AnonymBruker Skrevet 5. desember 2014 #1 Skrevet 5. desember 2014 Spør for svigermor og svigerfar som skal leie ut en hybel i kjelleren: Hva inkluderer egentlig "fullt møblert"? Omfatter det for eksempel glass, bestikk og tallerkener? Sengetøy og håndklær? Kan man kalle det fullt møblert hvis man må dele vaskemaskin med utleier? Per i dag har de soverom/oppholdsrom med seng, nattbord, skrivebord, kontorstol, kommode, klesskap, bokhylle. Kjøkkenet har komfyr, kjøleskap, kjøkkenbord og -stol og skap. Separat bad, men altså ikke egen vaskemaskin. Gang med skohylle og knagger. Alt av kjøkkenutstyr kan skaffes, men der vet de ikke hva som er vanlig at utleier tilbyr. Noe mer de må kjøpe inn? (De ønsker primært å leie ut til student).Anonymous poster hash: 30bf3...b86
Gjest Meglerfrøken Skrevet 5. desember 2014 #2 Skrevet 5. desember 2014 Hei! Fullt møblert bruker vel egentlig å bety at alle større møbler og hvitevarer er der. Sofa, seng, bord, garderobeløsning, kjøleskap etc. Det går jo så klart an å fylle på med kopper og kar også, men dette er ofte slikt som folk vil ha med seg selv. Hva med å legge den ut til leie, og høre med den de bestemmer for å leie ut til? Det er jo alltids en fare for at bestikk og slike ting forsvinner, og da er det litt kjedelig for utleier å måtte kjøpe inn mer mellom hver gang de leier ut.. Lykke til med utleien:)
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2014 #3 Skrevet 5. desember 2014 Takk for svar. Man vil jo tro de fleste ønsker å bringe med kjøkkensaker etc. selv, men de har kanskje sett for seg "fullt møblert" som en løsning der leietaker kun må ha med seg klær og personlige eiendeler. Jeg leide selv en fullt (med virkelig trykk på "fullt") møblert hybel noen måneder i ungdommen. Der var det virkelig alt og enda litt inkludert, inkludert "pynteting" i bokhylla - alt ræl huseier selv var lei av. Jeg satte dog grensa ved (godt brukt) sengetøy - grøss.Anonymous poster hash: 30bf3...b86
maya86 Skrevet 6. desember 2014 #4 Skrevet 6. desember 2014 Hei! Det jeg legger i fullt møblert, er møbler. (hyller, skap, kommode, seng, sofa, bord, hvitevarer osv.) Kanskje enkelt kjøkkenutstyr, men det bør være nytt. Lite som er så uappetittelig å leie en leilighet hvor kjøkkenutstyret ser ut som det er brukt i 15 år og ikke vaska de siste 10.. (jepp, har opplevd det) Så om noe sånt føler med leiligheten, så rydder jeg det vekk, og bruker mitt eget (og irriterer meg litt over plassen jeg må bruke på å stue vekk ting som ikke er mitt). Håndklær og sengetøy er heller ikke noe jeg ønsker skal følge med en leilighet, med mindre det er helt nytt.
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2014 #5 Skrevet 6. desember 2014 Fullt møblert betyr at den wom flytter inn bare tar med seg personlige eiendeler type toalettsaker og klær. Sengetøy, kluter, håndklær og kjøkkenutstyr er på plasse. Om noe eller alt dette ikke er på plass heter det delvis møblert.Anonymous poster hash: ffa69...be9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå