Gå til innhold

Bryllup i Lillehammerområdet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg har søkt opp i forumet, og funnet noen forslag til lokaler i Lillehammerområdet, men det var en gammel tråd og jeg lurer nå om om det er noen her som har nye, gode tips? Alt fra Moelv til Vinstra er innenfor. Vi ser for oss et selskap på maksimalt 80 personer.

Jeg har noen alternativer selv:

Rudi Gård

Kulturhuset Banken

Telemarkstunet

Maihaugen

Det må være et sted som kan ha en Human Etisk vielse, og det må tilbys catering av noe slag. Vi er i utgangspunktet ikke interessert i grendehus.

Alle forslag tas imot med stor takk! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke sett den gamle tråden, så det kan hende disse stedene er foreslått før. Jeg er litt kjent i området så jeg tar dette etter hukommelse og erfaring.

For ikke så lenge siden var det en bekjent som hadde vært i humanetisk vielse på Maihaugen, og med selskap samme sted. Det hadde vært veldig fint.

Rustad hotell på Sjusjøen har jeg også hørt mye godt om, men har ikke vært der selv, og kjenner ikke til om de har noen rom som passer for seremonien. Det kan de helt sikkert svare på om du kontakter dem :)

Et annet sted som jeg er litt nysgjerrig på selv, men ikke vet om er stort nok, er Kulturstua i Ro (Vestre Gausdal).

Strandhytta på Freng, Brøttum, er kanskje litt grendehusaktig (mye furu), men med fine omgivelser.

I Moelv er Spritbua et spesielt lokale, men den er ikke stor nok til så mange som 80 personer. Vi har vært 50-60 til bords der, og da er det egentlig fullt nok. På sommeren (utenfor skoleåret) vet jeg at det har vært avholdt brylluper på Arbeiderbevegelsens folkehøgskole.

På Biri kan Honne være et alternativ. Flott utsikt :)

Masse lykke til!

Anonymous poster hash: c4f78...ce3
Skrevet

Jeg har ikke sett den gamle tråden, så det kan hende disse stedene er foreslått før. Jeg er litt kjent i området så jeg tar dette etter hukommelse og erfaring.

For ikke så lenge siden var det en bekjent som hadde vært i humanetisk vielse på Maihaugen, og med selskap samme sted. Det hadde vært veldig fint.

Rustad hotell på Sjusjøen har jeg også hørt mye godt om, men har ikke vært der selv, og kjenner ikke til om de har noen rom som passer for seremonien. Det kan de helt sikkert svare på om du kontakter dem :)

Et annet sted som jeg er litt nysgjerrig på selv, men ikke vet om er stort nok, er Kulturstua i Ro (Vestre Gausdal).

Strandhytta på Freng, Brøttum, er kanskje litt grendehusaktig (mye furu), men med fine omgivelser.

I Moelv er Spritbua et spesielt lokale, men den er ikke stor nok til så mange som 80 personer. Vi har vært 50-60 til bords der, og da er det egentlig fullt nok. På sommeren (utenfor skoleåret) vet jeg at det har vært avholdt brylluper på Arbeiderbevegelsens folkehøgskole.

På Biri kan Honne være et alternativ. Flott utsikt :)

Masse lykke til!

Oi, takk for mange forslag! Jeg er oppvokst på Lillehammer, men det er lenge siden jeg har bodd der nå og her var det flere forslag jeg aldri har tenkt over. Vet du forresten hvor på Maihaugen seremonien ble holdt?

Gjest bustyvel
Skrevet

Maihaugen og Telemarkstunet er iallefall veldig fine plasser! :)

Skrevet

Hva med Sigstad gård på Biri? Julie sigstad driver gården, hun er flink både med mat og arrangere, tror du kan ha vielse der på gården. Idyllisk. Og så er det strandhytta på Brøttum og Stokke nedre Mjøsa et lite stykke mot Gjøvik fra Biri. På Rudshøgda er og Simenstad gård.

Simenstad, Stokke og Sigstad er alle balndt mjøsgårdene.

Skrevet

Jeg er AB #2

Ang hvor på Maihaugen de hadde selve vielsen så ble ikke det sagt.

Og melatonins forslag om mjøsgårdene støttes :)

På Simenstad har jeg vært flere ganger, og der er det hyggelig vertskap og god mat :)

På Stokke Nedre hadde en bekjent konfirmasjonsselskap for sin datter, og de var svært fornøyd med stedet. Trolig veldig fint å ta bilder nede ved Mjøsa der hvis været er fint. Ulempen er at det ikke ser ut til å være plass for så mange som 80 stk der.

Jeg ser du hadde Moelv - Vinstra som yttergrenser, men det er kortere reisetid fra Lillehammer til disse gårdene enn til Vinstra, selv om f.eks Simenstad ligger litt sør for Moelv.

Skrevet

Det er også Lier gård i Brumunddal, litt lenger enn Moelv da som er grensen.. Kjempe koselig der og, vi vurderte det, men det stinker så grisebæsj fra fjøset.. :glare:

Skrevet

Maihaugen og Telemarkstunet er iallefall veldig fine plasser! :)

Enig! :)

Hva med Sigstad gård på Biri? Julie sigstad driver gården, hun er flink både med mat og arrangere, tror du kan ha vielse der på gården. Idyllisk. Og så er det strandhytta på Brøttum og Stokke nedre Mjøsa et lite stykke mot Gjøvik fra Biri. På Rudshøgda er og Simenstad gård.

Simenstad, Stokke og Sigstad er alle balndt mjøsgårdene.

Har hørt at det er flott på Sigstad! :) Eneste grunnen til å evt ikke legge det til Biri er at jeg ikke er så veldig glad i området. Litt for mange minner fra ungdomstiden med diverse bygdefester etc :roll::tunge1: Blir lett farget av slikt.

Jeg er AB #2

Ang hvor på Maihaugen de hadde selve vielsen så ble ikke det sagt.

Og melatonins forslag om mjøsgårdene støttes :)

På Simenstad har jeg vært flere ganger, og der er det hyggelig vertskap og god mat :)

På Stokke Nedre hadde en bekjent konfirmasjonsselskap for sin datter, og de var svært fornøyd med stedet. Trolig veldig fint å ta bilder nede ved Mjøsa der hvis været er fint. Ulempen er at det ikke ser ut til å være plass for så mange som 80 stk der.

Jeg ser du hadde Moelv - Vinstra som yttergrenser, men det er kortere reisetid fra Lillehammer til disse gårdene enn til Vinstra, selv om f.eks Simenstad ligger litt sør for Moelv.

Grunnen til at grensen ble satt til Moelv-Vinstra er at vi har sterkere tilknytning til Gudbrandsdalen enn til Mjøsbyene (bortsett fra Lillehammer da). Men det er definitivt mange vakre steder langs Mjøsa, dere nevner jo i fleng :Nikke:

Det er også Lier gård i Brumunddal, litt lenger enn Moelv da som er grensen.. Kjempe koselig der og, vi vurderte det, men det stinker så grisebæsj fra fjøset.. :glare:

Haha, intens fjøslukt kan legge en liten demper ja. Det er forsåvidt noe vi ikke skal glemme helt av i våre planer, de gjødsler jo godt i hele distriktet på vårparten :tunge1:

Skrevet

Fefor eller Wadahl Høyfjellshotell på Gålå? Fefor er et fantastisk fint sted med historisk sus i veggene, Wadahl har usikten og har hatt human etisk vielse før så vidt jeg vet.

Anonymous poster hash: 818fa...b5c
Skrevet

Om dere er villige til å flekse litt på nordgrensen, kan jeg virkelig anbefale "Nordre-Ekre" i Heidal.

Anonymous poster hash: 159f4...1af

Gjest Anubiel
Skrevet

Vi hadde bryllupet vårt på Rudi gård. Har ikke annet enn godord å si om det, fantastisk stemning, mat og betjening.

Skrevet

Fefor eller Wadahl Høyfjellshotell på Gålå? Fefor er et fantastisk fint sted med historisk sus i veggene, Wadahl har usikten og har hatt human etisk vielse før så vidt jeg vet.

Anonymous poster hash: 818fa...b5c

Fefor har vi hatt mange tilstelninger, det er et alternativ :) Wadal er også veldig fint!

Om dere er villige til å flekse litt på nordgrensen, kan jeg virkelig anbefale "Nordre-Ekre" i Heidal.

Anonymous poster hash: 159f4...1af

Skal definitivt sjekkes ut! Heidal er utrolig vakkert!

Vi hadde bryllupet vårt på Rudi gård. Har ikke annet enn godord å si om det, fantastisk stemning, mat og betjening.

Godt å høre :) Det står langt opp på listen vår. Kom dere greit ut av det økonomisk?

Gjest Anubiel
Skrevet

Fefor har vi hatt mange tilstelninger, det er et alternativ :) Wadal er også veldig fint!

Skal definitivt sjekkes ut! Heidal er utrolig vakkert!

Godt å høre :) Det står langt opp på listen vår. Kom dere greit ut av det økonomisk?

Tja, det ble billigere enn vi hadde trodd. Så for oss var det helt kurant økonomisk. Vi la igjen godt over

100 000 der.

Om det er greit for dere kommer jo helt an på hva budsjettet deres er, hvilken mat dere velger, om dere skal ha nattmat eller ikke, fri bar eller ikke osv. Om dere tar kontakt med Rudi så sender de dere et forslag til opplegg med priser på det meste. De er veldig greie å forholde seg til!

Skrevet

Tja, det ble billigere enn vi hadde trodd. Så for oss var det helt kurant økonomisk. Vi la igjen godt over

100 000 der.

Om det er greit for dere kommer jo helt an på hva budsjettet deres er, hvilken mat dere velger, om dere skal ha nattmat eller ikke, fri bar eller ikke osv. Om dere tar kontakt med Rudi så sender de dere et forslag til opplegg med priser på det meste. De er veldig greie å forholde seg til!

Ja, jeg er i kontakt med dem, men jeg har ikke fått noe svar på forespørsel om pris. Jeg får purre om noen dager ;)

Gjest Anubiel
Skrevet

Vel, du kan få noe prisoverslag som jeg husker:

Festpynting av gården (her regner jeg med at alt av vasking, servitører osv. osv. inngår, for det er det ikke tatt betalt for ellers): 10 000 kr

Lefseruller ved ankomst: ca 60 kr per pers

Servering av egne kaker: ca 60 per pers

Mener biligste 3-retter var ca 600 per pers

Må bare si at maten der er helt sinnsykt god :)

Skrevet

Vel, du kan få noe prisoverslag som jeg husker:

Festpynting av gården (her regner jeg med at alt av vasking, servitører osv. osv. inngår, for det er det ikke tatt betalt for ellers): 10 000 kr

Lefseruller ved ankomst: ca 60 kr per pers

Servering av egne kaker: ca 60 per pers

Mener biligste 3-retter var ca 600 per pers

Må bare si at maten der er helt sinnsykt god :)

Takk!! :) Ja, jeg har så utrolig sansen for hele Rudi, beliggenheten, utsikten, maten....

Gjest Anubiel
Skrevet (endret)

Ja, det skjønner jeg godt! Vi stod mellom der og Fefor og Fefor ble veldig slitent og uspennende i forhold.

Endret av Anubiel

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...