Gå til innhold

tips til "typisk" norske ting jeg kan sende i pakke til familiemedlemmer i California?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til nå har jeg en ostehøvvel, melkesjokolade, kvikklunch, kjøleskapsmagnet med det norske flagg og hvor det står "Norge", tenkte kanskje å sende et par lester eller noe slikt, kan noen komme med flere tips.

Har aldri sendt dem "Norgespakke" før, så setter pris på alle tips :)

Anonymous poster hash: c5a05...439
Videoannonse
Annonse
Skrevet

-Selbuvotter

-Brunost

-Norgeskart

-Elgskilt-souvernir

-Flaggrekke ala de man henger på juletreet

Skrevet

Møllers Tran

Anonymous poster hash: 8fb5e...675
  • Liker 3
Gjest sophia21
Skrevet

Norske magasin og julehefter.

Sørlandschips

Knekkebrød

Norgeskremen?

Skrevet

Smash, det må smakes av folk som ikke har smakt det før, mariusmønstrede grytekluter

Skrevet

PATTESALVE! :D

Skrevet

Syns du har tenkt mye bra! Og hva med et Norges glass?

Skrevet

Lefse? Brunost? Pepperkaker? Salt lakris?

Vil forøvrig nevne at det er veldig dyrt å sende pakker til utlandet. Jeg betalte over 400 kr på å sende en pakke verdt litt over 300 kr til søsteren min i USA.. Det var en av de mindre eskene fra Posten, men osten veide jo en del.

Skrevet

Lefser/lomper og selbuvotter!

Anonymous poster hash: 7dddb...38c
Skrevet

Om de snakker norsk så må du jo nesten sende med norske juleblad.

Skrevet

Røkelaks, multesyltetøy, vaffelrøre(ferdigpakke fra Toro) firkløver-sjokoladen, noen av disse røkte pølsene og Mariusgenser :)

Til deg som foreslo Smash: det fins mange varianter av Smash. Jeg fikk smake en annen variant i NYC som er mye bedre.

Anonymous poster hash: 81d68...cf4

Skrevet (endret)

beklager, dobbelpost

Endret av Lillemini
Skrevet

Røkelaks, multesyltetøy, vaffelrøre(ferdigpakke fra Toro) firkløver-sjokoladen, noen av disse røkte pølsene og Mariusgenser :)

Til deg som foreslo Smash: det fins mange varianter av Smash. Jeg fikk smake en annen variant i NYC som er mye bedre.

Anonymous poster hash: 81d68...cf4

Nekter å tro... smash er norsk og best. Ingen protest :P. HEhe. Neida. De har kitkat og da som er alternativt til kvikklunsj... men kvikklunsj er best

Skrevet

ting med mariusmønster på!

Skrevet

brunost er alltids en vinner. er en ganske særnorsk vare som mange er forundret over.

Skrevet

Ser for meg en veldig interessant pakke med (råtten) røykalaks, (mugne) lefser og (smelta) brunost :fnise:

• Liker 1
Skrevet

Ei eller anna bok med naturbilder fra Norge? A al norske fjell og fjorder... Eller bare ei lokal bok av den typen, fra byen du er fra.

Vestlandslefse er jo tørr og må smøres selv, men er dermed veldig holdbar. Cd med en norsk artist/julecd fra Oslo Gospel Choir/ Kringkastingsorkesteret. Norsk film. Leverpostei fra Stabburet. Tørket reinkjøtt. Tørrfisk. (godt innpakket i så fall...)

Ellers falt jeg for forslaget over her med flaggrekke i papir til å henge på juletreet.

Skrevet

Tror du er seint ute hvis du skal sende pakke som skal rekke frem til jul. Raska på, du!

Anonymous poster hash: 927bf...a8d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...