Gjest fORE|sket Skrevet 26. juli 2004 #1 Skrevet 26. juli 2004 Typen min er kjempesnill og grei. Vi har vært sammen i snart fire måneder, og han tar veldig godt vare på meg. De siste ukene har vi hatt kjempebra forhold, møtt hverandre nesten hver eneste dag, og jeg var kjempefornøyd frem til igår. Typen min er en skikkelig fotballfreak oxo. Veldig glad i fotball. OFte blir jeg sint Igår kveld fortalte han meg at han skal ut på fotballkamp med ei venninne. Jeg er ikke en sjalu-type, eller kanskj jo, siden jeg ble veldig lei meg. Han sa han mente det var viktig å si ifra. Og han vil alltid si ifra når han er ute med personer han ikke omgås så ofte. Men, hvorfor skal han ut med henne? Han spurte om det var greit, jeg sa så lenge det er greit for han er det oxo greit for meg. Men blir likevel frustrert. Litt dumt at venninna hans liker fotball, jeg har alltid gitt utrykk for å mislike det. Og venninna er jo singel. Han nevnte igår oxo at han vil at jeg skal møte henne.Men akkurat nå er jeg litt små sjalu-lei-meg. Håper dagen idag går fort over. Skulle ønske han ikke gikk ut med henne. Noen råd til meg? Jeg vet at jeg overreagerer og er kjemperedd for at han skal få vite det.
Ingeborg Skrevet 26. juli 2004 #2 Skrevet 26. juli 2004 Ja, jeg synes du overreagerer. Det er helt normalt å ha venner av det motsatte kjønn - venner som aldri er noe mer enn venner. Jeg har en mengde guttevenner og vet at jeg ville ha steilet kraftig dersom samboeren min forsøkte å hindre meg i å være sammen med dem. (Det har han aldri forsøkt, bare så det er sagt.) Han har sine jentevenner som han kan være sammen med så mye han vil. Dette handler i bunn og grunn om tillit. Dersom du har det så fint sammen med kjæresten din som du sier, og dersom han sier at det ikke er noe mer enn vennskap mellom dem, må du faktisk bare finne deg i at han har venner. Så lenge han ønsker at du skal møte henne, tror jeg virkelig ikke du har noe å frykte! Lykke til!
aline Skrevet 26. juli 2004 #3 Skrevet 26. juli 2004 om du overlever en kamp, så bli med dem da vel? Når han er såpass trygg på dette at han ærlig tar det opp og spør om det er ok, OG gjerne vil at du skal møte henne, så kan du nok være ganske safe. Det er vel kanskje den venninde han er vant til å gå på fotball med, og de har det gøy der. Det at hun er singel er ikke noen større fare, hadde de vært interessert i annet en vennskap, så hadde de vel hatt seg før han ble opptatt tenker jeg, eller han hadde blitt sammen med henne istedenfor. Men det er deg han har valgt til kjæreste sant? og du deler ikke en av hans interesser, som han har delt med henne før han traff deg. Kanskje ikke bli med på fotball dersom du overhode ikke har sansen, men bli med å treff henne. det gjør som regel ting lettere å vite hvem det er, kjenne henne litt. Da blir du kanskje sikrere på at det faktisk ikke er no mer. Du har ingenting å tape på å bli kjent med henne, men alt å vinne.
Bitte Skrevet 26. juli 2004 #4 Skrevet 26. juli 2004 Kjære vene - det går an å ha venner av motsatt kjønn,vet du. Du kommer til å kvele han hvis du skal reagere slik hver gang han treffer venninnene sine. Vær glad han har noen som deler hans interesser,så lenge ikke du gjør det.
Gjest MrsL Skrevet 26. juli 2004 #5 Skrevet 26. juli 2004 En gang i tidenn var vi tre single venninner, og fotballfrelste alle sammen. Vi hadde en kompis som var samboer og også fotballfrelst, men ikke hans sambo. Vi var alle sammen med ham på fotballkamp uten at det lå romantikk i lufta. Vi hadde han også med oss ut på byen som en hvilken som helst annen venninne. Det var aldri romantikk eller flørting inne i bildet og vi storkoste oss sammen. Det går an
Gjest fORE|sket Skrevet 26. juli 2004 #6 Skrevet 26. juli 2004 Takk til alle som tok seg tid til å svare på innlegget mitt. Det hjalp utrolig mye, og jeg sitter med en trygg og god følelse. Typen min er veldig glad i meg, Han er det beste som har hendt meg. Og jeg vet at han mener det samme om meg:-) Jeg er bare litt redd for å miste han. Blir engstelig når han er ute med folk jeg ikke kjenner. Det er jo ikke så rart, vi har kun kjent hverandre i 4mnd. Det vil nok gå bra etterhvert.
Miss-X Skrevet 26. juli 2004 #7 Skrevet 26. juli 2004 Hei Skjønner hvorfor du blir litt sjalu, det er vel helt normalt. Men siden han sier ifra og i tillegg vil at du skal møte henne høres det ikke ut som om du har noe å frykte. Hadde nok heller blitt mistenksom hvis han hadde holdt henne hemlig for deg.
Gjest ikke innl *Fiona* Skrevet 26. juli 2004 #8 Skrevet 26. juli 2004 Kjenner igjen følelsen, og dere har ikke vært sammen så lenge. Men det er et meget godt tegn at han snakker med deg om det, og at han vil du skal møte henne! Det brtyr at han regner deg med, og hvis du gir ham negativ feedback så vil han kanskje la være å si noe neste gang - og da har du plutselig en negativ trend i stedet for. Ta godt vare på ham du, og stol på ham, for hadde det vært noe muffens her ville han ikke inkludert deg. Om du hater fotball ville jeg ikke sagt det så høyt akkurat, det er en del av livet hans og hvis du vil ha ham er det bare å venne seg til først som sist. Se på det som en fordel at han har en fotball kompis, for da slipper du :-) Lykke til!!
Gjest fORE|sket Skrevet 26. juli 2004 #9 Skrevet 26. juli 2004 Han skal møte henne nå. Flere timer før kampen. Blir veldig frustrert jeg. Jeg føler at han vil måle meg mot henne neste gang jeg er ute med han. Vil gjerne understreke at min type ikke er norsk, og i vår kultur er vennskap mellom motsatt skjønn mer uvant enn blant nordmehnn. Hadde det vært en av hans norske venninner hadde jeg engang ikke brydd meg om det. Men hun er av samme opprinnelse som oss. OG det gjør litt vondt. Fordi jeg går aldri ut med noen gutter, å møter venner eller gutter generelt. Jeg må bare bite i det sure eplet. Det gjør så vondt. Er ikke redd for å miste han, men hvorfor må han møte andre jenter.
minniepus Skrevet 26. juli 2004 #10 Skrevet 26. juli 2004 Er ikke redd for å miste han' date=' men hvorfor må han møte andre jenter. [/quote'] Fordi de er en del av verden som omgir oss. Får nesten lyst til å riste deg litt og si "ta deg sammen!". Prøv heller å bli kjent med henne.
Elze Skrevet 26. juli 2004 #11 Skrevet 26. juli 2004 Jeg synes du overreagerer. Hva tror du har tenkt å gjøre, begynne å kline midt under kampen? Eller det som verre er, midt på tribunen? Jeg skal også på fotballkamp i dag (samme kamp?), sammen med eksen min, som nå er en god venn, og en venninne. Min nåværende kjæreste har ingen problemer med dette. Hadde han hatt det, ville jeg seriøst begynt å lure på hva som feilte ham. Det er ikke noe rart at de skal møtes lenge før kampen, heller. Hvis det er mange folk på stadion, er det lurt å være der en time før det begynner, og som regel har man jo lyst til å ta seg en øl eller to før kamp også. Med andre bør man i hvertfall møtes 2-3 timer før kamp. Slapp av og benytt en type- og fotballfri kveld til å finne på noe du har lyst til.
aline Skrevet 27. juli 2004 #12 Skrevet 27. juli 2004 Hvor lenge har dere levd i norge da? og hvor "norske" har dere/han blitt? For selv om det ikke er like vanlig i deres kultur, så BOR dere faktisk i ett land hvor det er veldig vanlig. Dere omgåes og lever i ett land og ett samfunn der det er normalt. Hvorfor er det vanskeligere at hun er en jente fra deres kultur? Hadde de hatt interesse for hverandre utover venner/fotballkompisser, så hadde han vel ikke i utgangspunktet blitt sammen med deg? Du er ikke redd for å miste ham, men lurer på hvorfor han "trenger" å treffe andre kvinner (av deres egen kultur, for norske kvinner er ok)? Fordi han er samme person som før han ble sammen med deg. Fordi han har samme venner som før han traff deg. Fordi de som han gjorde felles ting med før, fremdeles har samme interesser selv om han har blitt sammen med deg, som IKKE har den samme interessen. Bli kjent med henne, kanskje du får deg ei god venninde?
Saga Skrevet 27. juli 2004 #13 Skrevet 27. juli 2004 Så lenge det er ei venninne han ikke har rotet med synes jeg det er greit. Jeg var ilag med en som hadde to jentevenninner, en han hadde rotet en hel del med (kun sex) og en annen han hadde prøvd å sjekke opp en del ganger før vi to ble ilag. Da måtte jeg bare stille ultimatum, for det såret meg så mye hver gang han vanket med dem og det hadde nok ødelagt forholdet våres til slutt. Det er tungt å bli såret gang på gang, men om dette ikke hender ofte synes jeg ikke du skal bry deg. Og for all del, bli med, la venninnen bli kjent med deg. Hun vil nok sikkert det beste for kompisen sin og om dere får et bra forhold er det positivt. Jenter kan jo være slue.
Laban Skrevet 27. juli 2004 #14 Skrevet 27. juli 2004 Hvis du uroer deg slik, synes jeg du skal møte henne, som han selv også har foreslått. Vi kvinner har jo temmelig bra radarer og kan ofte merke om en venninne virkelig er en venninne eller om hun er på hugget etter typen din...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå