Gå til innhold

Lønnsøkning?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg har nå snart jobbet på det samme stedet i 1 år og har hatt samme lønn hele tiden. Kan man kreve lønnøkning etter så langt tid eller er dette noe som bedriften må ta initiativ til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spør sjefen din, eller på lønningskontoret hvordan mulighetene er for å gå opp i lønn. Det koster ikke å spørre :blunke:

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 1 år lang tid? Nja, kanskje ikke i IT-bransjen?

Hva ble dere enige om da du ble ansatt da? Skulle det ikke snakkes lønn etter prøvetiden din? Eller hadde du ikke prøvetid?

Det kommer nok også an på om du har høy lønn i utgangspunktet, eller hva som ellers er vanlig i bedriften. Nå har det akkurat vært lønnsforhandlinger så et generelt tillegg burde du vel få.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Snakk med sjefen din du! Jeg gikk lenge og kviet meg for å spørre da jeg hadde jobbet i et år, men tok til slutt mot til meg. Og sjefen var kjempegrei han, jeg gikk opp med det samme, hele 9%. Min erfaring er at små, private firma ikke alltid har faste rutiner for lønnsregulering, så der er det bare å stå på krava. Forbered deg før du spør, ha gjerne eksempler på positive ting du har gjort for firmaet i året som gikk, og sjekk gjerne hva andre i tilsvarende stilling og med tilsvarende praksis har i lønn, slik at du har noe å forholde deg til. Finn en sum, hvor mye du syns du bør gå opp.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...