AnonymBruker Skrevet 4. desember 2014 #1 Skrevet 4. desember 2014 Hei! Jeg lurer på om noen her inne vet om sykdommer eller tilstander som kan gi graviditetsliknende symptomer? Nærmere forklaring på hva jeg legger i dette under her Det som først fikk meg til å reagere var at jeg ble så trøtt og sliten, og fikk litt vondt i hodet (var faktisk hos legen for dette, og fikk fastslått at jeg ikke mangler jern, vitaminer eller noen ting). Så endret også menstruasjonen min seg: Jeg tar p-piller, og helt siden jeg begynte med disse (i begynnelsen av februar), har jeg fått mensen 1-1.5 uker før sukkerpillene. Så har jeg så vidt rukket et noen få mensfrie dager før det er på'n igjen mens jeg tar sukkerpiller. Nå sist kom ikke den mensen som kommer før sukkerpillene, og da mensen først kom i "sukkerpilleuka" var det bare veldig svakt, i et par dager. Jeg tok graviditetstest etter den forventede mensen som pleier å komme for tidlig (altså rett før jeg begynte med sukkerpillene), men den var negativ. Dette er nå litt over fire uker siden, og siden har det kommet flere symptomer: - Jeg har stadig "menssmerter", vondt i korsryggen etc, og hadde et par uker veldig mye luft i magen, sånn typisk som jeg gjerne får i begynnelsen av mensen. - Plutselig en dag, for ca. 2,5 uker siden, likte jeg ikke kaffe lenger! Jeg har drukket kaffe i mange år, og var fullstendig avhengig av den kosen jeg syntes smaken av kaffe var. Nå kan jeg ikke utstå smaken. Det er litt trist, og veldig merkelig. - De siste par ukene nå har jeg blitt stadig oftere kvalm, og jeg har ikke samme matlyst som tidligere, da alt smaker litt annerledes, og lukter sterkere. - Jeg har hatt litt vondt i magen iblant, litt sånn stikkende vondt. - Jeg er ofte trøtt og blir lettere sliten enn ellers. - Blir lett svimmel Nå begynner jeg snart igjen på sukkerpiller, og har ikke fått mensen i forkant av dette. Det er selvfølgelig deilig, men sammen med alle de andre "symptomene" som jeg til sammen forbinder med graviditet, begynner jeg å lure på om det finnes andre tilstander som kan gi slike symptomer. Noe med hormonendringer eller noe. Noen som vet/har erfart noe lignende? Hilsen jente, 24 Anonymous poster hash: 711f6...e99
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2014 #2 Skrevet 4. desember 2014 Sykdommer får du symptomer på. Graviditet er ingen sykdom = ingen symptomer. Gå og prat med legen din!Anonymous poster hash: 80b5d...4c8
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2014 #3 Skrevet 4. desember 2014 Pirkpirk, du skjønte hva jeg mente. Stikker nok til legen hvis ikke ting blir normalt igjen, men som student er ikke det noe jeg gidder å bruke tid og penger på for ofte. Lurte bare på om noen hadde lignende erfaringer eller vet hva som kan gi sånne symptomer -ts Anonymous poster hash: 2b38e...0be 1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2014 #4 Skrevet 4. desember 2014 Ta deg en tur til legen :-) Det hadde jeg gjort. Man skal ikke gå og bekymre seg for om at man er gravid eller ikke. Anonymous poster hash: d4d8e...00b
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2014 #5 Skrevet 4. desember 2014 Sykdommer får du symptomer på. Graviditet er ingen sykdom = ingen symptomer. Gå og prat med legen din!Anonymous poster hash: 80b5d...4c8 Man sier symptomer på graviditet. Et symptom er subjektive data av sykdom eller tilstand. Anonymous poster hash: da148...7c1 1
henp Skrevet 4. desember 2014 #6 Skrevet 4. desember 2014 Henger meg på denne. Har opplevd de samme symptomene som TS, men har ikke fått mensen enda (hoppet over forrige periode, og skal etter planen ha det nå om en uke). Tok forøvrig graviditetstest hjemme idag morges. Den var negativ. Kan det hende at jeg er gravid, men at det er for tidlig til at det gir utslag på hjemmetest? Har hatt disse symptomene i en 3 ukers tid nå.
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2014 #7 Skrevet 4. desember 2014 slenger meg på her, har samme plager Anonymous poster hash: 21be0...509
Gjest daisydaisy Skrevet 4. desember 2014 #8 Skrevet 4. desember 2014 Sykdommer får du symptomer på. Graviditet er ingen sykdom = ingen symptomer. Gå og prat med legen din!Anonymous poster hash: 80b5d...4c8 Uhm? Her tar du grundig feil. Graviditet er riktignok ingen sykdom, men jo, du kan få symptomer. 2
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2014 #9 Skrevet 4. desember 2014 ts her Fint å høre at flere merker det samme, da er jeg vel ikke heelt unormal Tenker nok jeg etter hvert hører på dere som sier jeg bør dra til legen, bare ser an litt til, om det kanskje gir seg. Er ikke så glad i å bry legen med sånt som egentlig er småting (jeg blir jo ikke uutholdelig plaget av disse forandringene i kroppen akkurat, er bare litt urolig for hva som skjer med hormonene mine - puppene føles helt pubertetsaktige ut!). Siden det er over fire uker siden jeg tok graviditetstest, får jeg vel ta en til også, sånn for å utelukke fullstendig at det er det. Samtidig tenker jeg at det kan jo like gjerne være at andre tilstander, eller eventuelt sykdommer, kan gi lignende symptomer. Det er ingen her som har opplevd sånt som dette, vært hos legen, og fått en forklaring på hvorfor slike kroppslige reaksjoner har kommet? Anonymous poster hash: 2b38e...0be
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2014 #10 Skrevet 9. desember 2014 Da har jeg vært hos legen. Hun spurte om jeg er sikker på at jeg ikke er gravid, og sa jeg burde teste det igjen. Nå har det imidlertid kommet en litt mer "ordentlig" mensen, riktignok litt "seig" og på dag fire i sukkerpilleuka, men likevel. Jeg tenker nok jeg er trygg (altså ikke gravid). Har tatt ny blodprøve, for å teste stoffskiftet denne gangen. "Håper" nesten jeg har lavt stoffskifte, da er det liksom en forklaring og noe å gjøre med dette. Anonymous poster hash: 2b38e...0be
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå