Violetta Skrevet 4. desember 2014 #21 Skrevet 4. desember 2014 Ja, men ikke rå. Det har jeg heller aldri gjort.
Chizue Skrevet 4. desember 2014 #22 Skrevet 4. desember 2014 Ja, men spiser kylling sjeldent fra før av Så er ikke noe problem. Man må alltid huske på å varmebehandle det ordentlig uansett, det gjelder for det meste alt, enten koker man det, steker eller behandle det på en måte slik at bakterier dør Det er farlig å leve
SardintrollReturns Skrevet 4. desember 2014 #23 Skrevet 4. desember 2014 Jeg spiser det fortsatt, men så pleier jeg å steke den først da, det hjelper som regel. 1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2014 #24 Skrevet 4. desember 2014 Tror du de er mer renslige når de bruker andre råvarer? ;-) Jeg spiser kylling, men skjerper hygienerutinene. Det er ikke like viktig. I mange år har det vært viktig å gjennomsteke kyllingen, og vaske hender og utstyr godt pga fare for salmonella. Så at folk sluntrer unna fatter jeg ikke. Anonymous poster hash: 6083b...a7f 2
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2014 #25 Skrevet 4. desember 2014 For oss som husker litt tilbake i tid, så var kjøttdeig gjenstand for tilsvarende oppmerksomhet for en del år tilbake som det kylling er nå. Så var det en periode kebabkjøttet var i fokus.... All mat må varmebehandles skikkelig. Kjøkkenhygienen må være i grundig. Om en spiser kylling eller gris fra utlandet eller egg fra utlandet med samonellafare spiller ingen rolle så lenge en varmebehandler skikkelig. Folk er redd for kylling, men frosne bær kjøper de, og bruker uten varmebehandling. Sviske rog tørkede aprikoser spiser vi og uten tanker for smitte av ecoli eller andre bakterier. Mårpølse gjorde mange syke for noen år siden. Det er risikabelt å leve, vi kommer alle til å dø tilslutt. Husk å leve mens du gjør det!Anonymous poster hash: 4dc2c...f2a 3
Gjest Lillia Skrevet 4. desember 2014 #26 Skrevet 4. desember 2014 Jeg blir kvalm av kylling. Lukten og smaken er helt grusom synes jeg, så nei spiser ikke kyllingfilet og aldri gjort det
PrinsesseNila Skrevet 4. desember 2014 #27 Skrevet 4. desember 2014 Nå spiser jeg ikke spesielt mye kylling, kanskje 2 ganger i mnd, men jeg har ikke tenkt å endre på det. Jeg visste det var mye dritt i kyllingen (og i annet kjøtt for den del), men har spist det uansett. Synes ikke det er grunn til å bli hysterisk, så jeg fortsetter å spise kylling som før
Apocalypse Skrevet 4. desember 2014 #28 Skrevet 4. desember 2014 Nei, har vært vegetarianer i noen år og nå frister det i hvert fall ikke å begynne med kjøtt igjen. 1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2014 #29 Skrevet 4. desember 2014 Spiser fortsatt kylling, gjerne to ganger i uka. Har ikke vært syk en eneste gang. Du har misforstått problemet. Kylling inneholder antibiotikaresistente bakterier og det er på ingen måte hysteri å rope varsko angående dette. Det er svært alvorlig.Anonymous poster hash: cb2d1...0ff 8
teit1 Skrevet 4. desember 2014 #31 Skrevet 4. desember 2014 Spiste kylling sist i dag, så spiser det enda ja. Hva gjør dere hvis noen serverer kylling til dere? Hadde folk på besøk for fire dager siden, serverte kylling. Alle gjestene spiste, og ingen tok opp dette hysteriet. Hva hadde dere gjort? Hadde dere nektet å spise det verten serverer?
Gjest Ive Lina Skrevet 4. desember 2014 #32 Skrevet 4. desember 2014 Bruker og spiser svært sjeldent kylling - det er sikkert et halvt år siden sist. Etter de siste måneders skriverier så frister det enda mindre. Spiser fisk de fleste av ukens dager og når jeg ikke spiser fisk så er går det mest i vegetarretter.
Violetta Skrevet 4. desember 2014 #33 Skrevet 4. desember 2014 Du har misforstått problemet. Kylling inneholder antibiotikaresistente bakterier og det er på ingen måte hysteri å rope varsko angående dette. Det er svært alvorlig.Anonymous poster hash: cb2d1...0ff Du vet at bakterier dør ved varmebehandling? 2
Gjest Hummels Skrevet 4. desember 2014 #34 Skrevet 4. desember 2014 Så klart spiser jeg kylling. Favorittmaten min :D 1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2014 #35 Skrevet 4. desember 2014 Du har misforstått problemet. Kylling inneholder antibiotikaresistente bakterier og det er på ingen måte hysteri å rope varsko angående dette. Det er svært alvorlig.Anonymous poster hash: cb2d1...0ff Antibiotikaresistente bakterier, dvs. Bakterier som ikke blir drept av vanlige antibiotikaer men de blir drept og er helt ufarlige så lengen kyllingfileene blir varmebehandlet. Faren med antibiotikaresistente produkter er å ta i rå kylling, bruke redskaper på rå kylling og så putte fingrene i munnen, eller fingre rundt og forurense alt du tar i med bakterie. Før du vet ordet av det så har du bakterier over hele kjøkkenet. Lar du være å ta ikyllingfilene, får dem i gryta eller på stekepannen og embalasjen i en tett plastpose og ut i restavfallet, IKKE I PLASTGEJNVINNINGEN! så er der ingen fare på ferde. Anonymous poster hash: 4dc2c...f2a 1
blonden Skrevet 4. desember 2014 #36 Skrevet 4. desember 2014 Ja, men jeg er ekstremt påpasselig med kjøkkenhygiende når jeg spiser kylling og den er alltid gjennomstekt, men slik har jeg alltid gjort det pga. salmonellafare. Er likevel selvsagt ikke fan av disse antibiotikaresistente bakteriene som er ute og lusker da det alltid er en eller annen broiler som tar i en rå kyllingfilet og så spiser en skive med samme hånd og bare "hæ, skal man ikke det liksom??+" 1
nurse07 Skrevet 4. desember 2014 Forfatter #37 Skrevet 4. desember 2014 TS her. Når Folkehelseinstituttet råder oss til å vaske kyllingfiletene først, deretter vaske vaskekummen og kranene, ikke røre kjøttet med hendene, bruk evt hansker osv. En prosess som nærmest minner om smitteregimet ved ebola! Da skjer det noe hos meg som gjør at jeg mister litt appetitten på kylling... Man skal ikke røre fileten med fingrene, men man skal putte den i munnen? Jeg sier ikke at jeg har sluttet å spise kylling....lagde faktisk kylling quesedillas til middag i dag. Men merker at jeg spiser det med en liten bismak.. Til deg som skriver at du spiste kylling i går og fortsatt er i live, derfor kan det ikke være farlig.. Jeg tror det kan gå mange år før vi ser konsekvensene. Kanskje får du en infeksjon om 5 år som du trenger antibiotika mot, det som kan skje er at medisinen da ikke virker på deg. I verste fall kan infeksjoner som vanligvis er harmløse, føre til dødsfall fordi man ikke kan behandle de. 4
Gjest Cevita Skrevet 4. desember 2014 #38 Skrevet 4. desember 2014 Ja jeg spiser fortsatt kylling, og jeg har alltid vært nøye med hygiene og renhold i forbindelse med kylling. Spiser fortsatt laks også, mener på huske at den også var ute i hardt vær for en stund siden. Til og med godteri, og næringsløs mat med tomme kalorier og mettet fett unner jeg meg av og til. Tviler på at jeg kommer levende fra livet :-P 1
Chizue Skrevet 4. desember 2014 #39 Skrevet 4. desember 2014 Ja jeg spiser fortsatt kylling, og jeg har alltid vært nøye med hygiene og renhold i forbindelse med kylling. Spiser fortsatt laks også, mener på huske at den også var ute i hardt vær for en stund siden. Til og med godteri, og næringsløs mat med tomme kalorier og mettet fett unner jeg meg av og til. Tviler på at jeg kommer levende fra livet :-P Er vel ingen som har kommet levende ut enda Lov å håpe :D
missLynch Skrevet 4. desember 2014 #40 Skrevet 4. desember 2014 Nei. Spiste stekt kyllingfilet en sjelden gang før, men har helt slutta med det. Jeg har rett og slett mistet lysten på kylling. Jeg kjøper heller svin eller oksekjøtt. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå