AnonymBruker Skrevet 4. desember 2014 #1 Skrevet 4. desember 2014 Jeg har kjøpt en fin, men brukt jakke på finn.no. Den er fôret med dun, men dunket har desverre klumpet seg. Er det mulig å fikse dette på noen måte? Enten selv, eller på renseri eller lignende? Anonymous poster hash: 94496...26e
skruf Skrevet 4. desember 2014 #2 Skrevet 4. desember 2014 Jeg hadde ei dunjakke som hadde klumpet seg pga vask. Puttet den i tørketrommelen (tørr jakke) sammen med to tennisballer. Ble helt fin igjen.
PoisonIwy Skrevet 4. desember 2014 #3 Skrevet 4. desember 2014 Det spørs hva slags jakke, men vask på lav temp og sentrifugering på lav hastighet. Så lav temp i tørketrommel med 3-4 tennisballer ☺
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2014 #4 Skrevet 4. desember 2014 Tørketrommel med tennisball. Eller så må du bare sitte å knipe og puffe på den selv til det løsner og fordeler seg! Anonymous poster hash: c8da0...dcc
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2014 #5 Skrevet 4. desember 2014 Supert!! Takk for tips! Har ingen tennis aller, men hunden har mange baller, de funker vel like bra?Anonymous poster hash: 94496...26e
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2014 #6 Skrevet 4. desember 2014 Forrige eiger av jakken har vasket og tørket den feil. Bare å gjøre det på nytt med riktig metode, så skal dunen fordele seg igjen. Vær litt obs på at sammenklumpet dun antagelig også har surnet - det kan med andre ord ta en vask eller tre før jakken er brukbar. Anonymous poster hash: e6df8...36a
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2014 #7 Skrevet 4. desember 2014 Lever den inn pået vaskeri. Hundens baller er lite egner.Anonymous poster hash: 3220b...e49
HvittHus Skrevet 4. desember 2014 #8 Skrevet 4. desember 2014 Jeg bruker en joggesko samt noen baller i tørketrommelen. Da blir dunet slått fint og løst.
Minya Skrevet 4. desember 2014 #9 Skrevet 4. desember 2014 Rene tennisballer er best egnet da de både tåler litt høye temperaturer og holder på spretten når de blir varme og litt fuktige, pluss at de veier litt. Hundens lekeballer ville jeg ikke brukt, da det kan hende de ikke tåler hverken temperatur eller tromling og det kan også være at de ikke er tunge nok. Men vask jakken en gang til først om den har blitt helt tørr igjen, dunet kan ha klumpet seg sammen så mye at det kan bli vanskelig å løsne det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå