Gå til innhold

Forsinket mens, ikke gravid - når kontakte lege?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ei uke på overtid nå, og har negative tester. Vet via el-tester ca når el var (ikke tempet). Har hatt moderate menssmerter i over ei uke og VELDIG ømme bryster. Det er ingen sjangs for at jeg er gravid med el seinere enn jeg trodde. Har hatt regelmessig mens i mange år, så dette er unormalt. Livmormummen er godt lukket så jeg tror ikke mens er på vei.

Vente det ut ei stund eller kontakte gynekolog? Skal til offentlig utredning for ufrivillig barneløshet om to måneder om det er av relevans.

Fortell meg gjerne at jeg er hysterisk og bør roe meg ned, at det bare forsinka el.

Anonymous poster hash: 27074...388

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vent i hvert fall ei uke til.

Anonymous poster hash: 212a5...b42
Skrevet

Ville også ventet litt til. Sjansen er også der for at du får beskjed om å vente til utredningen starter, med mindre du velger å gå privat da.. Håper det beste for deg!:)

Anonymous poster hash: 9be7e...6fe

Skrevet

Det er mulig du er gravid. Første gang jeg var gravid testet jeg ikke positivt før 10 dager etter IKM. Ei venninne av meg gjorde det samme her forleden, men det var 2 uker etter IKM. Hun trodde ikke det gikk, men joda. Hun var og er fortsatt gravid.

Anonymous poster hash: b030c...c51

Skrevet

Jeg var også gravid med negativ test lenge. Så det er mulig... Gynekologen sa det var uvanlig, men ikke umulig.

Anonymous poster hash: 4c4d9...d38
Skrevet

Takk for svar, og for at dere ikke kallte meg så hysterisk som jeg føler meg ;)

Venter ei uke til og går nok da til privat gynekolog tenker jeg.

Anonymous poster hash: 27074...388

Skrevet

Det er ikke farlig å være forsinket, så det er ikke vits å kontakte lege så fort.

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde også uteblitt mens en mnd, og leste litt på nettet og fant ut at det ikke var noe poeng i å reise til legen før uteblitt mens i 6 mnd. Jeg gikk på p-piller og i bruksanvisningen stod det at lege burde kontaktes ved uteblitt mens i 2 mnd. Vent i hvertfall til neste gang du skal ha mens for å se om den kommer da, hvis ikke så kan du evt dra til lege/gyn.

Anonymous poster hash: 4e476...fe2
  • Liker 1
Skrevet

Det trenger ikke bety noe som helst, annet enn stress el.l. Selv om du alltid har hatt regelmessig mens tidligere. Den skal utebli lenge (type kommer ikke i det hele tatt i flere runder) for at man må til legen med det.

Anonymous poster hash: bd883...071
Skrevet

Hvis ikke man har fått mensen 18 dager etter EL, er man gravid. Så enten er du gravid (med negative tester - lite sannsynlig), eller så var ikke EL når du trodde (husk at positiv EL-test ikke garanterer faktisk EL).

Når det gjelder lege, er det, som flere har nevnt, ikke farlig å være forsinket. Derfor gjøres det normalt ikke noe med dette før det har gått 3-6mnd. Du kan jo ev etterhvert ringe de du skal utredes hos.

Skrevet

Hvis ikke man har fått mensen 18 dager etter EL, er man gravid. Så enten er du gravid (med negative tester - lite sannsynlig), eller så var ikke EL når du trodde (husk at positiv EL-test ikke garanterer faktisk EL).

Når det gjelder lege, er det, som flere har nevnt, ikke farlig å være forsinket. Derfor gjøres det normalt ikke noe med dette før det har gått 3-6mnd. Du kan jo ev etterhvert ringe de du skal utredes hos.

Man er jo ikke garantert gravid selv om man ikke har fått mensen :)

Skrevet

Man er jo ikke garantert gravid selv om man ikke har fått mensen :)

Nå var det ikke det hun skrev heller.

Anonymous poster hash: 4ebdc...d61

Skrevet

Nå var det ikke det hun skrev heller. Anonymous poster hash: 4ebdc...d61

Jo, hun skrev dette: Hvis ikke man har fått mensen 18 dager etter EL, er man gravid.

• Liker 1
Skrevet

Jo, hun skrev dette: Hvis ikke man har fått mensen 18 dager etter EL, er man gravid.

Ja og det stemmer jo. 18 dager etter eggløsning vil man enten være gravid eller blø. Ellers har man rett og slett ikke hatt eggløsning. Kroppen klarer ikke holde på livmorslimhinnen etter eggløsning, dersom man ikke er gravid.

• Liker 1
Skrevet

Ja og det stemmer jo. 18 dager etter eggløsning vil man enten være gravid eller blø. Ellers har man rett og slett ikke hatt eggløsning. Kroppen klarer ikke holde på livmorslimhinnen etter eggløsning, dersom man ikke er gravid.

Helt korrekt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...