AnonymBruker Skrevet 5. desember 2014 #1 Skrevet 5. desember 2014 Pga diverse omstendigheter er har vi ikke så ofte sex, og i hovedsak da rundt el. I mellomtiden har sjeldent mannen utløsning. Dvs at det kan gå ca to uker uten utløsning. Gir dette dårligere sædkvalitet? Er det evt kun første runde som er dårlig, men at den blir bedre de neste dagene? Anonymous poster hash: f3de5...0ad
Biloba Skrevet 5. desember 2014 #2 Skrevet 5. desember 2014 To uker gir dårlig kvalitet. Kvaliteten stiger når han kommer igang igjen. De skal også ha litt modningstid, så det beste er om mannen har en utløsning noen dager før dere skal prøve.
Gjest Strandet Skrevet 5. desember 2014 #3 Skrevet 5. desember 2014 (endret) Mener å ha fått med meg at det å få i seg mye proteiner (f.eks kokte egg) gjør at mengde sæd øker med en utløsning (formodentlig ikke noe som øker antall eller kvalitet på spermier). Så sant det er noe i det, så undres meg om en slikt tenkt boost i forhold til TS' problem kan være en fordel eller kanskje en ulempe. Endret 5. desember 2014 av Strandet
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2014 #4 Skrevet 5. desember 2014 To uker gir dårlig kvalitet. Kvaliteten stiger når han kommer igang igjen. De skal også ha litt modningstid, så det beste er om mannen har en utløsning noen dager før dere skal prøve. Æsj da holder det at man har sex ca annenhver dag fra ca en uke før el? Rekker den å bli bedre/normal da? Anonymous poster hash: f3de5...0ad
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2014 #5 Skrevet 5. desember 2014 To uker gir dårlig kvalitet. Kvaliteten stiger når han kommer igang igjen. De skal også ha litt modningstid, så det beste er om mannen har en utløsning noen dager før dere skal prøve. Forstår jeg det riktig om det er sånn at det holder med 1 utløsning før ting blir normalt igjen? Slik at hvis vi har sex en gang rundt 1-2 uker før el, så bør det rekke å bli ok igjen? Det er vel forhåpentligvis ikke helt umulig å bli gravid på måten jeg nevnte over? Bare at det kan ta lenger tid? Anonymous poster hash: f3de5...0ad
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2014 #6 Skrevet 5. desember 2014 Kan jeg spørre hvorfor dere ikke kan ha sex oftere? Anonymous poster hash: 96d9a...903
Biloba Skrevet 5. desember 2014 #7 Skrevet 5. desember 2014 Kan jeg spørre hvorfor dere ikke kan ha sex oftere?Anonymous poster hash: 96d9a...903 Ærlig talt, hva har du med det å gjøre?
Biloba Skrevet 5. desember 2014 #8 Skrevet 5. desember 2014 Æsj da holder det at man har sex ca annenhver dag fra ca en uke før el? Rekker den å bli bedre/normal da? Anonymous poster hash: f3de5...0ad Det tror jeg må være bra:-) Mange som gjør ivf får beskjed om at siste utløsning bør være 2-5 dager før den store dagen. Men jeg har ikke doktorgrad på dette altså;-)
Rosa Sitron Skrevet 5. desember 2014 #9 Skrevet 5. desember 2014 Ærlig talt, hva har du med det å gjøre? Ingenting, men det kunne jo være en måte å komme med flere og bedre forslag? Når du stiller et slik spm, må du nesten vente å få svar du ikke likker 100%
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2014 #10 Skrevet 5. desember 2014 Det tror jeg må være bra:-) Mange som gjør ivf får beskjed om at siste utløsning bør være 2-5 dager før den store dagen. Men jeg har ikke doktorgrad på dette altså;-) Så bra Tusen takk for svar! Anonymous poster hash: f3de5...0ad
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2014 #11 Skrevet 5. desember 2014 Ingenting, men det kunne jo være en måte å komme med flere og bedre forslag? Når du stiller et slik spm, må du nesten vente å få svar du ikke likker 100% Nå er jeg nysgjerrig på hva slags forslag som kunne vært aktuelt dersom vi hadde mulighet til å ha sex oftere? Anonymous poster hash: f3de5...0ad
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2014 #12 Skrevet 5. desember 2014 Nå er jeg nysgjerrig på hva slags forslag som kunne vært aktuelt dersom vi hadde mulighet til å ha sex oftere? Anonymous poster hash: f3de5...0ad Siden hele spørsmålet dreier seg om sædkvalitet pga lang tid mellom hver gang altså.. Hadde man hatt sex oftere så hadde det jo ikke vært et tema. Så jeg er oppriktig nysgjerrig på hva slags gode forslag som skulle kommet utfra spørsmålet om hvorfor vi ikke har sex oftere Anonymous poster hash: f3de5...0ad
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2014 #13 Skrevet 5. desember 2014 Ingenting, men det kunne jo være en måte å komme med flere og bedre forslag? Når du stiller et slik spm, må du nesten vente å få svar du ikke likker 100% Hva mener du forresten med "et slikt spørsmål"? Anonymous poster hash: f3de5...0ad
Rosa Sitron Skrevet 5. desember 2014 #14 Skrevet 5. desember 2014 Nå er jeg nysgjerrig på hva slags forslag som kunne vært aktuelt dersom vi hadde mulighet til å ha sex oftere? Anonymous poster hash: f3de5...0ad Jeg vet ikke, var ikke jeg som spurte, men kanskje Ab hadde noe i tankene? Hva mener du forresten med "et slikt spørsmål"?Anonymous poster hash: f3de5...0ad Formulerte meg kanskje litt dårlig, men alt som har med sex å gjøre gir mye follow up spørsmål.
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2014 #15 Skrevet 5. desember 2014 Jeg vet ikke, var ikke jeg som spurte, men kanskje Ab hadde noe i tankene? Formulerte meg kanskje litt dårlig, men alt som har med sex å gjøre gir mye follow up spørsmål. Greit nok, men her spør jeg konkret om sædkvalitet reduseres osv. Da er det begrenset med tolkninger og andre forslag. Anonymous poster hash: f3de5...0ad
Rosa Sitron Skrevet 5. desember 2014 #16 Skrevet 5. desember 2014 Greit nok, men her spør jeg konkret om sædkvalitet reduseres osv. Da er det begrenset med tolkninger og andre forslag.Anonymous poster hash: f3de5...0ad Jeg følte at spørsmålet passet inn i trådens tema, derfor jeg svarte.
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2014 #17 Skrevet 5. desember 2014 Jeg følte at spørsmålet passet inn i trådens tema, derfor jeg svarte. Ok Anonymous poster hash: f3de5...0ad
Biloba Skrevet 5. desember 2014 #18 Skrevet 5. desember 2014 Jeg vet ikke, var ikke jeg som spurte, men kanskje Ab hadde noe i tankene? Formulerte meg kanskje litt dårlig, men alt som har med sex å gjøre gir mye follow up spørsmål. Eller du glemte anonymknappen da du svarte på mitt motspørsmål?
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2014 #19 Skrevet 5. desember 2014 Eller du glemte anonymknappen da du svarte på mitt motspørsmål? Det samme tror jeg Merkelig at svaret kom rett etter AnonymBruker, og støttet vedkommende. Etter det har AnonymBruker vært borte.. Merkelig! Anonymous poster hash: f3de5...0ad
Biloba Skrevet 5. desember 2014 #20 Skrevet 5. desember 2014 Det samme tror jeg Merkelig at svaret kom rett etter AnonymBruker, og støttet vedkommende. Etter det har AnonymBruker vært borte.. Merkelig! Anonymous poster hash: f3de5...0ad I hvertfall når hun svarer "ingenting" på spørsmålet jeg stilte AB om hva AB hadde med saken å gjøre...;-) Men det får vi vel ikke en god forklaring på, tenker jeg;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå