AnonymBruker Skrevet 5. desember 2014 #1 Skrevet 5. desember 2014 Dette blir en litt spesiell mote-tråd. Selvtilliten min er desverre 90% knyttet opp mot utseendet mitt. Jeg dropper forelesning, trening og å dra på butikken hvis jeg ikke føler meg vakker nok. Ja - jeg sminker meg for å gå på butikken eller trening! Av og til er det heller ikke bra nok selv om jeg har brukt lang tid på antrekk og sminke. I dag gikk jeg ut i en kleskombinasjon, som egentlig fikk meg til å se tjukk og mandig ut. Jeg har tenkt på det helt siden jeg kom hjem Nå i det siste har den sosiale stygghets-angsten blitt ekstra ille på grunn av stress. Jeg vet imidlertid at selvtilliten og funksjonaliteten min er på topp når jeg føler meg velkledd og pen. Da ler og smiler jeg masse, og snakker med masse folk. I dag har jeg unngått blikkontakt, fordi jeg ikke tør å se opp. Jeg trenger derfor litt motetips. Jeg vil se fin og classy ut, uten at det ser ut som om jeg prøver. Det må se ut som om det tilfeldigvis bare ble perfekt. Jeg vil helst ikke bli lagt så mye merke til, men jeg vil heller ikke se ut som om jeg prøver å gjemme meg. Jeg vil at folk ikke skal se på meg, men at hvis de tilfeldigvis gjør det så tenker de "oi, hun var pen". Vanskelig kombo altså. Problemet er at jeg er en typisk eple-fasong, med noe fett rundt midjen, og brede skuldre (hvis det gir noen mening) og det er vanskelig å se noe feminin og søt ut. Ansiktet mitt er heller ikke noe å se på under sminken. Særlig det å være ute på gata er vanskelig for meg. Jeg har lyst til å spassere litt om kvelden for å få rørt på meg, men jeg er så redd for at folk skal se meg! Hvis noen ser meg vil jeg at de skal tenke noe fint... og ikke tenke at jeg er rar som vandrer rundt alene :/ Anonymous poster hash: 45fa0...dfe
Gjest Fayme Skrevet 6. desember 2014 #2 Skrevet 6. desember 2014 Ingen ser deg jo på kvelden. Men forstår deg litt. Var en dag jeg selv hadde på meg en lysblå olabukse og en beige genser, husker jeg angret resten av dagen, og til slutt måtte jeg bare gå hjem å skifte, for det gjorde meg gal.. Men du må få mer selvtilit, utfordre deg selv til å gå uten hele masken på, men forståelig at du alltid vil være velkledd. Du kommer alltid langt med en sort bukse og en fin, vanlig genser. Og en fin jakke nå som det er vinter.
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2014 #3 Skrevet 6. desember 2014 Jeg skulle gjerne hatt mer selvtillit, men det vokser ikke akkurat på trær, desverre. Å se fin ut er det eneste som får meg til å føle meg bra. Hva slags jakke tenker du på?Anonymous poster hash: 77da4...186
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2014 #4 Skrevet 6. desember 2014 Hm....har du hørt om den lidelsen som går på at "speilet fanger"?Anonymous poster hash: dbe88...a90
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå