AnonymBruker Skrevet 5. desember 2014 #1 Del Skrevet 5. desember 2014 Jeg tenker å leie ut leiligheten min som kollektiv. Det er 5 soverom, men vi har bare ett bad. Går det an å være 5 voksne mennesker og dele et bad? Ser at mange av de som tar kontakt er par som vil dele rom også da blir man jo evt. 6 stk. på et bad, blir det for mye? Hva er evt. max? Anonymous poster hash: f2e41...90e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2014 #2 Del Skrevet 5. desember 2014 Det er ihvertfall en stor fordel at kjærestepar kan dele bad, da de kan bruke badet samtidig. Feks når den ene sitter å bæsjer kan den andre pusse tenner eller dusje. Så tiden blir effektivt benyttet. Dette forutsetter selvfølgelig at badet er stort nok. Anonymous poster hash: e2616...978 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
umwar Skrevet 5. desember 2014 #3 Del Skrevet 5. desember 2014 Hadde jeg skulle delt bad med så mange skulle leien vært betraktelig lavere enn med to bad. Har du ekstra toalett ved siden av? Ett bad går fint, men kun ett toalett er verre. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Sitron Skrevet 5. desember 2014 #4 Del Skrevet 5. desember 2014 5 er helt vanlig. Om du har en ekstra do blir det enda bedre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HvittHus Skrevet 5. desember 2014 #5 Del Skrevet 5. desember 2014 Det går an, men det er absolutt ikke optimalt. Personlig hadde jeg ikke betalt markedspris hvis jeg skulle delt med så mange. Pr nå er vi 4 voksne og 2 ungdommer her i huset. (Pga flytting) Det går, men kun fordi vi har forskjellige tider vi står opp på og dusjer. Hvis alle skulle vært på skole/jobb til samme tid, hadde det skåret seg temmelig fort. Jeg tenker med gru på om vi skulle bli syke med oppkast og diarè samtidig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2014 #6 Del Skrevet 5. desember 2014 Nja, du bør i alle fall ikke la par bo på samme rom, heller ha dem hver for seg for å begrense antallet. Jeg har bodd på kollektiv og der var det ett bad på 5stk, uten separat toalett. Det gikk forsåvidt greit for noen var høyskolestudenter, andre jobbet, andre gikk på vgs osv. Så vi stod opp til ulike tider. Men det største problemet er om du får inn 5 stk som alle er morgen-dusjere, for det er det som tar tid(med mindre du får noen som må style håret i en time). Selv dusjer jeg alltid på kvelden, så jeg unngår slosskampen om badet om morran. Dessuten er det jo ikke alt morgenstell en må gjøre på badet, toalett, dusjing, tannpuss osv. må jo gjøres der, mens sminking, fiksing av hår osv. kan en gjøre på rommet sitt. Så lenge ingen legger slag på badet hele tiden går det greit. Men så skal noen ha overnattingsgjester, kjæresten på besøk osv. og da hoper det seg opp. En gang endte vi opp med å være 14 stykker, jeg var matforgifta med diare og oppkast, og ble sperret ute fra badet fordi ei skulle sminke seg... (FTR: vi hadde et svært speil i gangen) Så det handler egentlig med om hva slags type mennesker du får inn der enn hvor mange det er. Noen er vant med lite plass, og må dele og ta hensyn, mens andre ikke er det. Anonymous poster hash: 4c251...58a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2014 #7 Del Skrevet 5. desember 2014 Kommer an på størrelsen på badet. For 5 personer synes jeg det bør være et seperat/ekstra toalett. Vi er 3 personer på ett lite bad, og selv om vi alle kan dusje/pusse tenner/tisse sammen er det på grensa til hva jeg synes går. Da jeg bodde i kollektiv var vi fire jenter på ett bad, men det gikk greit siden det var romslig både foran speilet og i dusjen, men også det forutsetter romslige intimsoner. I ditt tilfelle ville jeg heller brukt par som mulighet til å bruke noen soverom til kontor/gjesterom/bibliotek, heller enn å overbefolke leiligheten. Anonymous poster hash: e6de8...15e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2014 #8 Del Skrevet 5. desember 2014 Hadde jeg skulle delt bad med så mange skulle leien vært betraktelig lavere enn med to bad. Har du ekstra toalett ved siden av? Ett bad går fint, men kun ett toalett er verre. Ikke ekstra toalett nei. Jeg tenker i utgangspunktet at jeg sier nei til de som er kjærestepar og at det holder å være 5... Anonymous poster hash: f2e41...90e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2014 #9 Del Skrevet 5. desember 2014 Det finnes ingen absolutte krav om dette. Så dere kan være 30 stk på ett bad uten at det er noe lovbrudd. Har bodd 6 stk på ett bad uten ekstra toalett, og det gikk helt fint. Men ingen kunne bruke særlig tid på badet på morgenen, da vasket man seg/tok en superkjapp dusj, gikk på do og pusset tennene. Sminking, hårfiksing etc gjorde vi på hyblene våre. Anonymous poster hash: 9b704...0eb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
umwar Skrevet 5. desember 2014 #10 Del Skrevet 5. desember 2014 Ikke ekstra toalett nei. Jeg tenker i utgangspunktet at jeg sier nei til de som er kjærestepar og at det holder å være 5... Anonymous poster hash: f2e41...90e Hvis det skal være par får de ta hver sitt rom. 5 stk på ett bad hørtes i grenseland ut. Dere får ha ordentlige regler for bruk av badet. Eventuelt sette opp dusjlister en dag i forveien, slik at en ikke står opp tidlig mandag morgen og bruker 1 time i dusjkø. Jeg vil ikke være den med magesjau og 4 andre å dele bad med... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wei Wei Skrevet 5. desember 2014 #11 Del Skrevet 5. desember 2014 Jeg ville ha sagt 4 stk per bad er det optimale, Uansett om noen er kjærester eller ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2014 #12 Del Skrevet 5. desember 2014 Du kan utstyre hvert rom med et stort speil og godt lys ved speilet, så er det null problem. Hvis de som bor der begrenser tiden på badet til kun det de trenger vann til kommer det til å gå kjempefint. Jeg bruker selv soverommet til å sminke meg, skifte, ordne håret etc. på, og bruker kun badet til dusj, tannpuss og toalett. Da bruker jeg aldri mer enn 20 min på badet, og det er "worst case scenario". Anonymous poster hash: e1131...85b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
maya86 Skrevet 6. desember 2014 #13 Del Skrevet 6. desember 2014 Har bodd i kollektiv, vi har 5 som delte et bad, uten separat do. 3 gutter og 2 jenter. Det gikk stort sett fint, utenom de få gangene jeg fikk gallesteinsanfall og badet var opptatt, men det er jo litt unntakstilfelle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2014 #14 Del Skrevet 6. desember 2014 Ville aldri, aldri leid ut min bolig på den måten med ett bad. Har du tenkt igjennom hvilken slitasje det blir på badet med 5 unge mennesker? Fare for lekkasje m.m.Er badet nyopp pusset før de flytter inn går det ikke mange årene før du må totalrenorvere det på nytt. Anonymous poster hash: 62bfe...723 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mijaa Skrevet 6. desember 2014 #15 Del Skrevet 6. desember 2014 Der jeg bodde før var vi 12 stk (10 gutter og 2 jenter) på to bad + et ekstra toalett og det gikk helt fint, men som en del over meg skriver er nok det kun fordi vi var en miks av forskjellige folk, så det var sjeldent noen stod opp samtidig. Det var verre på kvelden/natta, da jeg hadde rom ved siden av badet og de med litt dårligere døgnrytme bestemte seg for å ta tidenes lengste dusj klokka 3 på natta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå