AnonymBruker Skrevet 5. desember 2014 #1 Skrevet 5. desember 2014 Hei! Jeg har en mørk pigmentflekk på hver munnvike som jeg ønsker å få bleket med noe laserbehandling hos en kosmetisk hudlege/hudklinikk. Har du god erfaring med den klinikken du var hoss / hørt om en som har gitt merkbare resultater samt at prisen er passe rimelig? Dette er flekker som jeg ikke har fått av solskader eller p-piller, dette er flekker jeg har hatt siden jeg var 10 år.... og nå er det nok! hehe. Anonymous poster hash: 00d2b...9f9
laperla Skrevet 7. desember 2014 #2 Skrevet 7. desember 2014 Hei, Jeg har ikke erfaring med laserbehandling på pigmentflekker, men jeg har derimot erfaring med Pigmanorm. Det er en blekende krem som du kan få på resept hos hudlege. Har det siste året brukt medisner som har gjort at jeg på vårparten brått fikk pigmentflekker, selv om jeg har brukt SPF 35 på vintern og 50+ på vår og sommerhalvåret. Fikk panikk når jeg oppdaget disse, de kom "over natten", og oppsøkte det stedet jeg pleier å gå med huden min. Jeg trodde at laser var eneste løsningen, men ble frarådet å begynne med laser. Egentlig ville ikke legen gi meg resept på Pigmanorm heller, men han vet at jeg er svært nøye med SPF, så lot det gå. Legen mente det ikke var "nødvendig" å begynne med kremen heller, men jeg insisterte. Pigmanormen fungerte helt suverent for min del. Den brukes gjerne som en kur på 7 uker. Huden trenger å tilvennes kremen, og det er vanlig å oppleve svie, rød hud og flassing. Jeg brukte denne kun 4 ganger på disse ukene. Huden min er svært sensitiv, og huden reagerte kraftig på kremen. Personalet på klinikken sa det var uvanlig å regagere slik jeg gjorde. Klarte derfor ikke å øke doseringen med å smøre hver dag, men smurte en gang annen hver uke. De to første påføringene ble flekkene desto mer fremtredende, de to siste gangene, så en at de ble svakere. Brukte denne kremen i mai, juni, og vurderer å ta en ny runde på noen påføringer nå i vinter. Det er vel strengt talt ikke nødvendig, da jeg ikke kan se de lengre. Vet at det ikke er dette du spør etter TS, men det kan være at det kan være verdt et forsøkt å forhøre deg om denne kremen kan være noe for deg?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå