AnonymBruker Skrevet 5. desember 2014 #1 Skrevet 5. desember 2014 Ståa er slik: Jeg er sammen med en amerikaner. Vi snakker om å flytte sammen på permanent basis. Jeg har jussutdanning fra Norge. Er det noen her som vet hvordan det er å få seg jobb i USA med en slik utdanning? Er det helt umulig å få noe som er relevant for meg? Anonymous poster hash: 47dda...d9f
Sofia123 Skrevet 5. desember 2014 #2 Skrevet 5. desember 2014 (endret) Ståa er slik: Jeg er sammen med en amerikaner. Vi snakker om å flytte sammen på permanent basis. Jeg har jussutdanning fra Norge. Er det noen her som vet hvordan det er å få seg jobb i USA med en slik utdanning? Er det helt umulig å få noe som er relevant for meg? Anonymous poster hash: 47dda...d9f Hvor er det du vil jobbe da? Advokatfirma? Har du en spesialisering? Hvis du har spesialisering på amerikansk rett er det jo noe annet. Du kan jo jobbe i et firma som har kontor i USA, men handel med Norge feks? Har foreldre som jobber i et italiensk oljefirma, men er på prosjekt i Sør-Korea nå. De har jo norske jurister som jobber med de pågrunn av kontrakter og at de må forholde seg til norsk lov. Innovasjon Norge kan du jo også sjekke ut. Tenker det er mange norske firma som trenger hjelp med regler og lov for handel, arbeid osv i USA. PS. Veldig sjalu. Jeg vil også jobbe i statene! Endret 5. desember 2014 av Sofia123
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2014 #3 Skrevet 5. desember 2014 Hvor er det du vil jobbe da? Advokatfirma? Har du en spesialisering? Hvis du har spesialisering på amerikansk rett er det jo noe annet. Du kan jo jobbe i et firma som har kontor i USA, men handel med Norge feks? Har foreldre som jobber i et italiensk oljefirma, men er på prosjekt i Sør-Korea nå. De har jo norske jurister som jobber med de pågrunn av kontrakter og at de må forholde seg til norsk lov. Innovasjon Norge kan du jo også sjekke ut. Tenker det er mange norske firma som trenger hjelp med regler og lov for handel, arbeid osv i USA. PS. Veldig sjalu. Jeg vil også jobbe i statene! Haha! Tusen takk for forslag! Advokatfirma kan jeg nok bare utelukke med en gang. Jeg har ikke motivasjon til å begynne å studere til deres bar exam nå dessverre. Jeg har spesialisering i folkerett, noe jeg er redd for gjør det enda vanskeligere. Så jeg håper jo jeg kan få jobb i en internasjonal humanitær organisasjon, men jeg har dessverre ikke noen kjennskap til hvor vanskelig det er å få jobb der med den bakgrunnen jeg har. Jeg har absolutt ikke noe imot å jobbe med handel eller kontrakter, men det hadde jo selvsagt ikke vært førstevalget mitt med tanke på spesialiseringen min. Jeg skjønner jo at jeg ikke kan være kresen, så foreløpig så kan jeg nok tenke meg alt som er juss-relatert. Anonymous poster hash: 47dda...d9f
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2014 #4 Skrevet 5. desember 2014 Kan jeg få spørre om hvilken stat det er snakk om?Anonymous poster hash: f7db8...b51
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2014 #5 Skrevet 5. desember 2014 Kan jeg få spørre om hvilken stat det er snakk om?Anonymous poster hash: f7db8...b51 Han er tilpasningsdyktig med henhold til jobben sin, i hvert fall hvis vi snakker om innenfor USA. Så vi kan i praksis flytte hvor vi vil, som da mest sannsynlig blir hvor det er lettest for meg å få jobb. Familien hans er over store deler av USA, så nytter ikke å basere oss på det heller. Anonymous poster hash: 47dda...d9f
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2014 #6 Skrevet 5. desember 2014 Ts, i aMurica er det faste kjønnsrollemønstre. Du må nok holde deg hjemme med barna og på kjøkkenet. Anonymous poster hash: ae2ec...379 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2014 #7 Skrevet 5. desember 2014 Ts, i aMurica er det faste kjønnsrollemønstre. Du må nok holde deg hjemme med barna og på kjøkkenet. Anonymous poster hash: ae2ec...379 Jeg ønsker gjerne seriøse svar og ikke tøv som dette, takk. Dette hjelper meg absolutt ingenting. Anonymous poster hash: 47dda...d9f 5
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2014 #8 Skrevet 5. desember 2014 Jeg ønsker gjerne seriøse svar og ikke tøv som dette, takk. Dette hjelper meg absolutt ingenting. Anonymous poster hash: 47dda...d9f Detta er takka for å gi deg en innføring i amerikansk kultur! Skamme seg skulle du! Anonymous poster hash: ae2ec...379 1
Sofia123 Skrevet 5. desember 2014 #9 Skrevet 5. desember 2014 Haha! Tusen takk for forslag! Advokatfirma kan jeg nok bare utelukke med en gang. Jeg har ikke motivasjon til å begynne å studere til deres bar exam nå dessverre. Jeg har spesialisering i folkerett, noe jeg er redd for gjør det enda vanskeligere. Så jeg håper jo jeg kan få jobb i en internasjonal humanitær organisasjon, men jeg har dessverre ikke noen kjennskap til hvor vanskelig det er å få jobb der med den bakgrunnen jeg har. Jeg har absolutt ikke noe imot å jobbe med handel eller kontrakter, men det hadde jo selvsagt ikke vært førstevalget mitt med tanke på spesialiseringen min. Jeg skjønner jo at jeg ikke kan være kresen, så foreløpig så kan jeg nok tenke meg alt som er juss-relatert. Anonymous poster hash: 47dda...d9f Forstår. Skulle faktisk nevne FN, men det glemte jeg visst. Du kan ikke tape noe på å prøve uansett! Vet at det er tøft å komme igjennom FN, men siden du har spesialisering i folkerett er jo det en kjempe fordel! Jeg studerer ved UiB og har sett flere utlysninger fra FN. Denne er litt gammel, men det gjelder nok fortsatt - http://pahoyden.no/2012/05/fn-vil-ha-deg Ellers tror jeg med en spesialisering i folkerett at du er relevant for så og si alle humanitære organisasjoner!
Sofia123 Skrevet 5. desember 2014 #10 Skrevet 5. desember 2014 Detta er takka for å gi deg en innføring i amerikansk kultur! Skamme seg skulle du! Anonymous poster hash: ae2ec...379 Slutt å forpes en seriøs tråd. Nok nå, du er ikke morsom. 4
Guybrush Skrevet 5. desember 2014 #11 Skrevet 5. desember 2014 Husk at i USA er det svært vanlig å jobbe gratis eller jobbe for svært reduserte honorar om en jobber innen veldedige organisasjoner. Det er stort sett kun de virkelig flinke og som har skapt seg et navn som kan forvente å få en slik jobb OG få betalt for det. Dette skyldes at veldedig arbeid er langt vanligere over dammen enn i Norge - i tillegg til at det er svært god erfaring og veldig godt å ha på CVen når en søker seg inn på andre jobber senere som gir langt høyere lønn. 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2014 #12 Skrevet 5. desember 2014 Haha! :fnise:Tusen takk for forslag! Advokatfirma kan jeg nok bare utelukke med en gang. Jeg har ikke motivasjon til å begynne å studere til deres bar exam nå dessverre. Jeg har spesialisering i folkerett, noe jeg er redd for gjør det enda vanskeligere. Så jeg håper jo jeg kan få jobb i en internasjonal humanitær organisasjon, men jeg har dessverre ikke noen kjennskap til hvor vanskelig det er å få jobb der med den bakgrunnen jeg har. Jeg har absolutt ikke noe imot å jobbe med handel eller kontrakter, men det hadde jo selvsagt ikke vært førstevalget mitt med tanke på spesialiseringen min. Jeg skjønner jo at jeg ikke kan være kresen, så foreløpig så kan jeg nok tenke meg alt som er juss-relatert. Slik som jeg skjønner denne linken her, kan du ikke praktisere noe med juss hvis du ikke har "bar exam": http://www.internationalstudent.com/study-law/taking-bar-foreign-lawyer/ Kan lese den linken her og: http://www.laurencesimons.com/blogs/international-lawyers-admission-to-the-united-states--41422212224 Og for å kunne jobbe for UN: http://work.chron.com/become-lawyer-united-nations-24924.htmlAnonymous poster hash: bc66c...b16 2
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2014 #13 Skrevet 5. desember 2014 Husk at i USA er det svært vanlig å jobbe gratis eller jobbe for svært reduserte honorar om en jobber innen veldedige organisasjoner. Det er stort sett kun de virkelig flinke og som har skapt seg et navn som kan forvente å få en slik jobb OG få betalt for det. Dette skyldes at veldedig arbeid er langt vanligere over dammen enn i Norge - i tillegg til at det er svært god erfaring og veldig godt å ha på CVen når en søker seg inn på andre jobber senere som gir langt høyere lønn. Du har et veldig godt poeng der. Det kan nok bli meget vanskelig, ja. Ser ut som om jeg må prøve meg på et annet område først, tenker jeg. Tusen takk for svar. Anonymous poster hash: 47dda...d9f
Kjetil E Skrevet 5. desember 2014 #14 Skrevet 5. desember 2014 Slutt å forpes en seriøs tråd. Nok nå, du er ikke morsom. AB er nå ihvertfall inne på noe her. Er en kjennsgjerning at det er en veldig mye større andel kvinner som er hjemmeværende "husmødre" i USA enn det vi er vant med her hjemme. Selvsagt mange kvinner som jobber i USA og, men andelen hjemmeværende er faktisk stor. Utrykket hockeymam kommer fra alle kvinner som er husmødre og følger opp barna sine med skole og fritidsaktiviteter. Være med dem når de driver idrett for eks. 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2014 #15 Skrevet 5. desember 2014 AB er nå ihvertfall inne på noe her. Er en kjennsgjerning at det er en veldig mye større andel kvinner som er hjemmeværende "husmødre" i USA enn det vi er vant med her hjemme. Selvsagt mange kvinner som jobber i USA og, men andelen hjemmeværende er faktisk stor. Utrykket hockeymam kommer fra alle kvinner som er husmødre og følger opp barna sine med skole og fritidsaktiviteter. Være med dem når de driver idrett for eks. Men kjære tid. Tror du ikke jeg og min kjære har snakket om dette? Det er vel irrelevant hvordan andre legger opp sine liv. Hvis det han prøvde var å si var at kvinner ikke får jobb i USA, så burde han sagt det, selv om jeg vet at det er langt ifra virkeligheten. Jeg har lyst til å ha en spennende jobb i fremtiden. Målet mitt er ikke ene og alene å bli en "hockey mom". Det var jo derfor jeg startet denne tråden. Han tjener nok til å kunne forsørge oss begge, og han er selv villig til å gjøre det, men det blir ikke akuelt for meg. Anonymous poster hash: 47dda...d9f 3
Kjetil E Skrevet 5. desember 2014 #16 Skrevet 5. desember 2014 Men kjære tid. Tror du ikke jeg og min kjære har snakket om dette? Det er vel irrelevant hvordan andre legger opp sine liv. Hvis det han prøvde var å si var at kvinner ikke får jobb i USA, så burde han sagt det, selv om jeg vet at det er langt ifra virkeligheten. Jeg har lyst til å ha en spennende jobb i fremtiden. Målet mitt er ikke ene og alene å bli en "hockey mom". Det var jo derfor jeg startet denne tråden. Han tjener nok til å kunne forsørge oss begge, og han er selv villig til å gjøre det, men det blir ikke akuelt for meg. Anonymous poster hash: 47dda...d9f [/acronym Nå var det da heller ikke det jeg skrev, jeg skrev ikke at det var vannskelig for kvinner å få seg jobb i USA, grunnet hverken ditt eller datt. Men jeg skrev at AB utvilsomt har et poeng i at det er et mye mer tradisjonelt kjønnsmønster i USA, da det er langt vanligere at kvinner er hjemmeværende der enn hva vi er vant med i Norge. Det er mange kvinner som jobber i USA også, men andelen som faktisk heller er hjemmeværende er langt større enn her i landet.
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2014 #17 Skrevet 5. desember 2014 Nå var det da heller ikke det jeg skrev, jeg skrev ikke at det var vannskelig for kvinner å få seg jobb i USA, grunnet hverken ditt eller datt. Men jeg skrev at AB utvilsomt har et poeng i at det er et mye mer tradisjonelt kjønnsmønster i USA, da det er langt vanligere at kvinner er hjemmeværende der enn hva vi er vant med i Norge. Det er mange kvinner som jobber i USA også, men andelen som faktisk heller er hjemmeværende er langt større enn her i landet. Og relevansen er? Anonymous poster hash: a90cc...e48 2
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2014 #18 Skrevet 6. desember 2014 Ts, i aMurica er det faste kjønnsrollemønstre. Du må nok holde deg hjemme med barna og på kjøkkenet. Anonymous poster hash: ae2ec...379 Nå var det da heller ikke det jeg skrev, jeg skrev ikke at det var vannskelig for kvinner å få seg jobb i USA, grunnet hverken ditt eller datt. Men jeg skrev at AB utvilsomt har et poeng i at det er et mye mer tradisjonelt kjønnsmønster i USA, da det er langt vanligere at kvinner er hjemmeværende der enn hva vi er vant med i Norge. Det er mange kvinner som jobber i USA også, men andelen som faktisk heller er hjemmeværende er langt større enn her i landet. Ja, det er sant at det er annerledes i USA. Det er jeg fullt klar over. Det jeg reagerte på var AB sin kommentar om at jeg av den grunn bare måtte holde meg hjemme på kjøkkenet. Det var det eneste. Det var da åpenbart at jeg ikke har lyst til det ettersom jeg spør om mulighetene for å få meg jobb der borte. Ergo var hans kommentar totalt unødvendig. Anonymous poster hash: 47dda...d9f 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2014 #19 Skrevet 6. desember 2014 Forstår. Skulle faktisk nevne FN, men det glemte jeg visst. Du kan ikke tape noe på å prøve uansett! Vet at det er tøft å komme igjennom FN, men siden du har spesialisering i folkerett er jo det en kjempe fordel! Jeg studerer ved UiB og har sett flere utlysninger fra FN. Denne er litt gammel, men det gjelder nok fortsatt - http://pahoyden.no/2012/05/fn-vil-ha-deg Ellers tror jeg med en spesialisering i folkerett at du er relevant for så og si alle humanitære organisasjoner! Tusen takk for svar Sofia123! Det settes stor pris på! Anonymous poster hash: 47dda...d9f
Sofia123 Skrevet 6. desember 2014 #20 Skrevet 6. desember 2014 AB er nå ihvertfall inne på noe her. Er en kjennsgjerning at det er en veldig mye større andel kvinner som er hjemmeværende "husmødre" i USA enn det vi er vant med her hjemme. Selvsagt mange kvinner som jobber i USA og, men andelen hjemmeværende er faktisk stor. Utrykket hockeymam kommer fra alle kvinner som er husmødre og følger opp barna sine med skole og fritidsaktiviteter. Være med dem når de driver idrett for eks. Hva har det med tråden å gjøre? Ingenting. Slutt å avspor. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå