AnonymBruker Skrevet 4. desember 2014 #1 Skrevet 4. desember 2014 En kvinne oppfører seg ondsinnet mot ekskjæresten som hun har barn sammen med. Hun kommer med trusler, ringer og skjeller ut ekskjæresten og møter opp i beruset tilstand for å komme med trusler. Ekskjæresten har blitt sammen med en ny dame og de har nettopp blitt foreldre. Den nye kjæresten holder en lav profil slik at situasjonen ikke skal eskalere seg. Det er vanskelig til tider ettersom denne kvinnen opptrer seg ondsinnet regelmessig. Dette har pågått en stund, nylig oppsto det en situasjonen som gjorde de nybakte foreldrene sjokkert og som førte til at den nye kvinnen i affekt skrev en kommentar på sosiale medier hvor hun uttrykker sinne og frustrasjon over oppførselen til samboerens ekskjæreste. Dette fører til at ekskjæresten kontakter barnevernet på grunn av denne kommentaren på sosiale medier, barnevernet møter opp, hever stemmen, kjefter og truer med å ta barna. Anonymous poster hash: cd333...eff
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2014 #2 Skrevet 4. desember 2014 Her er nok kun den ene siden av historien dukket opp. Barnevernet truer ikke med å ta et barn med mindre det er nødvendig Anonymous poster hash: 91f93...dce 8
Kontormus Skrevet 4. desember 2014 #3 Skrevet 4. desember 2014 Noen BV-ansatte kan være nokså "konfronterende" og truer med ting. Men i virkeligheten kan de ikke bare ta noen på et slikt grunnlag. 2
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2014 #4 Skrevet 4. desember 2014 Her er nok kun den ene siden av historien dukket opp. Barnevernet truer ikke med å ta et barn med mindre det er nødvendig Anonymous poster hash: 91f93...dce Hva om politiet har blitt koblet inn og den ansatte ved barnevernet nekter at hun har truet med å ta barna? Det er ingen sak her. Dama er en veldig god mor som stiller opp for barna sine. Det er rart at barnevernet kan si noe slikt og i etterkant nekte for at de har sagt det når politiet kobles inn? Anonymous poster hash: cd333...eff
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2014 #5 Skrevet 4. desember 2014 Noen BV-ansatte kan være nokså "konfronterende" og truer med ting. Men i virkeligheten kan de ikke bare ta noen på et slikt grunnlag. Nei, de har fått beskjed om at barna ikke kan bli tatt i fra dem på grunn av dette. Den nybakte moren ble sjokkert og nedstemt og mistet melk. Har barnevernet lov til å møte opp, kjefte og true med å ta barna på grunn av dette? Dette er snakk om en liten bygd hvor alle kjenner alle. Anonymous poster hash: cd333...eff
Kontormus Skrevet 4. desember 2014 #6 Skrevet 4. desember 2014 Nei, de har fått beskjed om at barna ikke kan bli tatt i fra dem på grunn av dette. Den nybakte moren ble sjokkert og nedstemt og mistet melk. Har barnevernet lov til å møte opp, kjefte og true med å ta barna på grunn av dette? Dette er snakk om en liten bygd hvor alle kjenner alle. Anonymous poster hash: cd333...eff Nei, det tviler jeg på. De skulle vel ha vært innkalt til et møte med dem. Hvis de tror at barn er i umiddelbar fare, er det vel politiet som skal rykke ut.
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2014 #7 Skrevet 4. desember 2014 Nei, det tviler jeg på. De skulle vel ha vært innkalt til et møte med dem. Hvis de tror at barn er i umiddelbar fare, er det vel politiet som skal rykke ut. Det er nettopp det, dette handler ikke om barnas sikkerhet. Barna er jo ikke i fare på noen som helst måte. Dette er snakk om en voksen og ansvarlig mor. Det jeg heller kunne forstått, var om ekskjæresten anmeldte denne kvinnen for å legge ut en status som omhandler henne (det ble ikke nevnt navn, men de fleste forsto vel hvem det var snakk om), det ville mest sannsynlig ikke blitt en sak av det, men hun hadde vel fått en advarsel. Men at barnevernet kobles inn og rykker ut, skjeller ut og truer med å ta barna på grunn av dette... Anonymous poster hash: cd333...eff
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2014 #8 Skrevet 4. desember 2014 Tenker at denne saken har 3 sider og et sted i mellom ligger det som er nærmest sannheten Anonymous poster hash: 35751...4b2 3
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2014 #9 Skrevet 4. desember 2014 Tenker at denne saken har 3 sider og et sted i mellom ligger det som er nærmest sannheten Anonymous poster hash: 35751...4b2 Jeg er ganske så nøytral i denne saken. Kjenner begge kvinnene og vet hvordan de er. Anonymous poster hash: cd333...eff
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2014 #10 Skrevet 4. desember 2014 Tenker at denne saken har 3 sider og et sted i mellom ligger det som er nærmest sannheten Anonymous poster hash: 35751...4b2 ... Men jeg syns det er kritikkverdig av barnevernet å opptre på denne måten. Anonymous poster hash: cd333...eff
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2014 #11 Skrevet 4. desember 2014 ... Men jeg syns det er kritikkverdig av barnevernet å opptre på denne måten. Anonymous poster hash: cd333...eff Har ingen formening om det for jeg tar ikke alt jeg leser på nett for god fisk. Tenker at også sannheten der ligger i mellom de ulike parters opplevelse av det. Anonymous poster hash: 35751...4b2 3
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2014 #12 Skrevet 4. desember 2014 DerpAnonymous poster hash: d80db...2f9
QueenOfTheSidewalk Skrevet 4. desember 2014 #13 Skrevet 4. desember 2014 Hvorfor anmelder ikke faren xen sin for trakkasering?
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2014 #14 Skrevet 4. desember 2014 Har ingen formening om det for jeg tar ikke alt jeg leser på nett for god fisk. Tenker at også sannheten der ligger i mellom de ulike parters opplevelse av det. Anonymous poster hash: 35751...4b2 Om du tar det for godfisk eller ikke, har ingen relevans her. Jeg har for øvrig aldri kritisert barnetvernet før og har vel alltid ment at det er en grunn til at barnevernet kobles inn, men i denne saken syns jeg de har opptrådt feil. Dette er også en liten bygd hvor alle kjenner alle og alle er vel ikke alltid så upartiske. Anonymous poster hash: cd333...eff
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2014 #15 Skrevet 4. desember 2014 Hvorfor anmelder ikke faren xen sin for trakkasering? Det er et godt spørsmål. Han vil vel unngå bråk med moren til barnet hans, antar jeg. Grunnen til at det ble skrevet en slik kommentar på sosiale medier, har noe å gjøre med at denne eksen angrep dem verbalt på en offentlig plass. Anonymous poster hash: cd333...eff
Kontormus Skrevet 4. desember 2014 #16 Skrevet 4. desember 2014 Om du tar det for godfisk eller ikke, har ingen relevans her. Jeg har for øvrig aldri kritisert barnetvernet før og har vel alltid ment at det er en grunn til at barnevernet kobles inn, men i denne saken syns jeg de har opptrådt feil. Dette er også en liten bygd hvor alle kjenner alle og alle er vel ikke alltid så upartiske. Anonymous poster hash: cd333...eff Drit i at enkelte mistenkeliggjør alle som av ulike grunner sier noe kritisk om BV. Noen vil mest sannsynlig få erfare at de tar feil i at etaten aldri gjør feil. Den framgangsmåten du beskiver skal de ikke bruke, men vet at enkelte kommer unna med det hvis de blir litt overivrig i tjenesten. Er de heldig får de kun en beklagelse hvis de bringer det videre.
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2014 #17 Skrevet 4. desember 2014 Barnevernet er kjent for å unngå samværskonflikter og familiekrangler som pesten. Hvis en ansatt troppet opp på døren og truet med å ta barnet, er enten vedkommende svært inkompetent, eller har misforstått, eller så er det noe du ikke vet. Jeg holder en knapp på det siste, men de to første kan heller ikke utelukkes. Det er råtne epler i alle bransjer, eller det som ble postet i affekt på sosiale medier var så graverende at de tok det på alvor. Hvem vet? Når de først er innblandet gjør man best ved å samarbeide.Anonymous poster hash: 7de0f...5f6 1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2014 #18 Skrevet 4. desember 2014 Drit i at enkelte mistenkeliggjør alle som av ulike grunner sier noe kritisk om BV. Noen vil mest sannsynlig få erfare at de tar feil i at etaten aldri gjør feil. Den framgangsmåten du beskiver skal de ikke bruke, men vet at enkelte kommer unna med det hvis de blir litt overivrig i tjenesten. Er de heldig får de kun en beklagelse hvis de bringer det videre. Det er rart at en ikke kan være kritisk til institusjoner som barnevernet. Der skjer det feil som alle andre plasser, men feil her kan ødelegge en familie. Jeg har selv ingen erfaringer med barnevernet, men jeg syns de opptrådte kritikkverdig når det gjelder nettopp denne saken. Å storme inn og true med å ta barna på grunn av en kommentar på sosiale medier. En kommentar som ikke hadde noe å gjøre med barna, men et innlegg som uttrykker sinne over at samboeres ekskjæreste ikke lar de være i fred, men skaper dramatikk. Anonymous poster hash: cd333...eff
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2014 #19 Skrevet 4. desember 2014 Barnevernet er kjent for å unngå samværskonflikter og familiekrangler som pesten. Hvis en ansatt troppet opp på døren og truet med å ta barnet, er enten vedkommende svært inkompetent, eller har misforstått, eller så er det noe du ikke vet. Jeg holder en knapp på det siste, men de to første kan heller ikke utelukkes. Det er råtne epler i alle bransjer, eller det som ble postet i affekt på sosiale medier var så graverende at de tok det på alvor. Hvem vet? Når de først er innblandet gjør man best ved å samarbeide.Anonymous poster hash: 7de0f...5f6 Så vidt jeg vet har barnevernet aldri vært involvert i denne familien før. Moren er et ansvarlig menneske som tar godt vare på barna sine, men det var en episode som utløste dette. Hun ble meget provosert etter at ekskjæresten angrep dem verbalt på en offentlig plass på dagtid. Jeg vet at ekskjæresten har opptrådt ondsinnet flere ganger før, dette var dråpen som fikk begeret til å renne over. Jeg leste også innlegget hun skrev. Posten hadde ingenting å gjøre med barna, men hvordan ekskjærestens oppfører seg mot dem. Handlingene ble nevnt, men ikke navn. Anonymous poster hash: cd333...eff
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2014 #20 Skrevet 4. desember 2014 En kvinne oppfører seg ondsinnet mot ekskjæresten som hun har barn sammen med. Hun kommer med trusler, ringer og skjeller ut ekskjæresten og møter opp i beruset tilstand for å komme med trusler. Ekskjæresten har blitt sammen med en ny dame og de har nettopp blitt foreldre. Den nye kjæresten holder en lav profil slik at situasjonen ikke skal eskalere seg. Det er vanskelig til tider ettersom denne kvinnen opptrer seg ondsinnet regelmessig. Dette har pågått en stund, nylig oppsto det en situasjonen som gjorde de nybakte foreldrene sjokkert og som førte til at den nye kvinnen i affekt skrev en kommentar på sosiale medier hvor hun uttrykker sinne og frustrasjon over oppførselen til samboerens ekskjæreste. Dette fører til at ekskjæresten kontakter barnevernet på grunn av denne kommentaren på sosiale medier, barnevernet møter opp, hever stemmen, kjefter og truer med å ta barna.Anonymous poster hash: cd333...eff Ikke legg deg opp i noe du umulig kan vite alt om! La nå barnevern gjøre sin jobb. Det verste som finnes er når folk som trur de har greie på ting gjør slik at deres syn på virkeligheten går ut over uskyldige barn. La barnevern, mor og far samt den nye kjæresten finne ut av det. Blir kvalm av folk som skal legge seg i, det blir en veldig urettferdig bilde av virkeligheten. Du trur kanskje du kjenner begge, men det er langt ifra sikkert. Og nei, jeg er ikke noen part i dette.Anonymous poster hash: 356f6...5dd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå