Gå til innhold

Noe godt til kaffen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får svigers på kaffebesøk på lørdag, har lyst å lage noe hjemmelaget, men enkelt å servere. Har ikke tid til noe som tar flere timer og er heller ikke verdens beste baker.. :glare: heller ikke noe altforsøtt og klinete.. Litt vanskelig av meg nå kanskje, men tips mottas med store takk og bukk! :takke:

Anonymous poster hash: 30677...426
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vafler? Det er jo alltid godt :jepp:

• Liker 1
Skrevet

Rosendrømmer! http://www.erkjennelser.com/?p=2828

Anonymous poster hash: 7042d...91e

Disse skal jeg vurdere:)

Vafler? Det er jo alltid godt :jepp:

Joda mange er glad i vafler, men jeg er en av de skjeldne som ikke liker det... :sjenert:

Skrevet

Sitronmåne! Jeg hater kaffe ellers, men om det serveres med sitronmåne, er det skikkelig digg.

Skrevet

Sitronmåne! Jeg hater kaffe ellers, men om det serveres med sitronmåne, er det skikkelig digg.

Hva er sitronmåne da? hørtes friskt ut!

Skrevet (endret)

Mange mener melk er godt til kaffe. Natürlig rik på pryteiner

https://www.youtube.com/watch?v=KpH_Xm4bNNQ

Endret av Dude91
  • Liker 1
Skrevet

Kringle? En eller annen variant av gjærbakst, gjerne med noe fyll inni er veldig godt. Det tar jo noen timer i hevetid, men deigen passer seg jo selv så du får gjort andre ting.

Ellers er det veldig kjapt å røre sammen amerikanske muffins, der skal bare vått og tørt røres lett, ingen pisking av eggedosis og sånt. Kan smakssettes med hva du vil. Most banan, sjokoladebiter, revet gulrot og krydder, appelsinskall, nøtter osv osv.

Jeg bruker denne oppskriften:

2,5 dl melk (eller juice, eller f.eks en blanding av melk og kaffe)

1 egg

3/4 dl nøytral olje

4,8 dl hvetemel (bytt evt ut et par ss av melet med kakao for sjokolademuffins)

3 ts bakepulver

en klype salt

ca 1,5 dl sukker (mindre om du bruker banan eller annet søtt i røra)

Bland det tørre i en bolle, bland det våte i en annen. Rør lett sammen. Det gjør ikke noe at røra ikke er jevn. Rører du for lenge kan du få seige muffins.

Has i former. Papirformer oppi muffinsbrett er best. Stekes ved ca 200 grader til de er ferdige, alt i fra 10-25 minutter avhengig av størrelsen på formene.

Gjest Brienne of Tarth
Skrevet

Gulrotkake er godt og lettvint. :)

Gjest Vinglepetra
Skrevet

Rullekake fylt med sjokoladekrem ( kremfløte pisket til krem sammen med sukker og kakao).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...