Gå til innhold

Hva slags type kjole blir riktig for min fasong..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har aldri klart å finne en eneste kjole som jeg trives i. Jeg har ingen anelse om hva som ser bra ut på meg. Jeg er normalvektig (60 kg, 166 cm) men har komplekser for mine "love handles" så jeg bruker aldri noe som sitter stramt over hoftene, med mindre jeg har et annet, løsere lag over. Jeg har også en ganske rett fasong (90 cm - 75 cm - 90 cm) så jeg har heller ikke noen særlig midje å bringe frem...

Vet ikke om jeg klarer å male et så mye mer spesifikt bilde av min kroppsfasong uten å legge ut bilde, noe jeg ikke ønsker. Men er det noen der ute som er god på det med å kle seg etter kroppen og kan komme med noen råd om hva som kler folk med min figur? Tenkte å dra på kjoleshopping til uka og vil for en gangs skyld være litt forberedt og ikke bare prøve plagg på måfå...

Anonymous poster hash: cab2e...b3a
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

90-75-90? Nå er ikke jeg spesielt flink på mål, men det høres jo ikke ut som du har en spesielt rett figur?

Anonymous poster hash: 44923...1f9
Skrevet

90-75-90? Nå er ikke jeg spesielt flink på mål, men det høres jo ikke ut som du har en spesielt rett figur?

Nei, kanskje ikke.. Jeg er ikke så flink på sånt selv heller. I følge kalkulatorer på nettet så er det banan-fasong eller noe, haha.

Anonymous poster hash: cab2e...b3a

Skrevet

Jeg er også en banan med komplekser for love handles :P

Ofte går jeg for "skater dresses", da føler jeg meg feminin, men en "pencil dress" med tjukt stoff og høy utrigning kan funke det også.

• Liker 1
Gjest Lille-pus
Skrevet (endret)

Er du lang i livet? Altså at avstanden mellom begge målene med 90 cm (hofter og pupper) er lang?

Jeg lurer litt på om du kan være en vase?

Livet ditt er definitvt korppens smaleste punkt, og om du kler deg med overdeler som er sydd i en 'rett-opp-og-ned' fasong så vil du (som meg) se ut som et vandrende knappetelt fra forsvaret ;)

Se etter kjoler som fremhever livet ditt ved å være innsvinget og kroppsnære i livet.

Kjoler med et tydelig liv (innsvinget i livet), med en v-hals eller en 4-kantet utringning vil gi luft og visuelt forlenge halsen.

Runde halser kan gå greit,sjalkraver fungerer ofte helt perfekt om de er laget med en overlapp i front.

Om du vil ha blyantskjørt eller et kortere A-linje skjørt på kjolen synes jeg du kan prøve deg frem til hva du liker best av.

Endret av Lille-pus
Skrevet

Hva i alle dager er bananfasong?

• Liker 1
Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg vil også tro at skaterdress er tingen.

Nå fikk ikke jeg med meg om du har store eller små pupper. Har du - som meg - store, pass på å ha litt utringning - ikke at du skal vise kløft, men unngå "metervis med stoff" over bysten, det ser bare forferdelig ut. På meg fungerer v og rund utrigning best, rett over og firkantet fungerer ikke (dette har også med ansiksform å gjøre).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...