Plommetreet Skrevet 4. desember 2014 #1 Skrevet 4. desember 2014 Hva i all verden skal jeg inkludere i talen? Hva skal jeg styre unna? Hvor privat og intern kan jeg tillate meg selv å være?
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2014 #2 Skrevet 4. desember 2014 Fortell om da dere ble kjent, hva dere brukte å gjøre sammen, hvordan det var da brudeparet møtte hverandre, hvorfor de passer sammen etc. Trenger ikke være så lang, og den trenger heller ikke være morsom. Koselige minner og fine historie er minst like bra!Anonymous poster hash: e1b6d...5cd
Plommetreet Skrevet 5. desember 2014 Forfatter #3 Skrevet 5. desember 2014 Trenger kanskje ikke være morsom men jeg vil unngå kjedelig.
umwar Skrevet 5. desember 2014 #4 Skrevet 5. desember 2014 Noen koselige historier fra deres vennskap, noen tanker om deres ekteskap og de som par, avslutt med en fin skål. Dere har garantert gjort noe sammen som fremmer en god latter, uten at det inkluderer utdritning og flauhet 1
Lanoungen Skrevet 5. desember 2014 #5 Skrevet 5. desember 2014 Som de andre sier, snakk om vennskapet deres, ekteskapet, mannen osv. Det er greit å dele en historie eller to, men ikke bare snakk internt, blir utrolig kjedelig for resten av gjengen. Og for Guds skyld, ikke snakk om ekser! Lykke til
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2014 #6 Skrevet 5. desember 2014 Fortell om da dere ble kjent, hva dere brukte å gjøre sammen, hvordan det var da brudeparet møtte hverandre, hvorfor de passer sammen etc. Trenger ikke være så lang, og den trenger heller ikke være morsom. Koselige minner og fine historie er minst like bra!Anonymous poster hash: e1b6d...5cd Godt svar! Jeg har strevd med dette selv, og føler jeg må fortelle noe morsomt og gjøre talen veldig spesiell. Men det er jo sant som du sier, at det går ann å fortelle hyggelige minner også Anonymous poster hash: 7790c...778
Ymra Skrevet 5. desember 2014 #7 Skrevet 5. desember 2014 Det viktigste mener jeg(bare som bryllupsgjest): ikke for lang og ikke for intern! De beste forlovertalene jeg har hørt er de som får frem vennskapet, og på samme tid får frem kvaliteter ved bruden flere av gjestene kan kjenne seg igjen i. Og som andre har nevnt - litt om det nye ekteskapet og om kjærlighet er fint. Når det gjelder det å være morsom, tenker jeg at det ikke er det viktigste. Noen av de mindre gode forlovertalene jeg har hørt har ært lagt opp til å være veldig morsomme(i kombinasjon med å være veldig interne). Det har det endt opp som morsomt kun for brudeparet og noen fåtall av gjestene. Jeg mener altså at når hele talen blir slik, så blir det ikke spesielt bra. Altså kan en forlovertale være minst like bra om den legger seg på en litt mer koselig/hyggelig/ikke-overmorsom - linje
Plommetreet Skrevet 6. desember 2014 Forfatter #8 Skrevet 6. desember 2014 Kommer liksom ikke helt overens med gubben hennes. Personlig. Det er ikke noe problem for jeg ser at han er bra for henne og at de elsker hverandre. Men jeg et redd jeg enten skal overdrive min begeistring for brudgommen eller på et eller annet vis vise at jeg ikke er så begeistra... Gah! Oh, the preassure!
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 6. desember 2014 #9 Skrevet 6. desember 2014 Men da behøver du kanskje ikke å si så mye om ham? Bare å si noe som at du ser de har det bra sammen, og at du er glad for det?
Plommetreet Skrevet 7. desember 2014 Forfatter #10 Skrevet 7. desember 2014 Nei... Jeg overkompliserer dette litt tror jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå