Gå til innhold

Ikke like glad i alle hundene. Merker den det? Burde jeg omplassere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fire hunder. Den ene har jeg ikke klart å bli glad i på samme måte som resten. Jeg koser med han mer av plikt enn av lyst. Han går meg mer på nervene enn resten. Jeg får dårlig samvittighet for det er objektivt sett en herlig hund. Jeg bare føler mindre for han enn for resten av flokken. Jeg er så redd for at han skal merke dette. Burde jeg vurdere å omplassere han til noen som virkelig elsker han?

Anonymous poster hash: d5380...7c8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det tror jeg de kan merke. Dersom du finner en empatisk person å omplassere den til, som har kunnskap om hund og som er motivert til å trene med den, så vil den nok få det bedre der. Men det er vel også en sjanse for at man kan være uheldig og omplassere til noen som ikke kan oppfylle hundens behov. Fod-gården kan kanskje hjelpe.

Anonymous poster hash: 6341f...ce1

Skrevet

Så lenge hunden får alle sine behov dekt har det antakelig ingenting å si, men du kan jo holde muligheten for omplassering åpen hvis det helt perfekte hjemmet skulle dukke opp.

Anonymous poster hash: a7fc1...6ec

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor i huleste har du fire hunder hvis du ikke har kapasitet til alle??

Du har sikkert kapasitet til å gi alle mat, vann og tur, men du har ikke kapasitet til å være like glad i alle.

Anbefaler deg å gi bort den stakkaren du ikke er glad i til noen som er det.

Anonymous poster hash: eaa93...833
  • Liker 7
Skrevet

Hvordan går man tur med fire hunder, forresten?

Anonymous poster hash: 6341f...ce1

Skrevet

Det kommer vel an på hvordan hunden går sammen med de andre i flokken. Hvis han er veldig glad i dem, er det viktig å ta hensyn til. Evt ikke omplassere til noen som ikke har hund fra før, om han trives sammen med andre hunder.

• Liker 1
Skrevet

Eg ville prøvd å lære å bli like glad i han som resten. Kanskje tilbringe litt aleine tid, du og denne hunden. Har vanskeleg for å forstå at det går an å være mindre glad i ein enn resten, tenk om det bar barna dine liksom, kan ikkje omplassere dei. Men dukker det opp nokon som blir heilt forelska i den hunden tillegg til å ha kapasitet og erfaring til å ta vare på den så er det kanskje den beste løysningen.

Kan eg spørre kass rekkefølge du fekk denne hunden i forhold til resten. Kanskje det har noko å seie på korleis du føler?

• Liker 1
Skrevet

Eg ville prøvd å lære å bli like glad i han som resten. Kanskje tilbringe litt aleine tid, du og denne hunden. Har vanskeleg for å forstå at det går an å være mindre glad i ein enn resten, tenk om det bar barna dine liksom, kan ikkje omplassere dei. Men dukker det opp nokon som blir heilt forelska i den hunden tillegg til å ha kapasitet og erfaring til å ta vare på den så er det kanskje den beste løysningen.

Kan eg spørre kass rekkefølge du fekk denne hunden i forhold til resten. Kanskje det har noko å seie på korleis du føler?

Ts her. Takk for råd! :) Jeg fikk han som nummer to.

Skrevet

Du kan bli mer glad i han. Fokusér på det positive ved han, gå tur med bare den ene hunden.

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde prøvd å være mer sammen med han alene. Ta han med deg på tur. Bare dere to.

• Liker 1
Skrevet

Du kan bli mer glad i han. Fokusér på det positive ved han, gå tur med bare den ene hunden.

TS her: Takk for råd!

Skrevet

Jeg hadde prøvd å være mer sammen med han alene. Ta han med deg på tur. Bare dere to.

Jeg skal prøve det :)

Skrevet

finn noe hunden er kjempeflink til! om det er agility eller lydighet, tren masse og se hvor flink vofsen din er :D

jeg er overbevist om at de merker det, nettop fordi det er grunnen til at min gamle hund ikke trivdes i min eks sitt selskap. når jeg var andre steder med hunden var den en helt annen. (er sikker på at det ikek er misshandling inni bildet da hunden var med meg ca 24/7)

Anonymous poster hash: 5a3c9...a80
  • Liker 1
Skrevet

Ts her. Takk for råd! :) Jeg fikk han som nummer to.

Hva er det du ikke liker ved han da? oppmerksomhetsyk? stygg? I veien? aggressiv?

ellers så synes jeg du burde tenke på det som barna dine, hadde du gitt bort/vært mindre glad i det ene barnet ditt bare fordi han var, la oss si, oppmerksomhetsyk?

Anonymous poster hash: e5f25...fc8

Skrevet

NEI DE MERKER IKKE SÅNT

ikke tillegg huder egenskaper de ikke HAR.....

Slapp heeeeeeelt av

Anonymous poster hash: c97f5...7ee

Skrevet

Hva er det du ikke liker ved han da? oppmerksomhetsyk? stygg? I veien? aggressiv?

ellers så synes jeg du burde tenke på det som barna dine, hadde du gitt bort/vært mindre glad i det ene barnet ditt bare fordi han var, la oss si, oppmerksomhetsyk?

Anonymous poster hash: e5f25...fc8

TS her. Jeg vet ikke helt hva det er. Han er bare snill og god. Men er litt mer urolig og stressa enn resten. Men ikke noe ille altså. De andre har jo også sine "feil", men jeg er jo veldig glad i dem uansett. De bare er en følelse jeg har, som jeg egentlig ikke har noen grunn til å ha, objektivt sett. Vanskelig å forklare.... :)

Skrevet

finn noe hunden er kjempeflink til! om det er agility eller lydighet, tren masse og se hvor flink vofsen din er :D

jeg er overbevist om at de merker det, nettop fordi det er grunnen til at min gamle hund ikke trivdes i min eks sitt selskap. når jeg var andre steder med hunden var den en helt annen. (er sikker på at det ikek er misshandling inni bildet da hunden var med meg ca 24/7)

Anonymous poster hash: 5a3c9...a80

TS her. Tusen takk for gode råd, jeg tror faktisk at agility hadde vært noe for han. :)

Gjest Margit Spat
Skrevet

TS her. Jeg vet ikke helt hva det er. Han er bare snill og god. Men er litt mer urolig og stressa enn resten. Men ikke noe ille altså. De andre har jo også sine "feil", men jeg er jo veldig glad i dem uansett. De bare er en følelse jeg har, som jeg egentlig ikke har noen grunn til å ha, objektivt sett. Vanskelig å forklare.... :)Anonymous poster hash: d5380...7c8

Slik oppførsel kan muligens ha noe med at denne hunden forsøker å få bedre innpass hos "flokkens leder ", altså deg. Derfor er det absolutt verdt forsøket å gjøre noen aktiviteter sammen med denne hunden for å knytte nærmere bånd til den. Med fare for å menneskeliggjøre hunden (forstå dette i beste mening) så handler det om å se individet og å erkjenne at ulike individer har ulike behov.

Skrevet

Slik oppførsel kan muligens ha noe med at denne hunden forsøker å få bedre innpass hos "flokkens leder ", altså deg. Derfor er det absolutt verdt forsøket å gjøre noen aktiviteter sammen med denne hunden for å knytte nærmere bånd til den. Med fare for å menneskeliggjøre hunden (forstå dette i beste mening) så handler det om å se individet og å erkjenne at ulike individer har ulike behov.

T.S her. Ja, det kan jo være riktig. Jeg har aldri tenkt på det sånn før. Tusen takk for at du delte tankene dine. :)

Skrevet

Jeg har kjent litt på det som du noen ganger, TS. Jeg har to hunder. Hannhunden min er snill og tålmodig, kosen og lydig. Mens lille-tispa mi kan være både verdens skjønneste, men også mest slitsom. Hun er veldig "kort" og gjør mye rart.

Jeg har jobbet med dette, innser at mye av oppførselen hennes er min feil. La MYE innsats i valpetida til eldstemann, og stolte mer på at hun ville ta etter han!

Jeg har gjort som mange her sier, vær alene med hunden! Gå egne turer, fokuser på det positive. Husk at det er aldri Hundens feil at den er den den er. Ofte nå ser jeg på tispa mi og klemmer henne, og innser at jeg er så glad i henne at jeg begynner å gråte. Men siden hun sliter meg ut innimellom må jeg jobbe litt med meg selv for å ha de samme følelsene for hun hele tida. Men jeg har innsett at det er ikke fordi jeg ikke er like glad i henne. En dårlig dag i en ellers fantastisk jobb kan få en til å ville slutte. Og det er litt sånn med henne noen ganger 😪❤️

Anonymous poster hash: 8b252...548

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...