AnonymBruker Skrevet 4. desember 2014 #1 Skrevet 4. desember 2014 hvordan er det med gateparkering her (gratis) - er det bare å glemme å ta bilen til jobb? Anonymous poster hash: cdec7...b6f
Aule Skrevet 4. desember 2014 #3 Skrevet 4. desember 2014 Har du fått deg jobb i NRK? Regner med du tenker på Oslo. Jeg parkerer ofte gatelangs i området, og det er ikke til å stikke under en sofa at man kan trenge både lavinehund, Røde Kors og en god dose flaks for å finne en ledig plass. Hvis du jobber der fast hele året ville jeg basert meg på buss, evt bane og bein.
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2014 #4 Skrevet 4. desember 2014 Antar også at du jobber i Oslo. Det er nok dessverre ikke et enkelt sted å skaffe parkering, særlig fordi det er beboerparkering på nedsiden av Kirkeveien (jeg vet ikke om det er det på nordsiden også). Det går an å prøve, men det kan bli mye leting før man finner plass, og da må man jo reise kunstig tidlig for å lete etter parkering. Det er jo alltids garasjeplasser til leie rundt omkring i området også, dersom du har råd og lyst til å avse en tusenlapp eller to i måneden. Ellers er nok kollektivtransport det klart greieste alternativet. Anonymous poster hash: 9155d...2e6
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2014 #5 Skrevet 5. desember 2014 Problemet er at jeg bor et stykke unna. Hva med området Elisenberg-Frognerparken? Som er i ok avstand, evt med trikk. Er det bedre der? Anonymous poster hash: cdec7...b6f
Oslogutten Skrevet 5. desember 2014 #6 Skrevet 5. desember 2014 (endret) Problemet er at jeg bor et stykke unna. Hva med området Elisenberg-Frognerparken? Som er i ok avstand, evt med trikk. Er det bedre der? Anonymous poster hash: cdec7...b6f Noe bedre er det kanskje. men du skal generelt slite med å belage deg på gateparkering i bydelene i indre vest (Frogner og St. Hanshaugen). Det går jo naturligvis an å få parkert om man leter rundt, men det blir dessverre uforutsigbart og en jakt på plass hver eneste morgen. Jeg tror nok at det stedet med størst sannsynlighet for plass i en slags nærhet er Ullevål Hageby eller oppover mot Berg. Fra Ullevål Hageby til Marienlyst er det ikke noe lenger enn fra de fleste steder jeg ville kalt Elisenberg. Det er mulig det går an å finne parkering i området nord for Apalveien (Donald! ), rett nord for NRK-bygget og oppover mot Blindern, men jeg ville bare tro det er mange andre som arbeider i nærheten som også parkerer der. Det er de forslagene jeg har. Det er rett og slett slik at jo lenger fra sentrum, jo enklere er det. Derfor hadde jeg heller trukket oppover mot neste ringvei enn langsmed Ring 2 for parkering. I villastrøk er det jo både færre som jober og mindre trykk på parkeringsplassene gatelangs enn ved bygårder og blokker. Endret 5. desember 2014 av Oslogutten
Kjetil E Skrevet 5. desember 2014 #7 Skrevet 5. desember 2014 Problemet er at jeg bor et stykke unna. Hva med området Elisenberg-Frognerparken? Som er i ok avstand, evt med trikk. Er det bedre der? Anonymous poster hash: cdec7...b6f Hvor bor du? Kunne det være aktuelt å kjøre bilen til en av t-banestasjonene i Bærum som har innfartsparkering. Og ta t-banen inn til Majorstuen derifra. (Er jo ikke lange biten å gå til Marienlyst fra Majorstuen). Kan og hende at noen av t-banestasjonene i øst/sørøst Oslo har innfartsparkering uten at jeg kjenner for godt til det.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå