Gå til innhold

Var det gale å begynne å le?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og min far satt og så på Skavland idag. Det var på slutten av sendingen hvor en gammel japansk dame fortalte om sine opplevlser fra bombingen av Hiroshima. Hun gikk ganske grundig til verks og sparte ikke på detaljene. Min reaksjon var å begynne å le da hun fortalte dette, og dette reagerte min far på. Var det så gale da? Dessuten er det ikke min feil at jeg syns det var morsomt, vi har alle forskjellig humor. Man bestiller ikke humoren sin... Så hva sier dere? Forstår dere reaksjonen hans?

Anonymous poster hash: 44b5c...bf7
  • Liker 1
Skrevet

Siden du tar deg tid til å lure på dette i ettertid vil jeg si det ikke var så galt. :)

Anonymous poster hash: 58dc5...305
Gjest HeiHade
Skrevet

Av og til ler folk når det ikke passer seg, og det er vanskelig å kontrollere. Hadde ikke giddet å tenkt mer over det.

Skrevet

Ja, det var galt.

Virker bare umodent å le av andres tragedier. Hvor ung er du egentlig?

• Liker 10
Skrevet

Ja, det var galt.

Er i 20-årene. Så flott for deg at du ble født med normal humor da :)

Skrevet

Ja, det var galt.

Skrevet

Jeg ble nok ikke født med normal humor, jeg gjorde mange brølere når jeg var ung, og jeg gjør fortsatt en del.

Det er ikke greit å kalle andres tragedie for sin egen humor.

Når det er sagt så kan det være mye humor i en tragedie, men i dette tilfellet var det ikke det. Det var ingen morsomme lyspunkter, det var en ren tragedie.

• Liker 13
Gjest Seajewel
Skrevet

Det er ikke greit å le av slikt. Skjerp deg!

• Liker 4
Skrevet

Gjort er gjort, men neste gang prøv å holde det inne. Det er ikke greit å le av tragedier.

Anonymous poster hash: d6eee...f8d
  • Liker 2
Skrevet

Av og til ler folk når det ikke passer seg, og det er vanskelig å kontrollere. Hadde ikke giddet å tenkt mer over det.

Ja, det er normalt å le i upassende situasjoner, men da ikke på grunn av at det er spesielt morsomt. TS indikerer jo at hun synes det var morsomt. Det er upassende mtp. temaet. Jeg ville også ha reagert dersom noen hadde ledd av dette.

Anonymous poster hash: 5981b...c64

• Liker 11
Skrevet

Det kommer jo an på hva du lo av. Om du lo av selve hendelsen, eller måten hun forklarte dette på.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Gjort er gjort og spist er spist. Men det kommer jo an på, som en annen sier, om du lo av det hun sa eller måten hun sa det på. Men man skal uansett ikke le av andres tragedier og det er jo upassende.

Endret av Kittykat
Skrevet

Det er normalt å av og til le på upassende steder, men det er ikke normalt å synes at andres tragedie er morsomt.

Det er heller ikke normalt å påstå at "slik er bare humoren min". Det er et eller annet alvorlig galt med deg. Kanskje er du psykopat.

Anonymous poster hash: 2ecbc...e6b
  • Liker 12
Skrevet

Jeg så intervjuet selv. Hun beskrev rolig og litt sakte hvordan folk var svartbrent, at ingen skrek på hjelp men bare hvisket "vann, værsåsnill, noen".. hvordan kjøttet på menneskene hang fra knoklene og hvordan hun opplevde dagen og hvordan det går nå i ettertid.

Jeg ler av mye rart men intervjuet var ikke morsomt i det hele tatt.

• Liker 11
Skrevet

Det er jo faktisk DU som spør her om det var galt eller ikke, så du kan ikke bli sur dersom noen mener det var galt. Jeg synes også det er veldig spesielt å le i en slik situasjon.

• Liker 9
Annonse
Skrevet

Ja, det er noe galt med deg. Til mandag bestiller du tid hos en psykolog slik at du fortest mulig finner ut hvorfor du ler av noe så tragisk, hvor andre mennesker får tårer i øyene av. Hun forteller om mennesker som har blitt drept på en forferdelig måte og du ler? Det betyr at du trenger hjelp!

Anonymous poster hash: 878b4...6ba
  • Liker 7
Gjest Olivia Benson
Skrevet

Nei, du kan ikke noe for hva du syns er morsomt, men det faktum at du ikke forstår at andre reagerer på at du ler av andres tragedier er urovekkende.

• Liker 4
Skrevet

Jeg har ledd en gang da jeg så en film (ingen dokumenter) om en soldat i krig som ble så brent av napalm at kjøttet på leggene hans løsnet da han ble båret inn i et helikopter, men det var fordi jeg fikk sjokk av det jeg så. :cry3:

"Barefoot Gen" er en (ekstremt) grafisk japansk mangaserie basert løst på forfatterens barndom i Hiroshima både før og etter bomben, og det blir i første bok henvist til hvordan moren reagerer da mannen hennes og to barn brenner opp foran øynene hennes- hun ler:

1102c07_e.gif

Skrevet

Jeg hadde nok også reagert om noen lo av opplevelsene under HIroshima. Det oppfattes for meg som umodenhet - manglende utviklet empati og forståelse for hva de gikk gjennom.

Jeg vet at latter kan være en reaksjon på sorg og sjokk, men jeg oppfatter det ikke som om det var årsaken til TS' reaksjon.

• Liker 4
Skrevet

Jeg vet at latter kan være en reaksjon på sorg og sjokk, men jeg oppfatter det ikke som om det var årsaken til TS' reaksjon.

Jeg tror ikke ts er alene. Mange som ler av folk som skader seg eller brenner opp eller blir skutt eller slaktet. Jeg gikk sammen med noen på vgs som syntes det var morsomt å se folk bli gasset i hjel.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...