AnonymBruker Skrevet 4. desember 2014 #1 Skrevet 4. desember 2014 Jeg er ikke noe geni på kjøkkenet, men har funnet en oppskrift som jeg synes ser veldig god (og nokså lettvint) ut. I denne brukes det scampi, men jeg forstår liksom ikke helt hvordan disse scampiene skal kjøpes? Allle jeg har sett ligger i frysedisk.. Trenger litt hjelp. Legger også ved link til oppskriften: http://monicacsango.blogg.no/1416422712_nydelig_rd_thaicurrym.html Anonymous poster hash: 97ae5...838
Gjest Sådetså Skrevet 4. desember 2014 #2 Skrevet 4. desember 2014 Dem ligger i frysedisken som du nevner over her. Disse tines i for eksempel ett dørslag i kaldt vann å renskes før man tilbereder dem.
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2014 #3 Skrevet 4. desember 2014 Dem ligger i frysedisken som du nevner over her. Disse tines i for eksempel ett dørslag i kaldt vann å renskes før man tilbereder dem. Føler meg dum nå, men hvordan rensker jeg scampi? Og hvor lenge må de tines? Anonymous poster hash: 97ae5...838
Gjest Sådetså Skrevet 4. desember 2014 #4 Skrevet 4. desember 2014 På nesten samme måte som man rensker reker. Man fjerner skallet, de jeg kjøper er uten hode men om dem du må kjøper er med er det bare å vrenge av. De tines i kaldt vann til dem er myke, altså ikke lenger frossen. Du kjenner raskt om dem er tinet eller om dem fortsatt er hardt å frossen.
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2014 #5 Skrevet 4. desember 2014 På nesten samme måte som man rensker reker. Man fjerner skallet, de jeg kjøper er uten hode men om dem du må kjøper er med er det bare å vrenge av. De tines i kaldt vann til dem er myke, altså ikke lenger frossen. Du kjenner raskt om dem er tinet eller om dem fortsatt er hardt å frossen. Renskes etter tining, vil jeg tro? Har du noen merker/typer scampi som du anbefaler? Hvor mye er nok til 2 personer? Anonymous poster hash: 97ae5...838
Gjest Sådetså Skrevet 4. desember 2014 #6 Skrevet 4. desember 2014 Renskes etter tining, vil jeg tro? Har du noen merker/typer scampi som du anbefaler? Hvor mye er nok til 2 personer? Anonymous poster hash: 97ae5...838 Renskes etter tining ja. Har kjøpt denne i det siste: http://unil.no/aktuelt/kampanjer/scampi-fra-unil/ Fåes på joker her iallefall. En slik pose burde være nok, husker ikke hvor mange gram den inneholder men er rikelig med mat.
Antoinette Skrevet 4. desember 2014 #7 Skrevet 4. desember 2014 500 gr rå scampi er passe for to. Video her om hvordan du renser dem:
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2014 #8 Skrevet 4. desember 2014 Renskes etter tining ja. Har kjøpt denne i det siste: http://unil.no/aktuelt/kampanjer/scampi-fra-unil/ Fåes på joker her iallefall. En slik pose burde være nok, husker ikke hvor mange gram den inneholder men er rikelig med mat. Takk Har sett at noen av scampi typene er brune, men er dette bare slik de er når de er frossne ? Anonymous poster hash: 97ae5...838
veraa94 Skrevet 4. desember 2014 #9 Skrevet 4. desember 2014 Det går an å fåkjøpt ferdig renskede scampi også. Hvis du kjøper og rensker selv må du være obs på om tarmen er fjernet eller ikke. Noen selges med og andre uten tarm. Smaker ikke godt hvis du glemmer det!
Gjest Sådetså Skrevet 4. desember 2014 #10 Skrevet 4. desember 2014 Inget problem. Er litt usikker der, kan være forehåndsbehandlet med varme eller noe slikt. Dem blir rød/lysere når dem varmes så.
veraa94 Skrevet 4. desember 2014 #11 Skrevet 4. desember 2014 Takk Har sett at noen av scampi typene er brune, men er dette bare slik de er når de er frossne ? Anonymous poster hash: 97ae5...838 De brune er ikke varmebehandlet, altså rå. Når de stekes/kokes blir de rosa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå