Gå til innhold

Ta med kjøpekake?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg liker mange av kakene som ligger ved kjeksa jeg....eller du kan gå til fryseren i butikken og kjøp en eske med små vaniljebakkels! De tiner fort og smaker godt!

Videoannonse
Annonse
Gjest Lille-pus
Skrevet (endret)

Det var ikke noe fra kjekshylla til REMA jeg tenkte på... men slike ting har faktisk blitt tatt med hjem til meg, av andre. Jeg synes ikke det er "uhøflig", problemet for meg er at uventet sukkereksponering lett sklir ut til ukontrollert overspising over lengre tid.

Det var heller ikke aktuelt med kake fra bakeren denne gangen. DET må da være like bra som hjemmelaget? Selv om man ikke har gjort den kreative innsatsen selv? Jeg har pølsefingre :fnise:

Jeg lurte helt konkret på disse Pannettone'ne som enkelte "innvandrerbutikker" selger nå før jul. Tenkte at det var muligens noe nytt for min gjeng. Eller er det samme greia som rullekaka på REMA, bare i større størrelse?

Å herre ! En skikkelig utgave av italiVeronaensk julekake er.... superdigg !

Og bl.a. Bauli leverer i metallboks (god gammeldags kakeboks med varierende jule-jule dekor. De fleste av de boksene er en liten drøm for seg selv... har et par stykker her.)

Jeg har aldri bakt en pannettone selv, men har altså kjøpt en 750 grams 'noen' år på rad.

Mener det var slik at leverandøren (altså importøren hit til Norge) var lokalisert i Oslo-området, men ta nå det med et par gram salt.

Edit: Bør jeg kanskje tilføye at de tradisjonelle, seriøse (og når det gjelder pannettone er det ingen spøk, - enten man har tradisjoner med pannettone fra Milano eller fra Verona og da enten med eller uten sitron).

De seriøse bakerhusene baker sine pannettoner uten kunstige tilsetningsstoffer hverken for konservering eller farve.

Husk at pannettonen spises 'varm'/lunken med et glass sprudlende til ;)

Endret av Lille-pus
Skrevet

Kjøpt panettone er greit å ha med. Selv i Italia er panettone noe folk flest kjøper og ikke baker selv.

Anonymous poster hash: 55fac...83b

• Liker 1
Skrevet

Det er bare panettone som er aktuelt for meg å ha med denne gangen. Det jeg har lyst på, hehe. Jeg kjøpte en med sjokolade.

Skrevet

Pannetone :wow:

Det er helt klart innafor å ta med seg nå før jul.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...