Ungoliant Skrevet 5. desember 2014 #1 Skrevet 5. desember 2014 Jeg har et skikkelig luksusproblem. Onkler og tanter spør meg hva jeg ønsker meg, og jeg aner ikke hva jeg skal svare. Jeg estimerer fra alle andre Juler, at de bruker mellom 200-300 kr hver på gave til meg, og jeg får 6 gaver til sammen. Ett av parene vil gi en gave til en verdi av ca 500 erfaringsvis. Problemet er at jeg aner ikke hva jeg kan ønske meg i disse prisklassene. Jeg synes også at jeg burde ønske meg noe litt billig (max 150 kr), slik at det ikke virker som om jeg regner med at de bruker like mye som sist år. Jeg tenker også at det bør være noe som er enkelt for dem å få tak i. Jeg ønsker meg egentlig penger slik at jeg kan spare til noen fine smykker, og kvalitetsklær. Jeg vet imidlertid av erfaring at penger er utelukket, og at de kjøper ett eller annet som blir kastet hvis jeg ikke ønsker meg noe spesifikt. Har noen et tips til hva en 23-åring kan ønske seg til jul? Hva ønsker dere dere i disse prisklassene? Har noen en god roman-anbefaling til noen på min alder?
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2014 #2 Skrevet 5. desember 2014 Jeg ønsker meg bøker, ullundertøy, stearinlys, diverse mat og drikke, gavekort på kino og teater. Det meste er ting som er lette å kjøpe, ikke så altfor dyrt og som helt klart kommer til å bli brukt. Og bøker er lette å bytte hvis man får "feil". Anonymous poster hash: eb7f4...cf0 2
Gjest Skrevet 5. desember 2014 #3 Skrevet 5. desember 2014 Av foreldre og besteforeldre har jeg ønsket meg litt dyrere pynteting til leiligheten, slik som Kahler, Kay Bojesen, Kubus by Lassen osv. Av tanter og onkler har jeg pleid å ønske meg service, glass og bestikk i merkene jeg samler på, det finnes ofte på tilbud (slik som Rosendahl feks). Nå har jeg spart opp nok kjøkketing, så i år ønsker jeg meg duflys, gode håndsåper, fuktighetskremer, bøker, Nicholas Vahe også videre. Har også sagt jeg ønsker meg penger til et trykk som kommer ut for salg i januar, da kan de jo velge selv hvor mye de vil legge i det Er i samme aldersgruppe som deg, om det skulle ha noe å si.
Gjest Anastasia Skrevet 5. desember 2014 #4 Skrevet 5. desember 2014 Gavekort på bøker er vel alltid greit å få? Eller type butikker som Jernia/Kitchn er det jo oftest noe man trenger. Jeg har sagt til faren min at jeg ønsker meg vaffeljern og Høyang Polaris-kjeler. Nå vet ikke jeg hva du har/trenger ts, men tenk litt over om det er noe spesielt du trenger. Kjøkkenutstyr og sengetøy f.eks er ting som er veldig greit å få i gave
Beccy87 Skrevet 5. desember 2014 #5 Skrevet 5. desember 2014 Om du ikke kommer på noe du ønsker deg/trenger, kan det jo også være fint å ønske seg at de donerer bort pengene de planlegger å bruke på gave til et veldedig formål i ditt navn. Da er det noen som virkelig trenger det og setter pris på gaven som får den. 4
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2014 #6 Skrevet 5. desember 2014 Hva med et sånt senter-gavekort? Jeg pleide å få det av min onkel, så gikk jeg bare å shoppet det jeg hadde lyst på, og de kommer jo i alle prisklasser:) Fikk det hvert år, så spennende var det ikke, men du verden så praktisk for en student^^, Har også fått vin. Jeg pleier også å ønske meg enkelte forbruksvarer som mascara, deo ol. men da spesifiserer jeg hvilken f.eks. fuktighetskrem det er jeg bruker. Ellers har jeg ønska meg elektrisk tannbørste, bunadsølv jeg mangler, ekstern hardisk, strikkede sokker i ull(frossenpinn? Jepp!), lue, skjerf, snop... Anonymous poster hash: 33cf1...274
Gjest brutal_mann Skrevet 5. desember 2014 #7 Skrevet 5. desember 2014 Hva med å ønske seg ingenting? 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2014 #8 Skrevet 6. desember 2014 Hva med å ønske seg ingenting? Å bryte av en tradisjon med nær familie som onkler og tante mens en fortsatt bevarer tradisjonen med foreldre, besteforeldre etc? Er ikke det litt kaldt? Nå har jeg nettopp flyttet for meg selv, så jeg ønsker meg oppbevaringsbokser typisk kremmerhuset. De det står "knekkebrød", "vaskepulver" og liknende på. Disse er ikke spesielt dyre. Jeg ønsker meg et saueskinn (litt dyrere), noen sokketøfler, et par filmer, noen gode ullsokker, en spesiell variant av te (den beste jeg har smakt) og en genser. Til en venninne har jeg kjøpt et lite smykkestativ (til 200 kr). Noen forslag til hva jeg kan gi til en annen venninne i samme prisklasse? Jeg vil helst ikke gi det samme da de kjenner hverandre godt. Anonymous poster hash: 0a7af...5a8 1
Gjest brutal_mann Skrevet 6. desember 2014 #9 Skrevet 6. desember 2014 Å bryte av en tradisjon med nær familie som onkler og tante mens en fortsatt bevarer tradisjonen med foreldre, besteforeldre etc? Er ikke det litt kaldt? Nå har jeg nettopp flyttet for meg selv, så jeg ønsker meg oppbevaringsbokser typisk kremmerhuset. De det står "knekkebrød", "vaskepulver" og liknende på. Disse er ikke spesielt dyre. Jeg ønsker meg et saueskinn (litt dyrere), noen sokketøfler, et par filmer, noen gode ullsokker, en spesiell variant av te (den beste jeg har smakt) og en genser. Til en venninne har jeg kjøpt et lite smykkestativ (til 200 kr). Noen forslag til hva jeg kan gi til en annen venninne i samme prisklasse? Jeg vil helst ikke gi det samme da de kjenner hverandre godt. Anonymous poster hash: 0a7af...5a8 det er ikke kaldt, det er bare en naturlig konsekvens av at vi lever i et land av overflod der de aller fleste av oss har alt vitrenger, og det opp til flere ganger. Gaveritualet rundt jul er virkelig noe vi kan terminere som tradisjon. 4
Lillemini Skrevet 6. desember 2014 #10 Skrevet 6. desember 2014 Jeg (og kjæresten) ønsker oss gavekort på Elkjøp til kjøp av ny oppvaskmaskin. Det er kjedelig å være voksen. 😞 "Vi" ønsker oss vistnok også gressklipper og trillebår... 2
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2014 #11 Skrevet 6. desember 2014 det er ikke kaldt, det er bare en naturlig konsekvens av at vi lever i et land av overflod der de aller fleste av oss har alt vitrenger, og det opp til flere ganger. Gaveritualet rundt jul er virkelig noe vi kan terminere som tradisjon. Mener du. Da kan du terminere det som tradisjon, så kan vi andre som har lyst til å fortsette gjøre det. Anonymous poster hash: edb43...73d 1
Millimani Skrevet 6. desember 2014 #12 Skrevet 6. desember 2014 Jeg har et skikkelig luksusproblem. Onkler og tanter spør meg hva jeg ønsker meg, og jeg aner ikke hva jeg skal svare. Jeg estimerer fra alle andre Juler, at de bruker mellom 200-300 kr hver på gave til meg, og jeg får 6 gaver til sammen. Ett av parene vil gi en gave til en verdi av ca 500 erfaringsvis. Problemet er at jeg aner ikke hva jeg kan ønske meg i disse prisklassene. Jeg synes også at jeg burde ønske meg noe litt billig (max 150 kr), slik at det ikke virker som om jeg regner med at de bruker like mye som sist år. Jeg tenker også at det bør være noe som er enkelt for dem å få tak i. Jeg ønsker meg egentlig penger slik at jeg kan spare til noen fine smykker, og kvalitetsklær. Jeg vet imidlertid av erfaring at penger er utelukket, og at de kjøper ett eller annet som blir kastet hvis jeg ikke ønsker meg noe spesifikt. Har noen et tips til hva en 23-åring kan ønske seg til jul? Hva ønsker dere dere i disse prisklassene? Har noen en god roman-anbefaling til noen på min alder? Om du ikke har noen spesielle ønsker så er gavekort en fin ting. Du kan si at du ønsker deg gavekort, det være seg på kjøpesenter, en bestemt butikk, kino, fotpleie, spa... Når du ønsker deg gavekort så kan du velge noenlunde selv. Andre ting du kan ønske deg er ting til hjemmet ditt. Trenger du nye håndklær? Nytt sengetøy? Det er noe du kan ønske deg Duker, stearinlys og lysestaker, julepynt, kjøkkenting... Hvilke bøker du kan ønske deg kommer jo an på hva du liker å lese, men romaner, - ja... Mulighetene er mange. Selv er jeg blitt veldig glad i Katherine Webb og Lucinda Riley. Kanskje noen litt "spesielle" bøker de skriver, men dog... Alle bøkene til Anne Karin Elstad er også i min favoritt-hylle, men kanskje spesielt "Maria, Maria..."
Gjest brutal_mann Skrevet 6. desember 2014 #13 Skrevet 6. desember 2014 Mener du. Da kan du terminere det som tradisjon, så kan vi andre som har lyst til å fortsette gjøre det. Anonymous poster hash: edb43...73d Hey, det ble spurt om løsninger, jeg gav min. Fremdeles, det er ikke kaldt, det er sunn fornuft i det overkomersialiserte landet vi bor i. 1
Safira Skrevet 7. desember 2014 #14 Skrevet 7. desember 2014 Jeg ønsker meg alltid noen bøker, og i alle fall et par stykker jeg tenker det skal være enkelt å finne i butikkene. I tillegg ønsker jeg meg mørkt ullundertøy (gjerne fra cubus) og ullsokker, det er både lett å få tak i og vanskelig å "kjøpe feil". Tidligere år har jeg ønsket meg varme votter. Dersom jeg trenger noe kjedelig til leiligheten så ønsker jeg meg gjerne det. I år ønsker jeg meg for eksempel grenuttak. Angående boktips så leser jeg mest fantasy selv, så det er kanskje ikke så interessant? 1
mianova Skrevet 7. desember 2014 #15 Skrevet 7. desember 2014 pleier å ønske meg småting som jeg ellers ikke spanter på meg i den prisklassen. en sminkekost til 300kr er en investering og varer i mange år, likevel pleier jeg å ha problemer med å forsvare kjøpet selv. Men som gave er det høyt verdsatt! eller hva med et ekslusivt duftlys? Har du flyttet for deg selv så er jo "dyrere" kaffikrus som selges enkeltvis kjekt å begynne å samle på? Ellers så er jeg svært enig i tidligere forslag om å donere bort pengene!
Sola de Skrevet 7. desember 2014 #16 Skrevet 7. desember 2014 Jeg har ønsket meg nye hverdagstallerkener, pizzabrett, bøker og deler til hardangerbestikket jeg samler på. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå