
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2014 #4 Skrevet 6. desember 2014 Hvis du vet nyåret blir ekstra hektisk, er det ikke lurt å be om akuttime (evt legevakt), be om sykemelding og bli bedre til nyåret? Arbeidsgiver vil nok se på det som en gunstig investering, hvis alternativet er at du blir slått ut og 100% fraværende på nyåret!!Anonymous poster hash: 0767a...866
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2014 #5 Skrevet 6. desember 2014 Hvis du vet nyåret blir ekstra hektisk, er det ikke lurt å be om akuttime (evt legevakt), be om sykemelding og bli bedre til nyåret? Arbeidsgiver vil nok se på det som en gunstig investering, hvis alternativet er at du blir slått ut og 100% fraværende på nyåret!!Anonymous poster hash: 0767a...866 Var det jeg prøvde å få, men var likevel ikke akutt nok fikk jeg høre. Da vil jeg sikkert ikke få sykmelding nå heller om de ikke ser det som akutt nok til å få time engang.... Men passer jo ikke nå heller da. Innspurten til årsoppgjør. Konsernrapportering skal være klar til 16.1 Har en lederstilling, så føler jo at det er for dårlig å gi etter før 16.1. Men har MR neste uke, så får vi se hva de sier når de har svarene fra denne. er det best jeg ligger (kun på magen da jeg ikke klarer å ligge på rygg) så må jeg jo det. Kronglete med pc i senga. Nakken blir vondt av det, så hjelper jo ikke det heller... ts Anonymous poster hash: 18098...a49
Lalunaa Skrevet 6. desember 2014 #7 Skrevet 6. desember 2014 Jeg tenkte heletiden at det går nok over av seg selv.. Og det gjorde det jo, men har man først fått problemer med ryggen så kommer det jo somregel igjen. Det beste du kan gjøre før du blir helt utmattet er å sykemelde deg, hvis det er så akutt som du beskriver at du ikke får i deg tilstrekkelig med mat engang.
Violetta Skrevet 6. desember 2014 #8 Skrevet 6. desember 2014 Hvorfor har du ikke fått sykemelding fra kiropraktoren?
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2014 #9 Skrevet 8. desember 2014 Jeg har ikke tenkt på at de kan sykmelde og tema har ikke kommet opp... Men nå skal jeg til lege onsdag, så da får vi se. ts Anonymous poster hash: 18098...a49
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå