Gå til innhold

Ta med kjøpekake?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja, herregud, hva er det du tenker med? kjøpekake er greit hvis det er kun nær familie som skal fortære den, men å prøve å pushe KJØPEKAKE på andre mennesker er rett og slett uhøflig.

Anonymous poster hash: 3c7ee...89b
Skrevet

Takk, det var det jeg trodde. Selv spiser jeg hva som helst, men jeg tror det er sunnere med hjemmelaget, og det er mest høflig å spise av det som noen har laget fremfor det noen har kjøpt.

Jeg tenkte til en ganske uformell vennebursdag. Vi er voksne. Til feks et møte i en forening, vil vel saken bli en annen?

Skrevet

Syns det blir litt sært å insistere på å kun ha hjemmebakt kake. Ikke alle liker å lage selv.

Bakst er bakst; så lenge kaka er god, spiller det ingen rolle for min del. :)

• Liker 9
Skrevet

De fleste kjøpekaker er bedre enn mine hjemmelagde i hvert fall... :laugh:

• Liker 4
Skrevet

Det går helt fint, så lenge kaka er god kan ikke folk klage

• Liker 2
Skrevet

Jeg ville hørt med den du skal ta med kake til. Det kommer også an på kjøpekaken, da.. Det er forskjell på en skikkelig marsipankake laget hos bakeri, og på en sånn tørr vakuumpakket sitronkake de selger på Rema...

Jeg synes som regel kjøpekaker er skikkelig nedtur i forhold til hjemmebakt, med mindre kakebakeren er skikkelig talentløs, da :P Jeg husker fremdeles nedturen i 80-årsdagen til min bestemor for tre år siden, da to stk tanter begge kom med bakerikjøpte kaker med bær og noe greier, i stedet for hjemmebakt sjokoladekake og daimkake (som er deres spesialiteter og som alle forventet).

Anonymous poster hash: 05221...f97
  • Liker 4
Skrevet

jeg hater sånne ferdigkaker på rema. sånne i plastikk som selges ved siden av kjeksa... ÆSJ!! :spy: Men nå er jeg ingen kakemons da. Hvis jeg ikke hadde anledning til å bake men måtte ha med kake så hadde jeg nok bestilt på bakeri eller noe...

Nei ferdig kaker fra rema får du aldri hos meg i hvertfall.. Hvis det er en uformell kveld hos noen så kan jeg ta med is eller en kake som de har i frysedisken. sånne konfektkaker for de er jo ihvertfall gode.

Skrevet

Det var ikke noe fra kjekshylla til REMA jeg tenkte på... men slike ting har faktisk blitt tatt med hjem til meg, av andre. Jeg synes ikke det er "uhøflig", problemet for meg er at uventet sukkereksponering lett sklir ut til ukontrollert overspising over lengre tid.

Det var heller ikke aktuelt med kake fra bakeren denne gangen. DET må da være like bra som hjemmelaget? Selv om man ikke har gjort den kreative innsatsen selv? Jeg har pølsefingre :fnise:

Jeg lurte helt konkret på disse Pannettone'ne som enkelte "innvandrerbutikker" selger nå før jul. Tenkte at det var muligens noe nytt for min gjeng. Eller er det samme greia som rullekaka på REMA, bare i større størrelse?

Skrevet (endret)

Hva med de daim-kakene og andre gode slag som selges i frysedisken i butikker med litt utvalg da?

De er selvsmakt og meget farlig gode. :spise:

0156SAlmondyDaimOrangekake.jpg

Endret av Hoppetaujenta
  • Liker 1
Gjest Keikolina
Skrevet

De fleste kjøpekaker er bedre enn mine hjemmelagde i hvert fall... :laugh:

Lol, samme her.
Skrevet

Det var ikke noe fra kjekshylla til REMA jeg tenkte på... men slike ting har faktisk blitt tatt med hjem til meg, av andre. Jeg synes ikke det er "uhøflig", problemet for meg er at uventet sukkereksponering lett sklir ut til ukontrollert overspising over lengre tid.

Det var heller ikke aktuelt med kake fra bakeren denne gangen. DET må da være like bra som hjemmelaget? Selv om man ikke har gjort den kreative innsatsen selv? Jeg har pølsefingre :fnise:

Jeg lurte helt konkret på disse Pannettone'ne som enkelte "innvandrerbutikker" selger nå før jul. Tenkte at det var muligens noe nytt for min gjeng. Eller er det samme greia som rullekaka på REMA, bare i større størrelse?

Det så jo ut som brød?

Anonymous poster hash: 680c9...15a

Skrevet

Blir vel mere som ei fruktkake det. Ser god ut.

Skrevet (endret)

Det så jo ut som brød?

Anonymous poster hash: 680c9...15a

De er kaker, de finnes i mange forskjellige utgaver med forskjellig fyll og pynt. Jeg har spist en (hel) sånn (alene) (på en kveld) som var fylt med noe sitronfyll og hadde melisglasur, syntes den var skikkelig god.

Endret av Pringle
  • Liker 1
Skrevet

Blir vel mere som ei fruktkake det. Ser god ut.

Men jeg ville ikke hatt den med rosiner/fruktbiter i - heller en med sjokolade el annet fyll, men ikke alkohol siden flere av gjengen er avholds.

Skrevet

Takk, det var det jeg trodde. Selv spiser jeg hva som helst, men jeg tror det er sunnere med hjemmelaget, og det er mest høflig å spise av det som noen har laget fremfor det noen har kjøpt.

Jeg tenkte til en ganske uformell vennebursdag. Vi er voksne. Til feks et møte i en forening, vil vel saken bli en annen?

Neida. Det finnes ingen slik kutyme blant vanlige, oppegående folk.

Om du kan lage kake så lager du kake. Om du ikke kan lage kake så ringer du de som arrangerer og spør om de trenger noe annet. Feks dip og potetgull, servietter og bordpynt eller kanskje noe oppkappet frukt, litt ost og noen kjeks som alternativ til kakene. Ingen liker å bare velge mellom søtt og søtt.

Dersom det bare er kake de trenger så kan du helt fint kjøpe den. Bedre med en god kjøpekake enn en dårlig hjemmebakt sak. Og om du baserer deg på slike posepakke-kaker så går det på ett ut hvor usunne kjøpt vs hjemmelaget er og ingen spiser uansett kake for å være sunn... En spiser det fordi det er godt.

Anonymous poster hash: 61455...d5c

• Liker 1
Skrevet

Kjøpekake trenger jo ikke være en gammel formkake fra Rema. her har Mega eget bakeri, og selger kjempegode kaker, både sjokoladekaker, ostekaker og masse annet.

Skrevet

Svigers kom med frossenkake hit så må da være greit

Anonymous poster hash: 1d4e2...7b0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...