AnonymBruker Skrevet 5. desember 2014 #1 Skrevet 5. desember 2014 Eller kunne tenke deg å jobbe med? tar du høy utdannelse fordi du føler at det kreves sosialt? eller har du bare funnet en jobb du trives med selv om det er lav utdannelse? jeg er kommet litt over 20 år nå, og begynner å føle på andre typer press enn før.. føler på en måte at det kreves veldig mye mer når man kommer i den alderen her. jeg jobber i servicebransjen, men har ikke utdannelse og vet fremdeles ikke hva jeg vil er redd jeg kan bli skikkelig lite attraktiv som kjæreste eller bli sett veldig ned på...... Anonymous poster hash: 03afc...79a
Gjest Carmen. Skrevet 5. desember 2014 #2 Skrevet 5. desember 2014 Har ikke vi hatt, ca ørten tråder om dette? Begynn med studier, ta opp fag, studer mens du jobber, det hjelper ikke å stresse med det, gjør heller noe med det. Jeg ser vel ned på de som ser ned på andre bare pga utdanning. Har en bachelor og videreutdanning men det er bare en liten del av meg.
veraa94 Skrevet 5. desember 2014 #3 Skrevet 5. desember 2014 Å se ned på noen på grunn av yrke eller utdanning er rett og slett bare for dumt. Er det noen jeg ser ned på er det dem! Jeg ser opp til folk som gir alt i oppgaver de står ovenfor, uansett om det er i privatlivet eller på jobb. Yrkestittel eller utdsnnelse spiller virkelig ingen rolle! 3
Leini Skrevet 5. desember 2014 #4 Skrevet 5. desember 2014 Bryr meg ikke hvilke yrker folk har, men jeg er litt mer skeptisk til at folk kun VIL nave, uten å ha noen sjukdommer eller skader som gjør det umulig for dem å jobbe. Bla vet jeg om ei som ikke vil jobbe fordi hun ikke takler autoriteter, det å stå opp tidlig (før kl 12) etc etc. DET ser jeg ned på. De som er uføre eller under utredning blir noe annet. Jeg ser nedpå arrogante folk som aldri greier å si noe positivt til noen, unntatt spyttsleiking av høyere sjefer ol. 3
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2014 #5 Skrevet 5. desember 2014 Jeg ser ned på yrker jeg ikke føler har nytteverdi på samfunnet, eller som henter ut mer utbytte enn det samfunnet har godt av. Anonymous poster hash: 0fa5c...aec 2
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2014 #6 Skrevet 5. desember 2014 Jeg er snart ferdig utdannet psykolog, mens min samboer ikke har noen form for høyere utdanning. Ble ikke sammen med han på grunn av hans akademiske ønsker eller ferdigheter. Han har heller ingen planer om å studere, ettersom han jobber som brannmann (noe som har vært livsdrømmen hans). Så med andre ord, jeg syns ikke du er mindre attraktiv på grunn av utdanning/yrke. Er det noen som ikke vil ha deg på grunn av utdanningen/yrket ditt er de faktisk ikke verdt det uansett... Anonymous poster hash: a25be...e42 5
Gjest daisydaisy Skrevet 5. desember 2014 #7 Skrevet 5. desember 2014 Synes det er en uting å livnære seg på menneskehandel, men det kan vel ikke regnes om et yrke? Hvis det er det, ser jeg ned på disse folka. 3
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2014 #8 Skrevet 5. desember 2014 Trafikklærer, må være den mest uinteressante jobben som finnes! Anonymous poster hash: 84bec...441 2
Gjest Fayme Skrevet 5. desember 2014 #9 Skrevet 5. desember 2014 Ser ikke ned på noen yrker. Ser litt ned på navere da.
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2014 #10 Skrevet 5. desember 2014 Så lenge man jobber i et yrke som bidrar positivt i samfunnet så føler jeg heller ikke at det finnes grunnlag for å se ned på noen yrkesgrupper. Hvorfor er det så mange som nevner NAVere? Det er ikke et yrke såvidt det er meg bekjent. Det viktigste er vel at man velger en retning som man finner interessant og givende. Hvilken yrkestittel folk smykker seg med er for meg ganske så likegyldig. Anonymous poster hash: e37ed...f88 2
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2014 #11 Skrevet 5. desember 2014 Ser ned på slaktere og bønder. Tenker førstnevnte enten er psykopater eller sadister.Anonymous poster hash: 98732...f38 2
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2014 #12 Skrevet 5. desember 2014 Ser ned på slaktere og bønder. Tenker førstnevnte enten er psykopater eller sadister.Anonymous poster hash: 98732...f38 Hvorfor ser du ned på bønder? Se for deg en verden fullstendig blottet for bønder, da. Anonymous poster hash: e8551...9ce 3
tekjerringa Skrevet 5. desember 2014 #13 Skrevet 5. desember 2014 Jeg ser ikke ned på noen typer yrker. Men jeg ser at noen yrker krever mer enn andre. Og jeg beundrer de som er engasjerte i jobben sin hele tiden, og som alltid holder motet oppe..
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2014 #14 Skrevet 5. desember 2014 Ser ned på slaktere og bønder. Tenker førstnevnte enten er psykopater eller sadister.Anonymous poster hash: 98732...f38 Wow.... Du trenger å bli litt mer vidsynt og ikke minst moden. Anonymous poster hash: 8c030...4eb 3
Gjest Herr Heftig Skrevet 5. desember 2014 #15 Skrevet 5. desember 2014 Jeg ser ned på yrker med lang utdanning i forhold til lønn, med et unntak for omsorgsyrker. Jeg beundrer folk som tjener mye uavhengig av hvilket yrke de har.
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2014 #16 Skrevet 5. desember 2014 Trafikklærer, må være den mest uinteressante jobben som finnes! Anonymous poster hash: 84bec...441 Ja, det er en uting at det finnes folk som lærer oss å kjøre bil. Kan ikke alle bare drite i å ta lappen? Anonymous poster hash: 8c030...4eb 8
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2014 #18 Skrevet 5. desember 2014 Ser ned på slaktere og bønder. Tenker førstnevnte enten er psykopater eller sadister.Anonymous poster hash: 98732...f38 Blir meg en fin verden uten produkter i butikkene, gitt! Herregud. Du kan ikke være helt belest. Jeg ser ned på de som har en jobb, men gjør den dårlig. Da spiller det ingen rolle om du er dommer i høyesterett, eller om du jobber som pølsepakker på Gilde. Anonymous poster hash: bb0ae...570 2
Purple Basil Skrevet 5. desember 2014 #19 Skrevet 5. desember 2014 Jeg ser ikke ned på noen yrker. De jeg ser opp til er de som produserer maten vår basert på dyrevelferd og andre etiske grunner. 1
sol87 Skrevet 5. desember 2014 #20 Skrevet 5. desember 2014 Jeg ser ikke ned på noen yrker. Vi trenger jo alle, fra renholdsarbeider til konsernsjef. Men jeg har sikkert fordommer mot mange yrkesgrupper. Tenker jo mitt når noen sier at de er "negledesigner", men det er jo egentlig bare teit av meg. Det er nok mange som har glede av å pynte på neglene sine av og til, og selv klarer jeg jo ikke å legge neglelakken på skikkelig en gang. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå