AnonymBruker Skrevet 4. desember 2014 #1 Skrevet 4. desember 2014 På den ene dørlista nærmest dusjkabinettet er treet blitt mørkt og litt vått helt nederst. Det er varmekabler i gulvet. Hva bør jeg gjøre? Hvem skal jeg kontakte! Hjelp, holder på å freake ut her!Anonymous poster hash: 1a90d...a20
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2014 #2 Skrevet 4. desember 2014 Glemte å nevne at badet og huset er fra 1994..Anonymous poster hash: 1a90d...a20
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2014 #3 Skrevet 4. desember 2014 ja det pleier å være fukt på et baderom... dusjing=fukt i rommet Anonymous poster hash: eeb79...bae
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2014 #4 Skrevet 4. desember 2014 fukt=vanndamp Anonymous poster hash: eeb79...bae
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2014 #5 Skrevet 4. desember 2014 Ja, men hva skal jeg gjøre? Med den våte og mørke dørlisten? Hvem skal jeg kontakte?Anonymous poster hash: 1a90d...a20
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2014 #6 Skrevet 4. desember 2014 Dårlig avtrekk, feil bruk av avtrekk, dårlig utlufting og skjerming for direkte sprut ved bruk alt dette gir fare for fuktskader. Et bad er bygget for å holde i ca. 10 år ved normal bruk. Du er mao 10 år på overskudd med tanke på opp pussing / renovering når badet er fea 1994. Du er ansvarlig for utbedring innefor leilighetens entredør. Du må slev skaffe kompetente fagfolk. Jeg kan ikke si kontakt Peder Aas eller Marte Kirkerud, selv om disse opptrer overalt i landet der det finnes jusstudenter.Anonymous poster hash: a47e7...80f 1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2014 #7 Skrevet 4. desember 2014 Selvfølgelig lurer jeg ikke på hvilken person jeg skal ringe! Men hvilken type fagfolk! Kan ingen hjelpe? Snekker? Rørlegger? Hvem??Anonymous poster hash: 1a90d...a20
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2014 #8 Skrevet 4. desember 2014 Dårlig avtrekk, feil bruk av avtrekk, dårlig utlufting og skjerming for direkte sprut ved bruk alt dette gir fare for fuktskader. Et bad er bygget for å holde i ca. 10 år ved normal bruk. Du er mao 10 år på overskudd med tanke på opp pussing / renovering når badet er fea 1994. Du er ansvarlig for utbedring innefor leilighetens entredør. Du må slev skaffe kompetente fagfolk. Jeg kan ikke si kontakt Peder Aas eller Marte Kirkerud, selv om disse opptrer overalt i landet der det finnes jusstudenter.Anonymous poster hash: a47e7...80f Peder Ås har sikkert gode kontakter, eller ringer han bare Marthe Kirkerud? Hvis det er fukt på gulvet, er det i forbindelse med dusjing eller noe? Der vi bodde før, kom det vann utover gulvet når vi dusjet, siden rørene var tette. (Eldgamle rør). Så ville sjekket om det var rørene først og fremst. Da kontakter du en rørlegger. Legg ut på mittanbud og forklar problemet, så får du velge selv hvilken bedrift du vil ha kontakt med. Anonymous poster hash: 81a6b...df0
Valentin Skrevet 5. desember 2014 #9 Skrevet 5. desember 2014 Ring en Snekker eller Rørlegger. pass på at det er en godkjent bedrift som inspiserer og se om det er noe som må utbedres. pass på og få pris på jobben og alle dokumenter osv. Bruker du en useriøs så kan det koste deg DYRT i fremtiden. La være og sjekke kan også bli dyrt. Kjenner du noen som jobber innen bransjene så hadde jeg ringt dem og spurt om dem kunne tatt en titt og sett om det faktisk er skade og prøvd og få noen tips videre av dem. Du må ikke glemme forsikrings selskapet oppi det hele men som sagt en dyktig håndverker kan mer om det, Kanskje du har familie som kan noe om det? Viktigste er at du bruker en fagperson som har papirene i orden. vet om historier om personer som har måtte koste på bade 50-100tusen pga ikke dokumenter, dårlig arbeid og forsikrings selskapet slakter dem. pass også på og få et anbud på det og følg opp. du vil ikke ha en dobbelt så dyr regning pga tilegg.
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2014 #10 Skrevet 5. desember 2014 Nå har jeg fjernet den flisen som var rett ved listen. Den var nokså løs. Det er ganske tørt bak der, men isolasjonen virker misfarget og litt våt.. HJELP! Anonymous poster hash: 1a90d...a20
Gjest Strandet Skrevet 5. desember 2014 #11 Skrevet 5. desember 2014 (endret) I første omgang ville jeg sørget for god utlufting, og så eventuelt begynne legge et håndkle på gulvet for å ikke bare la vann bare søle på gulvet. Men selvfølgelig det finnes nok dusjer hvor man ganske enkelt står på gulvflisene og dusjer da. Dette med damp og sånt er vel nok til at det blir fuktig uansett tror jeg. Utlufting er antagelig veldig veldig viktig. Sånn teknisk sett, vet jeg faktisk ikke hva som er best å foreta seg. Endret 5. desember 2014 av Strandet
stortsettglad Skrevet 5. desember 2014 #12 Skrevet 5. desember 2014 Jeg ville startet med å ringe forsikringsselskapet. Uavhengig om det er noen erstatning å hente eller ikke, så kan de gi deg råd om hva du skal gjøre videre. Og dersom det er erstatning å hente, så risikerer du å gå glipp av den om du ikke gjør ting i riktig rekkefølge...
Gjest Strandet Skrevet 5. desember 2014 #13 Skrevet 5. desember 2014 (endret) Er ingen ekspert, men dette med våtrom er visst noe som av hva jeg mener å kunne huske, krever en viss dokumentasjon og formalitet ved nybygg iallefall, sånn at hvis noe er galt så skal man nok ikke finne seg i dette. Endret 5. desember 2014 av Strandet
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2014 #14 Skrevet 5. desember 2014 Nå har jeg fjernet den flisen som var rett ved listen. Den var nokså løs. Det er ganske tørt bak der, men isolasjonen virker misfarget og litt våt.. HJELP! Anonymous poster hash: 1a90d...a20 Det som handler om bad/våtrom ringer du en rørlegger / vvs som har våtromsnormen inne i sin spesialitet. Anonymous poster hash: a47e7...80f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå