Gå til innhold

Hjelp med strikking

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg strikker disse og har lagt opp 24 masker, altså til en baby på 10 mnd. Hvordan skal jeg strikke hælen :vetikke: ? Antall masker og sånt. I oppskriften så er det basert på 28 masker.

Anonymous poster hash: 6b22f...1f0
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da har du 6 masker på hver pinne?

Du tar maskene fra pinne 1 og binne 4 = 6 masker fra hver pinne, tilsammen 12 masker og strikker frem og tilbake på disse 12 maskene 8 omganger. Da får du en lang "tunge". De andre 12 maskene står stille på pinnene sine og venter til hælen er ferdigstrikket.

Anonymous poster hash: 5ccc8...502

Skrevet

Da har du 6 masker på hver pinne?

Du tar maskene fra pinne 1 og binne 4 = 6 masker fra hver pinne, tilsammen 12 masker og strikker frem og tilbake på disse 12 maskene 8 omganger. Da får du en lang "tunge". De andre 12 maskene står stille på pinnene sine og venter til hælen er ferdigstrikket.

Takk for svar!

Jeg var litt uklar, men så langt har jeg kommet. Det er etter det at det er litt uforståelig for meg.

Anonymous poster hash: 6b22f...1f0

Skrevet

Legg det inn i strikke og håndarbeidsavdelingen på forumet kanskje? :)

• Liker 1
Skrevet

Dettte skjønner ikke jeg heller! Og jeg strikker det meste. Kan du felle hæl på min måte?

Sett et merke med en tråd midt mellom de 12 maskene på hælen.

Så strikker du fra kanten 7 masker og tar de to neste maskene og strikker de sammen til en maske. Når de to maskene er strikket sammen, lar du de 3 neste maskene være ustrikket på pinnen og snur arbeidet og strikker den masken du tatt sammen fra de to på forrige pinne og to masker til rett på retten og vrant om du er på vrange, da skal du være en maske forbi merketråden midt bak. Strikk de to neste maskene sammen til enmaske, og snu arbeidet uten å strikke de siste tre maskene på den pinnen.

Strikk videre forbi merketråden rett bak og strikk den masken som ble til en maske av de to første du tok sammen, så tar du de to neste maskene og strikker sammen til en maske og snur . Sånn ofrtsetter du til det ikke er flere masker som ikke har blitt strikket sammen til en. Da har du en "bulk" med plass til en liten nese på strikketøyet ditt.

Fortsettelse følger om du trenger det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...