Gå til innhold

Din oppskrift på quesadilla! :)

Lille85

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg pleier å kjøpe vanlige, store tortillalefser fra santa Maria.

Smører et tynt lag med Philadelphia-ost over hele.

Steker kyllingkjøttdeig, tilsetter en pk santa Maria fajitas-krydder, en halv hakket løk, ca en halv pk matfløte.

Ofte tilsetter jeg litt mer grønnsaker, som squash i biter, paprika, bønner. Disse surrer litt sammen med kjøttdeigen slik at deler myke.

Deretter legger jeg denne kjøttdeigblandingen på halve tortillalefsen, som en halvmåne.

Strør over litt revet ost.

Bretter over slik at det blir en halvmåne.

Steker i smør, noen få minutter på medium varme, til lefsen er gylden.

Server sammen med rømme, salsa, salat...... Er også godt å spise uten tilbehør.

Nammmmm! Dette er en av mine favorittretter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker to hele tortillas oppå hverandre.

Imellom: Revet mozzarella og lagret cheddar, rester av chili con carne (evt kyllingstrimler stekt/surret med hjemmelaget tacokrydder og friskpresset lime), masse hakket frisk chili, masse hakket frisk koriander.

Det hele smelles i tørr non-stickpanne og stekes på begge sider til utsiden er gyllen og sprø og osten inni har smeltet. Deles så i "kakestykker" og serveres med guacamole, limebåter og meksikansk øl.

Anonymous poster hash: 0411c...ae6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

To hele tortillaer, kyllingbiter og masse cheddar. Tilbehør:rømme,guacamole og salsa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Steker karbonadedeig sammen med løk og hvitløk. Tilsetter strimlet paprika og maiskorn. Krydrer. Har en tortilla på en tørr panne på medium varme-brer kjøttfyllet på halve tortillaen. Strør revet ost. Brer den tomme delen av tortillaen ovrr kjøttfyllet. Steker noen minutter og snur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...