AnonymBruker Skrevet 8. desember 2014 #41 Skrevet 8. desember 2014 Fattigdom er jo en stor del av det. Ressurssvakhwt generelt. De er jo ikke generelt mindre opptatt av estetikk, men de har jo et markert klasseskille. Interiørtrenden i Norge handler mye om rikdom.Anonymous poster hash: 557d8...c30
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2014 #42 Skrevet 8. desember 2014 Spes arb.klassen har små hus. Stuen spes er små, ikke mye plass til gjester. Der møter man hverandre på pben. De har en annen kultur enn oss tepper er overalt, og langt fra rene Vi nordmenn er meget spes når det kommer til renhold. I England tar de det mer med ro Ikke noe som heter helgavask der Anonymous poster hash: ffac8...77e
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2014 #43 Skrevet 9. desember 2014 Mine foreldre har en vennefamilie i Birmingham. Det er en familie på fire, foreldre og to barn. De bor i et typisk lite britisk rekkehus, det rommer tre soverom og bad oppe, samt stue, kjøkken, gang og vaskerom nede. Det jeg fant ut da jeg var der, var at de også har et gjestetoalett nede. For å komme til det må man gjennom vaskerommet. Der inne var det kun en do, uten vask :o En gang jeg brukte det, gikk jeg til kjøkkenvasken for å vaske hendene (den eneste vasken i nedre etasje), og da fikk jeg sjokkerte blikk. De pleide nok vanligvis bare å hoppe over håndvasken når de brukte toalettet i første etasje. Ekkelt. Anonymous poster hash: 3a37b...5e3 2
Ungoliant Skrevet 9. desember 2014 #44 Skrevet 9. desember 2014 .... for ikke å snakke om at mulig juggel og kitch som de fyller opp hyller og vinduskarmer med. Grusomt! Å vinterisolere husene har de heller ikke hørt om... 2
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2014 #45 Skrevet 9. desember 2014 .... for ikke å snakke om at mulig juggel og kitch som de fyller opp hyller og vinduskarmer med. Grusomt! Å vinterisolere husene har de heller ikke hørt om... De trenger i svært liten grad å isolere, i tillegg til at det er kostbart. De bygger jo i mur og ikke i tre naturlig nok,Anonymous poster hash: 557d8...c30
Puny Skrevet 10. desember 2014 #46 Skrevet 10. desember 2014 De trenger i svært liten grad å isolere, i tillegg til at det er kostbart. De bygger jo i mur og ikke i tre naturlig nok,Anonymous poster hash: 557d8...c30 Det er en snnhet med modifikasjoner, jeg vil heller si de ikke har noen tradisjon for å isolere, men det blir jo rimelig kaldt innendørs der om vinteren... Men sånn er det jo i store deler av verden... 3
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2014 #47 Skrevet 10. desember 2014 Det er en snnhet med modifikasjoner, jeg vil heller si de ikke har noen tradisjon for å isolere, men det blir jo rimelig kaldt innendørs der om vinteren... Men sånn er det jo i store deler av verden... Potato, potato. Tradisjon skyldes behov.Anonymous poster hash: 557d8...c30 1
Puny Skrevet 10. desember 2014 #48 Skrevet 10. desember 2014 Potato, potato.Tradisjon skyldes behov.Anonymous poster hash: 557d8...c30 Deg om det. 2
Ungoliant Skrevet 10. desember 2014 #49 Skrevet 10. desember 2014 De trenger i svært liten grad å isolere, i tillegg til at det er kostbart. De bygger jo i mur og ikke i tre naturlig nok,Anonymous poster hash: 557d8...c30 Jeg vet om mange briter som har fått rørene sine frosset om vinteren. Klimaet er i endring, og det vil britene merke godt! 2
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2014 #50 Skrevet 11. desember 2014 Mine foreldre har en vennefamilie i Birmingham. Det er en familie på fire, foreldre og to barn. De bor i et typisk lite britisk rekkehus, det rommer tre soverom og bad oppe, samt stue, kjøkken, gang og vaskerom nede. Det jeg fant ut da jeg var der, var at de også har et gjestetoalett nede. For å komme til det må man gjennom vaskerommet. Der inne var det kun en do, uten vask :o En gang jeg brukte det, gikk jeg til kjøkkenvasken for å vaske hendene (den eneste vasken i nedre etasje), og da fikk jeg sjokkerte blikk. De pleide nok vanligvis bare å hoppe over håndvasken når de brukte toalettet i første etasje. Ekkelt. Anonymous poster hash: 3a37b...5e3 Nasty! De sier jo at hvis man skal gjemme noe for en engelskmenn må man gjemme det under såpa haha. Husker vi hadde bad rett innenfor kjøkkenet, og dusjstrålen var kjempesvak. Tok evigheter å få vasket ut shampo etc. Standarden er generelt dårligere i UK enn i Norge! Anonymous poster hash: 0af87...2cb 1
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2014 #51 Skrevet 12. desember 2014 Det er en snnhet med modifikasjoner, jeg vil heller si de ikke har noen tradisjon for å isolere, men det blir jo rimelig kaldt innendørs der om vinteren... Men sånn er det jo i store deler av verden... Jepp. Har venner som bor i NSW, Australia. De har aldri frosset så mye som den første vinteren de bodde der. Det ble riktignok ikke under 14 gader C, men med vegger og gulv på tykkelse med pappkartong, blir det også 14 grader innendørs... De har kjøpt hus. Lektet ut og isolert, så nå begynner det å bli beboelig uten å gå rundt med ull fra topp til tå i juli. Anonymous poster hash: 707f1...c98
Puny Skrevet 12. desember 2014 #52 Skrevet 12. desember 2014 Jepp. Har venner som bor i NSW, Australia. De har aldri frosset så mye som den første vinteren de bodde der. Det ble riktignok ikke under 14 gader C, men med vegger og gulv på tykkelse med pappkartong, blir det også 14 grader innendørs... De har kjøpt hus. Lektet ut og isolert, så nå begynner det å bli beboelig uten å gå rundt med ull fra topp til tå i juli. Anonymous poster hash: 707f1...c98 sånn var det da jeg bodde i California også... Det var kanskje 10 grader inne på det værste... brrrr! I England blir det jo enda klaldere så jeg kjøper ikke helt den...
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2014 #53 Skrevet 12. desember 2014 sånn var det da jeg bodde i California også... Det var kanskje 10 grader inne på det værste... brrrr! I England blir det jo enda klaldere så jeg kjøper ikke helt den... Er ikke amerikanske hus bedre isolerte enn de engelske? Er hvertfall det jeg har hørt fra amerikanske venner. Jeg syns temperaturen ble grei når vi skrudde på varmeovnene (i England). Men uten føltes det kaldt og rått. Murhus er veldig fine syns jeg, men synd de ikke klarer å isolere ordentlig.. jeg bor i en murblokk (i Oslo) og leiligheten min er så varm atte hjælp. Har de ikke sånn isolering i England eller...? Anonymous poster hash: 0af87...2cb
Gjest Cevita Skrevet 12. desember 2014 #54 Skrevet 12. desember 2014 Jeg trodde dette hang sammen med sosiale trender. I Norge er det vanlig å dra på besøk hjem til hverandre, i England er det vanlig å møtes på puben.
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2014 #55 Skrevet 13. desember 2014 Jeg trodde dette hang sammen med sosiale trender. I Norge er det vanlig å dra på besøk hjem til hverandre, i England er det vanlig å møtes på puben. Nja, ikke helt. Jeg har vært invitert på middag etc mange ganger hos engelskmenn. Og vors Men generelt er de mer på puben ja, i forhold til nordmenn. Det har nok litt med prisene å gjøre, her i Norge har vi ikke råd til å holde på å gå på puben hele tiden. I UK koster vel en øl rundt 30-40 kr. De fleste har uansett ikke plass til å invitere så mange om gangen, siden husene er så små! Anonymous poster hash: 0af87...2cb 2
Puny Skrevet 13. desember 2014 #56 Skrevet 13. desember 2014 Er ikke amerikanske hus bedre isolerte enn de engelske? Er hvertfall det jeg har hørt fra amerikanske venner. Jeg syns temperaturen ble grei når vi skrudde på varmeovnene (i England). Men uten føltes det kaldt og rått. Murhus er veldig fine syns jeg, men synd de ikke klarer å isolere ordentlig.. jeg bor i en murblokk (i Oslo) og leiligheten min er så varm atte hjælp. Har de ikke sånn isolering i England eller...? Anonymous poster hash: 0af87...2cb Det er helt sikkert store forskjeller mellom statene i USA. California er en 'varm' delstat og der isolerer de ikke...
skrue Skrevet 14. desember 2014 #57 Skrevet 14. desember 2014 Murhus er veldig fine syns jeg, men synd de ikke klarer å isolere ordentlig.. jeg bor i en murblokk (i Oslo) og leiligheten min er så varm atte hjælp. Har de ikke sånn isolering i England eller...? Anonymous poster hash: 0af87...2cb Selvfølgelig har de det om det ønskes. Akkurat samme kunnskap der som her. Men, på samme må som man i Norge normalt ikke bygger hus på en måte slik at de holder seg kjølige om sommeren bygger de normalt ikke hus som må til om man bor på Røros.
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2014 #58 Skrevet 14. desember 2014 Selvfølgelig har de det om det ønskes. Akkurat samme kunnskap der som her. Men, på samme må som man i Norge normalt ikke bygger hus på en måte slik at de holder seg kjølige om sommeren bygger de normalt ikke hus som må til om man bor på Røros. Vennene min som bor i Australia gruet seg litt til de skulle begynne oppussingen, for de hadde hørt av andre europeere som hadde kjøpt og pusset opp de siste årene at det var omtrent umulig å få tak i skikkelig isolasjon type Glava/RockWool, men det har tydeligvis blitt mer vanlig de siste årene, så de fant det på den andre større butikken med bygningsmaterialer de var innom. Det hjalp også mye å få lukket huset med lister og dørstokker, da det gjerne var fem cm gliper i gulvet under skap, og to-tre cm glipe mellom ytterdør og gulv. (Oh, so that's threshold. We allways wondered what "Carry the bride over the threshold" really meant...") For øvrig har de noe i nærheten av byens dyreste bad, for fruen forlangte varmekabler. Og det er det kun sære rikinger som bruker, så det ble kostende nesten like mye som budsjettet for hele badet lå på. Nå mangler bare doble vinduer. Men det er så dyrt at de må spare et par år før de har råd. Anonymous poster hash: 707f1...c98
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå