Gå til innhold

Vel dette kommer til å bli en miserable jul

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er nesten sikkert at mormor vil dø før jula kommer.

Anonymous poster hash: a3912...082
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sånn er det også i min slekt; er en som ligger for døden pga kreft. Trist, men vi må prøve å glede oss over det vi kan, og samtidig ta vare på hverandre, og gripe dagen. Viktig å snakke med hverandre, og stille opp for den som trenger det.

Anonymous poster hash: b1226...924
Skrevet

Min bestefar døde 22 desember i fjor. I år har min bestemor fått kreft og kommer til å dø innen noen år. Så vi alle opplever ting, men vi må overleve. Jeg hadde i alle fall en hyggelig jul i fjor og skal også ha en hyggelig jul i år.

Anonymous poster hash: 6e692...3cf
Skrevet

:klemmer: Jeg mistet min mormor for to uker siden, så kan forstå litt hvordan du har det. Ta godt vare på den siste tiden dere har sammen. For meg betydde det masse at jeg fikk tatt et skikkelig farvel med henne. Og dersom hun er syk og i smerter så er det beste at hun får slippe raskt. Men ikke ta sorgene på forskudd. Omring deg med støttende mennesker og ikke la dette overskygge resten av livet ditt.

Skrevet

Sånn er livet. Har selv vært gjennom en jul der faren min lå dødssyk på sykehuset. Nå fikk vi riktignok ikke vite at han faktisk lå for døden før i romjula, men vi visste jo han var alvorlig syk. Det blir en veldig annerledes jul. Vi tilbrakte det meste av juleaften på sykehuset, julemiddagen ble burger på bensinstasjon på vei hjem etterpå (besøkende får nemlig ikke noe mat på sykehuset på juleaften med mindre man er pårørende som bor der da, kantine og alt var stengt), pakker ble åpnet i stillhet omtrent midt på natta når vi var kommet hjem. Og 4. juledag gikk alarmen, da fikk vi beskjed om at vi måtte skynde oss til sykehuset om vi ønsket å se han før han døde. Ja, det er trist når en nær person er syk eller dør rett før jul. Men på en måte er det en påminnelse om det som er viktig med jula også tenker jeg. Nemlig familie, venner, det å være sammen. Jeg er så uendelig takknemlig i etterkant for de siste timene vi hadde sammen med faren min, alt annet er uvesentlig. Ja, jula ble trist og annerledes, men det er ingen undergang.

Så ha fokus på de gode stundene, og vern om de gode minnene istedet for å grue deg til en jul uten mormor.

Skrevet

:hug: Føler med deg TS, gjennomgikk det samme i fjor. Håper du får en verdig og god avskjed med din mormor når enn det måtte skje.

Skrevet

Sånn er livet. Har selv vært gjennom en jul der faren min lå dødssyk på sykehuset. Nå fikk vi riktignok ikke vite at han faktisk lå for døden før i romjula, men vi visste jo han var alvorlig syk. Det blir en veldig annerledes jul. Vi tilbrakte det meste av juleaften på sykehuset, julemiddagen ble burger på bensinstasjon på vei hjem etterpå (besøkende får nemlig ikke noe mat på sykehuset på juleaften med mindre man er pårørende som bor der da, kantine og alt var stengt), pakker ble åpnet i stillhet omtrent midt på natta når vi var kommet hjem. Og 4. juledag gikk alarmen, da fikk vi beskjed om at vi måtte skynde oss til sykehuset om vi ønsket å se han før han døde. Ja, det er trist når en nær person er syk eller dør rett før jul. Men på en måte er det en påminnelse om det som er viktig med jula også tenker jeg. Nemlig familie, venner, det å være sammen. Jeg er så uendelig takknemlig i etterkant for de siste timene vi hadde sammen med faren min, alt annet er uvesentlig. Ja, jula ble trist og annerledes, men det er ingen undergang.

Så ha fokus på de gode stundene, og vern om de gode minnene istedet for å grue deg til en jul uten mormor.

Du fikk meg til å gråte med innlegget ditt. Forferdelig leit å høre om din far men du klarte likevel å få frem hvor vakker den julen var selvom den var så ufattelig vond :)

Anonymous poster hash: f9abc...b8c

Skrevet

Tenk på at familien vil stå enda mer samlet under julestria, spise god mat og mimre litt.

Vi mistet bestefar på juleaften for noen år siden og når jeg tenker tilbake så kommer jeg kun på gode minner. Hele familien var samlet, spliden i familien som egentlig var helt grusom ble borte i jula til fordel for varme og kos.

Selvsagt ikke noe deilig å få en tlf kl 10 på morgenen med beskjed om at han hadde dødd... Men vi gjorde det beste ut av situasjonen og kom sterkere ut av det i siste omgang.

Anonymous poster hash: 93020...a45

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...