Gå til innhold

Beste medisin mot angst?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet at det er individuelt, men hvilken er best mot angst?

Tenker på medisiner man tar hver dag, altså ikke sobril og slike..

Anonymous poster hash: 2e9c8...930
Videoannonse
Annonse
Gjest Chloe87
Skrevet

Jeg responderer bra på Cipralex og kjenner også to stykker som gjør det.

Skrevet

Vet at det er individuelt, men hvilken er best mot angst?

Tenker på medisiner man tar hver dag, altså ikke sobril og slike..

Spis sundt og tren. Les gode bøker, se bra filmer, fordyp deg i noe. Medisiner fører ofte med seg bivirkninger, spesielt over tid. Når du er sterk fysisk, tåler du mer psykisk. Kjenner noen som hadde angst, hun tok aldri medisiner, men bygget seg selv opp igjen sakte men sikkert med å begynne å trene, finne ut hva hun ville gjøre. Så ble hun mer glad i seg selv og har det mye bedre idag!

Anonymous poster hash: 6a872...144

Skrevet

Jeg fikk god hjelp av cipralex, i tillegg til samtaleterapi. Gikk på cipralex i litt over et år, og kuttet det ut for 6mnd siden. Gikk veldig greit å kutte ut medisinen, og har en god hverdag nå. Må "jobbe" med meg selv fortsatt, men fungerer helt fint både på jobb og ellers.

Anonymous poster hash: f1f82...96d
Skrevet

Alkohol.

Anonymous poster hash: b5953...6a3
Skrevet (endret)

Medisinering mot angst skal skje i samråd med en psykiater, da det skal ha best mulig effekt på deg. De tar hensyn til din helsetilstand ellers og evt tileggsdiagnoser. Det har lite for seg at du spørr her, ettersom en medisin kan ha en helt annen effekt på deg enn på andre!

Det er altså ikke en fasit på hvilken medisin som er best. Spørsmålet er heller hvilken medisin som er best for deg. Hvis du føler at medisiner kunne hjulpet deg så må du ta det opp med legen/psykologen din :)

Endret av veraa94
  • Liker 1
Skrevet

Jeg fikk god hjelp av cipralex, i tillegg til samtaleterapi. Gikk på cipralex i litt over et år, og kuttet det ut for 6mnd siden. Gikk veldig greit å kutte ut medisinen, og har en god hverdag nå. Må "jobbe" med meg selv fortsatt, men fungerer helt fint både på jobb og ellers.

Meg som skrev dette jeg siterer:

For å beskrive hvordan det var før jeg begynte på cipralex så var jeg sykemeldt, klarte ikke gå ned til postkassen for å hente post, isolerte meg helt, sov dårlig, konstant angst og uro.. Kuttet ut helt trening, hobbyer, venner, sosialt liv. Alt dette pga angst, depresjon, sosial angst og panikkanfall.

Skrevet

Bruker selv, etter år med utredning og KAT, Prozac.

Dette fungerer fint for meg.

Skrevet

Bruker selv, etter år med utredning og KAT, Prozac.

Dette fungerer fint for meg.

Jeg har også brukt prozac før, men jeg følte at den bare hjalp på depresjonen og ikke angsten.. Så prozac funket mot angst for deg? sosial angst?

Skrevet

Jeg har også brukt prozac før, men jeg følte at den bare hjalp på depresjonen og ikke angsten.. Så prozac funket mot angst for deg? sosial angst?

Jeg tror du vil finne at med hva enn du får til svar her så er det flere sider av samme sak. Som du sier fungerte ikke Prozac mot angsten din, men den gjør for meg.

Men dersom du har vært borti Prozac betyr det vel at du er/har vært under utredning og derfor bør rette spørsmål til de som behandler deg.

Du kan bli bombardert med så mange forskjellige navn på medikamenter, men til syvende å sist er det kun helsepersonell som kjenner deg som tar avgjørelsen for hva som er rett for deg.

Skrevet

Den medisinen som regnes som den beste mot angst, heter Nardil. Men den må søkes om av en spesialist i psykiatri. Det er også viktig at personen med angst som ønsker å gå på Nardil er forholdsvis voksen og fornuftig, det er nemlig mange matrestriksjoner på den pga disse matvarene sin interaksjon med medisinen. Undersøkelser viser at over 80 prosent av mennesker med angst blir angstfrie med denne medisinen. Har en venninne som går på den og hun fikk et nytt liv UTEN angst med den medisinen. Den tilhører gruppen MAO-hemmere, gammel antidepressiva. I begynnelsen besvimte hun mye, har en tendens til å senke blodtrykket plutselig, og den førte også til søvnproblemer i begynnelsen, men dette er bivirkninger de første mnd, ene. Matproblemer hadde hun ikke, det eneste hun måtte passe på var at hun ikke spiste matvarer som nesten hadde gått ut på dato eller hadde gått ut på dato, da øker noe som heter Tyramin i matvarerene, og det stoffet integrerer med medisinen, og fører til en hodepine av en annen verden ( blodtrykket stiger plutselig) og i verste fall kan det føre til hjerneblødning.

Anonymous poster hash: 1b2b9...1e3

Skrevet

Den medisinen som regnes som den beste mot angst, heter Nardil. Men den må søkes om av en spesialist i psykiatri. Det er også viktig at personen med angst som ønsker å gå på Nardil er forholdsvis voksen og fornuftig, det er nemlig mange matrestriksjoner på den pga disse matvarene sin interaksjon med medisinen. Undersøkelser viser at over 80 prosent av mennesker med angst blir angstfrie med denne medisinen. Har en venninne som går på den og hun fikk et nytt liv UTEN angst med den medisinen. Den tilhører gruppen MAO-hemmere, gammel antidepressiva. I begynnelsen besvimte hun mye, har en tendens til å senke blodtrykket plutselig, og den førte også til søvnproblemer i begynnelsen, men dette er bivirkninger de første mnd, ene. Matproblemer hadde hun ikke, det eneste hun måtte passe på var at hun ikke spiste matvarer som nesten hadde gått ut på dato eller hadde gått ut på dato, da øker noe som heter Tyramin i matvarerene, og det stoffet integrerer med medisinen, og fører til en hodepine av en annen verden ( blodtrykket stiger plutselig) og i verste fall kan det føre til hjerneblødning. Anonymous poster hash: 1b2b9...1e3

Denne type generaliseringer har ingen plass i moderne medisin. Særlig ikke når du ikke dokumenterer påstandene dine.

Dette preparatet er heller ikke lisensiert i norge.

Anonymous poster hash: b7491...921

Skrevet

Kjære Trådstarter

Du har fått litt ymse råd, om alt fra kosthold, trening, og medisinbruk. Det du spør etter er "beste medisin mot angst". Vi har ingen mulighet til å vite noe om hvilke kompetanse som ligger til grunn for rådene du får, eller vurdere gyldigheten av de. Noen av rådene er nok harmløse uansett om de er virkningsfulle eller ikke (eks "les en bok"-rådet) mens andre råd kan være potensielt farlige.

Jeg ber deg om at du tar med deg problemstillingen til fastlegen din og diskuterer medisin-tematikken med ham. Lykke til!

mvh

Kosemose, mod

Skrevet

Den medisinen som regnes som den beste mot angst, heter Nardil. Men den må søkes om av en spesialist i psykiatri. Det er også viktig at personen med angst som ønsker å gå på Nardil er forholdsvis voksen og fornuftig, det er nemlig mange matrestriksjoner på den pga disse matvarene sin interaksjon med medisinen. Undersøkelser viser at over 80 prosent av mennesker med angst blir angstfrie med denne medisinen. Har en venninne som går på den og hun fikk et nytt liv UTEN angst med den medisinen. Den tilhører gruppen MAO-hemmere, gammel antidepressiva. I begynnelsen besvimte hun mye, har en tendens til å senke blodtrykket plutselig, og den førte også til søvnproblemer i begynnelsen, men dette er bivirkninger de første mnd, ene. Matproblemer hadde hun ikke, det eneste hun måtte passe på var at hun ikke spiste matvarer som nesten hadde gått ut på dato eller hadde gått ut på dato, da øker noe som heter Tyramin i matvarerene, og det stoffet integrerer med medisinen, og fører til en hodepine av en annen verden ( blodtrykket stiger plutselig) og i verste fall kan det føre til hjerneblødning.

Anonymous poster hash: 1b2b9...1e3

Har rapportert dette innlegget, håper mod sletter snart.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...