AnonymBruker Skrevet 5. desember 2014 #1 Skrevet 5. desember 2014 Dette høres sikkert idiotisk ut, men jeg klarer ikke å motivere meg for å slanke meg eller trene, fordi jeg er redd for å legge ned masse tid, energi og penger uten å få noe resultat. Jeg har prøvd å slanke meg utallige ganger før, med masse forskjellige dietter, trening hver dag, perioder med sulteforing, suppediett, salatdiett, lavkarbo. Men jeg gir raskt opp når jeg har slitt i en måned eller to og ikke ser noen resultater. Jeg har aldri vært tjukk altså, jeg bare skulle ønske at jeg var direkte tynn, i stedet for normal+. Her er ett bilde av en dame som har gått ned ca like mye som jeg ønsker. Jeg er ikke direkte tjukk, men har flesk på magen, armene, og litt under haka. Mitt største ønske er å bli så tynn at jeg ikke har noe flesk på magen! Er det noen her inne som har gode råd til motivasjon? Hvordan kan jeg lykkes med slanking? Hilsen en som begynner å miste håpet :/ Anonymous poster hash: a3996...dd6
Wiggins Skrevet 5. desember 2014 #2 Skrevet 5. desember 2014 Hun i eksempelet ditt er unaturlig tynn i etter-bildet. Det er selvsagt noen få kvinner som er slik naturlig, men for de fleste kvinner er det nærmest helseskadelig å prøve å se sånn ut. For all del, vær aktiv i hverdagen og bedriv gjerne en eller annen form for trening, men gjør det fordi du liker å drive med det, ikke for å bli tynn. Hvis du skal bli så tynn som på etter-bildet over vil du mest sannsynlig konstant måtte kjempe mot din egen kropp. Høres ikke det slitsomt ut? 1
Anglofil Skrevet 6. desember 2014 #3 Skrevet 6. desember 2014 (endret) Kjære Trådstarter Jeg må dessverre stenge tråden din. Årsaken til det er at vi moderatorer ikke kan passe tråden din konstant og luke ut svar du kan få som kan være skadelig for deg i den situasjonen du er i nå. En annen grunn er at vi ikke vet noe om hvilke kompetanse som ligger til grunn for de svarene du måtte få. Jeg ser at du har fått en del tips allerede. Du kan også ta kontakt med Rådgivning Om Spiseforstyrrelser. De kan du kontakte på både mail og telefon. De har bred erfaring med spiserelaterte problemer, og kan være gode å snakke med når man er i en vanskelig situasjon, slik du beskriver. Snakk også gjerne med legen din eller noen du kjenner om problemene, det er vondt å sitte med slike ting alene. Hvis du synes det er vanskelig å ta opp, kan du vise dem det du har skrevet her. Håper du får hjelp til å bil frisk, ingen skal måtte ha det sånn som du har det nå. Mvh Yvonne, mod Endret 6. desember 2014 av Yvonne 1
Anbefalte innlegg