AnonymBruker Skrevet 5. desember 2014 #21 Skrevet 5. desember 2014 Folk som har et ærlig yrke krever resepkt, har ikke noe å si hvilket yrke. At jeg personlig ikke liker visse yrker, eller aldri kunne tenkt meg mange yrker er ikke det samme som å se ned på yrket. For det virker som om det er sånn for mange som svarer i slike tråder (for det har vært noen av dem i det siste). Anonymous poster hash: e3911...4b0 3
Noope Skrevet 5. desember 2014 #22 Skrevet 5. desember 2014 (endret) Hadde tenkt å skrive "ingen", men ser vel ned på uærlige yrker. Vel, nå er ikke det et yrke i seg selv. Men folk som driver med korrupsjon, bestikkelser, hvitvasking og hvitsnipps-forbrytelser. F.eks. dette: http://www.dagbladet.no/2014/11/17/nyheter/okonomisk_kriminalitet/telenor/vimpelcom/russland/36272432/ Endret 5. desember 2014 av Noope 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2014 #23 Skrevet 5. desember 2014 Jeg ser litt ned på de som jobber i bolig for utviklingshemmede. Bare fordi jeg har jobbet der selv og vet hvor utrolig drittjobb det er. Sure pårørende, turnus jobbing og dårlig betalt...Anonymous poster hash: 140cc...a19
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2014 #24 Skrevet 5. desember 2014 Jeg ser litt ned på de som jobber i bolig for utviklingshemmede. Bare fordi jeg har jobbet der selv og vet hvor utrolig drittjobb det er. Sure pårørende, turnus jobbing og dårlig betalt...Anonymous poster hash: 140cc...a19 Men hvorfor ser du ned på dem? Burde du ikke helle se opp til dem fordi de gjør en god jobb til tross for et vanskelig miljø og elendig lønn? Anonymous poster hash: e3911...4b0 14
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2014 #25 Skrevet 5. desember 2014 Jeg ser litt ned på de som jobber i bolig for utviklingshemmede. Bare fordi jeg har jobbet der selv og vet hvor utrolig drittjobb det er. Sure pårørende, turnus jobbing og dårlig betalt...Anonymous poster hash: 140cc...a19 Hadde du følt det enda, om lønnen var bedre og turnusen var annerledes? De pårørende blir nok vanskelig å gjøre noe med, men det kan ikke være så enkelt å være pårørende til mennesker som er ikke klarer seg selv, og bekymringene det bærer med seg.. Anonymous poster hash: bb0ae...570
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2014 #26 Skrevet 5. desember 2014 Men hvorfor ser du ned på dem? Burde du ikke helle se opp til dem fordi de gjør en god jobb til tross for et vanskelig miljø og elendig lønn? Anonymous poster hash: e3911...4b0 Du sa akkurat hva jeg tenkte! Anonymous poster hash: bb0ae...570
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2014 #27 Skrevet 5. desember 2014 Ser ikke ned på noen yrker. ...men det finnes derimot noen yrker hvor du har folk som tror de er guds gave til menneskeheten, og tenker veldig høyt om dem selv. Der inntekt og bonus blir brukt som mål på hvor mye du er verdt. Anonymous poster hash: 16899...8bb 1
Gjest Marsvinet Skrevet 5. desember 2014 #28 Skrevet 5. desember 2014 Jeg ser ikke ned på noen yrker. Jeg ser imidlertid ned på folk som går langvarig arbeidsledige i dagens Norge. Jeg ser ned på vinningskriminelle, ranere og langere. Jeg ser også ned på enkelte grupper trygdemottakere.
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2014 #29 Skrevet 5. desember 2014 Jeg ser ned på yrker med lang utdanning i forhold til lønn, med et unntak for omsorgsyrker. Jeg beundrer folk som tjener mye uavhengig av hvilket yrke de har. Hvorfor i alle dager ser du ned på folk med yrker med lang utdanning i forhold til lønn? Har du noen eksempler?Anonymous poster hash: c5a17...f45 2
Gjest Dude91 Skrevet 5. desember 2014 #30 Skrevet 5. desember 2014 Jeg ser ikke ned på noen yrker. Jeg ser imidlertid ned på folk som går langvarig arbeidsledige i dagens Norge. Jeg ser ned på vinningskriminelle, ranere og langere. Jeg ser også ned på enkelte grupper trygdemottakere. Ikke jeg heller. Beundrer derimot fysikere, biologer, matematikere, o.l. Hvilke trygdemottakere ser du ned på?
Gjest brutal_mann Skrevet 5. desember 2014 #31 Skrevet 5. desember 2014 Ser ned på aksjemeglere, beundrer sykepleiere. 4
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2014 #32 Skrevet 5. desember 2014 Men hvorfor ser du ned på dem? Burde du ikke helle se opp til dem fordi de gjør en god jobb til tross for et vanskelig miljø og elendig lønn?Anonymous poster hash: e3911...4b0 Fordi jeg selv har jobbet på til sammen 4 sånne boliger i kommunen min. De var alle forskjellige, men det de definitivt hadde til felles var at alle de som jobbet der ikke ønsket å jobbe der. De jobbet ikke der fordi de hadde lyst, men fordi slike steder ansetter 'hvem som helst'. Ja det er en viktig jobb, men fy søren så shitty jobb!Anonymous poster hash: 140cc...a19
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2014 #33 Skrevet 5. desember 2014 Jeg ser ned på bloggere. Jeg har problemer med å skjønne at noen kan tjene så mye penger på å ta bilder av klærne sine og få pakker i posten daglig, og i mine øyne er det bare ikke en samfunnsnyttig jobb. Ser opp til lærere, barnehagepedagoger og sykepleiere. Anonymous poster hash: e8551...9ce 5
Gjest Marsvinet Skrevet 5. desember 2014 #34 Skrevet 5. desember 2014 Ikke jeg heller. Beundrer derimot fysikere, biologer, matematikere, o.l. Hvilke trygdemottakere ser du ned på? Jeg ser ned på: Folk som er trygdet på grunn av lidelser som de har pådratt seg selv med bevisste valg, altså ikke uhell (livsstilssykdommer som røyking, narkotika, alkoholoverbruk, fedme, selvforskyldt feilernæring, noen former for selvskading, slitasjeskader grunnet selpåført innaktivitet). ME, AdHd og liknende sykdommer(det er en grunn til at man nesten ikke finner ME i Kina eller adhd i Frankrike). Enkelte psykiske lidelser, særlig diverse typer avhengighet (spillavhengighet, rusavhengighet, etc...). Folk som får aap o.l. fordi de føler seg for gode til å jobbe på f.eks mac'D eller som vaskehjelp (det har vel vært en del paradise-deltagere i denne kategorien?). Folk som utdanner seg innen felt som ikke gir arbeid (kjønnsstudier og medievitenskap anyone?) for så å gå trygdet fordi ingen får jobb med den utdanningen (hva forventet de?). Asylanter som rett og slett ikke gidder å jobbe (75% av trygdede innvandrere?). Hun migrene-jenta som var med på "olje-barna", og alle som er som henne. Listen kunne blitt lang, og jeg er sikker på at jeg har tråkket noen KGere på tærne allerede
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2014 #35 Skrevet 5. desember 2014 Jeg ser ned på bloggere. Jeg har problemer med å skjønne at noen kan tjene så mye penger på å ta bilder av klærne sine og få pakker i posten daglig, og i mine øyne er det bare ikke en samfunnsnyttig jobb. Ser opp til lærere, barnehagepedagoger og sykepleiere. Anonymous poster hash: e8551...9ce Det de egentlig jobber med er jo reklame. De er nok veldig nytte for mote/kosmetikk-industrien. Samfunnsnyttig er de nokimidlertid ikke, men det er vel strengt tatt ingen mote/luksus-varer? Alle som ikke har spesielle sykdommer kunne klart seg uten sminke. Vi kunne også alle ha arvet klær, og brukt billige klær til de ble helt utslitt. De sosiale normene gjør imidlertid motebransjen og bloggerne rike!Anonymous poster hash: ab5f4...926
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2014 #36 Skrevet 5. desember 2014 Synes det er veldig fint å beundre det som er bra, men det behøver ikke nødvendigvis å bety at man fordømmer det som er "mindre bra". Hvis man når langt er det fint, men man kan være et godt menneske uten en imponerende utdannelse/jobb. Studiene jeg ser opp til er nok medisin, psykologi profesjon, odontologi, arkitektur, ingeniørutdanning, juss og økonomi ved NHH. Utover det respekterer jeg alle yrker og studieretninger, men noen er så klart mer imponerende enn andre. Anonymous poster hash: fcc3b...6a0
kubrak Skrevet 5. desember 2014 #37 Skrevet 5. desember 2014 (endret) Eller kunne tenke deg å jobbe med? tar du høy utdannelse fordi du føler at det kreves sosialt? eller har du bare funnet en jobb du trives med selv om det er lav utdannelse? jeg er kommet litt over 20 år nå, og begynner å føle på andre typer press enn før.. føler på en måte at det kreves veldig mye mer når man kommer i den alderen her. jeg jobber i servicebransjen, men har ikke utdannelse og vet fremdeles ikke hva jeg vil er redd jeg kan bli skikkelig lite attraktiv som kjæreste eller bli sett veldig ned på...... Anonymous poster hash: 03afc...79a lite attraktiv som kjæreste? er du en mann? såvidt jeg vet om ser jeg ikke ned på noen yrker og forsåvidt heller ikke på navere heller Endret 5. desember 2014 av kubrak
Gjest Dude91 Skrevet 5. desember 2014 #38 Skrevet 5. desember 2014 Jeg ser ned på: Folk som er trygdet på grunn av lidelser som de har pådratt seg selv med bevisste valg, altså ikke uhell (livsstilssykdommer som røyking, narkotika, alkoholoverbruk, fedme, selvforskyldt feilernæring, noen former for selvskading, slitasjeskader grunnet selpåført innaktivitet). ME, AdHd og liknende sykdommer(det er en grunn til at man nesten ikke finner ME i Kina eller adhd i Frankrike). Enkelte psykiske lidelser, særlig diverse typer avhengighet (spillavhengighet, rusavhengighet, etc...). Folk som får aap o.l. fordi de føler seg for gode til å jobbe på f.eks mac'D eller som vaskehjelp (det har vel vært en del paradise-deltagere i denne kategorien?). Folk som utdanner seg innen felt som ikke gir arbeid (kjønnsstudier og medievitenskap anyone?) for så å gå trygdet fordi ingen får jobb med den utdanningen (hva forventet de?). Asylanter som rett og slett ikke gidder å jobbe (75% av trygdede innvandrere?). Hun migrene-jenta som var med på "olje-barna", og alle som er som henne. Listen kunne blitt lang, og jeg er sikker på at jeg har tråkket noen KGere på tærne allerede Så det at det stressende samfunnet kan påføre en lidelser, betyr at lidelsen er selvpåført? Deg om det... Nei, du overforenkler, selv med de eksemplene du kommer med. Alkohol o.l. kommer også som oftest av andre underliggende årsaker.
Gjest Marsvinet Skrevet 5. desember 2014 #39 Skrevet 5. desember 2014 Så det at det stressende samfunnet kan påføre en lidelser, betyr at lidelsen er selvpåført? Deg om det... Nei, du overforenkler, selv med de eksemplene du kommer med. Alkohol o.l. kommer også som oftest av andre underliggende årsaker. Det kan hende, men det er fortsatt en selv som tar valget
Gjest Trollkarlen Skrevet 5. desember 2014 #40 Skrevet 5. desember 2014 Jeg ser ned på de innen markedsføring og reklame. Jeg ser opp til yrker der jobben krever konsistente ferdigheter hver eneste dag for å i det hele tatt få til jobben. Og jeg ser opp til nødvendige yrker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå