Gå til innhold

Dere guruer; er kvinne, er 167cm og 86kg..Hvor mye bør jeg ned, og HVORDAN?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Drittlei av å føle meg dritt... Før var all time high 76kg, og det var mye. Nå er jeg 10kg over det..! Føler meg som en elefant...

Anonymous poster hash: db769...9c4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er en cm høyere, et par kilo lettere og på vei ned mot ca 65. For meg funker det best å spise ofte, med mange små måltider, og å velge grovkarbo. Så lenge jeg klarer å holde meg til det går vekta ganske greit ned.

Skrevet

For min del har det hjulpet mye å kutte ut brus og godteri + usunn mat på alle hverdager og de aller fleste helgedager. (kun kos en dag hver 2.-3. uke.)

I tillegg til å trene fast noen dager hver uke.

Men vet mange som bare trener litt hver dag istedenfor. (type knebøy og situps morgen eller kveld.)

Mer aktivitet og mindre, oftere og sunnere mat.

Anonymous poster hash: 18a84...516
Skrevet

62-25 kg er vel det vanlige når man er 167 høy.

Anonymous poster hash: 2bf11...264
Skrevet

62-65kg er vel det vanlige når man er 167 høy.

Unnskyld, det skulle selvsagt ikke stå 25. Det fins da grenser... :fnise:

• Liker 1
Skrevet

167 høy, da bør du veie 67 kilo. Rimelig slank, men har fortsatt former og pupper intakt.

Anonymous poster hash: 88f34...3a9
Skrevet

167 høy, da bør du veie 67 kilo. Rimelig slank, men har fortsatt former og pupper intakt.

Ifølge det man snakker om som retningslinjer, helsemessig sett, så er du 10% over det idelle om du veier mellom 65 og 67 kg, når du er 167cm høy.

Skrevet

Det går ikke an å sette noe eksakt tall for hvor mye du skal veie. Det avhenger av kroppstype, muskelmasse etc- Men et sted mellom 65 og 70 vil nok ikke bli helt galt.

Personlig er jeg tynn når jeg veier 70 kg og jeg er en cm høyere enn deg. Men jeg har en tung kroppstype, ekstremt brede skuldre og rygg, og trenger flere kg på kroppen, enn feks min datter som er smal over skuldrene, timeglass fasong etc

Skrevet

Dustete svar. Du kan ikke si noe om hva noen andre burde veie utifra høyde og vekt.. Blir så oppgitt over folk som kommer med denne typen svar og ikke svar relatert til hva TS kan gjøre for å få bedre helse.

Anonymous poster hash: d6bf2...8aa

• Liker 1
Skrevet

30kg bør du nå ned.

Anonymous poster hash: 99045...8a1

Gjest Runforit
Skrevet

Fokuset ditt burde være på en sunn livsstil med god og næringsrik mat kombinert med en aktiv hverdag og trening. Vekta er ikke noe å henge seg opp i, men målene er greie å ta. Da ser du at det du gjør virker i forhold til at cm krymper.

• Liker 1
Skrevet

Det blir veldig feil å ta hensyn til bare vekt når man snakker generelt. Hvor mye ekstra flesk man har i form av pupper, hofter og rompe ved en bestemt vekt/høyde kommer helt an på hvor mye muskler som finnes der.

Ts; Jeg ville ikke forholdt meg til et bestemt antall kilo som mål hvis jeg var deg. Bare bestem deg for å begynne å spise mer fornuftig og kom deg i aktivitet.

Skrevet

Jeg er 166 høy og veier ca. 54 kg, men har venninner som bare er noen få cm høyere og likevel veier 10 kg mer enn meg uten at de er "store" i den forstand. Så jeg ville ikke fokusert på selve vekten, men heller hvordan du føler deg og ser ut! Og av erfaring: det er ikke bare å "spise sunt" hvis man ikke teller kalorier. Hvis du ligger på rundt 1400 kalorier om dagen mens du ønsker å gå ned i vekt vil det ikke ta mer en 3-6 måneder før du merker stor forskjell! Og for å vedlikeholde vekten kan du holde deg rundt 1700-1800 kalorier :) Det funker veldig fint for meg!

Anonymous poster hash: 38de2...db0
  • Liker 1
Skrevet

Det kommer helt an på hvilken vekt du trives med. Jeg er like høy som deg og har en gjennomsnittlig kroppstype, og min trivselsvekt er rundt 61-63 kilo. Jeg har vært tynnere, i tenårene var jeg 51-55 kilo...men det trivdes jeg ikke med.

Den beste måten å gå ned i vekt på er å få sunnere vaner. Ikke gå på slankekur og rare dietter, men heller spis sunnere og styr unna utskeielsene med "mat" som bare gjør deg kvalm etterpå. Fokuser på å spise mat som gjør deg glad også når du er ferdig med måltidet, ikke bare før og under!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...