Gå til innhold

Spiser dere fortsatt kylling?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter mye skriverier siste ukene om kylling, må jeg innrømme at jeg har blitt skeptisk, og omtrent sluttet å spise det! Presidenten i Legeforeningen gikk nylig ut i media og uttalte at hun ikke hadde spist kylling på hele høsten. Det er funnet antibiotikaresistente bakterier i omtrent halvparten av norskproduserte kyllingfileter, dette kan utgjøre en stor helsefare for forbrukerne.

Hva med dere?

Noen tips til hva man kan bytte ut kyllingen med? Vi har spist mye kylling tidligere, og jeg sliter litt med å finne middagsalternativer nå...

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Ja, jeg spiser kylling akkurat som før, det vil si 2 - 3 ganger i uken.

Jeg blir sjeldent hysterisk :)

Endret av Infinite
  • Liker 6
Skrevet

Nei, jeg har ikke taklet kylling siden de opplysningene kom..

Har istedet spist mere fisk (nå hadde jeg uansett ikke kylling 2-3 ganger i uken i utgangspunktet heller, kanskje 1 kyllingmiddag i uken).

Har også kuttet ut alt av kyllingpålegg.

Skrevet

Spiste kylling senest i går.

Kunne ikke falt meg inn å slutte.

• Liker 5
Skrevet

Nei, har bestemt meg for å kutte ut kylling frem til den nye gjennomgangen fra Folkehelseinstituttet kommer. Spiser heller ikke svin fra andre land enn Norge (av samme grunn).

Synes ikke det er hysterisk å være føre var og synes det er et lite offer å kutte kylling. Tenker også at det egentlig er bra dersom så mange som mulig gjør det, slik at industrien taper penger. Da blir det nok større sjanse for en gjennomgang i næringen, og forhåpentligvis med et større fokus på dyrevelferd.

Anonymous poster hash: 5afc8...e14
  • Liker 5
Skrevet

Noen som vet om kalkun er like ille som kylling?

Anonymous poster hash: c30d6...067
Gjest one of us
Skrevet

Ja. Gidder ikke bli hysterisk.

Jeg er veldig glad i kylling, så kommer ikke til å slutte å spise det.

• Liker 2
Gjest Solsmil
Skrevet

Ja, jeg har faktisk kuttet ut kylling. Jeg er ikke av typen som bruker å bli hysterisk på sånt, men jeg har rett og slett ikke hatt appetitt på det siden opplysningene kom. Har begynt å spise mye mer fisk og vegetar

Skrevet

Spiste kylling så sent som i går. Er fortsatt i live.

Skrevet

Lærte tidlig grunnleggende kjøkkenhygiene, så ser lite problem med kylling. Kylling spises i land der dette har vært normalen i mange år.

• Liker 7
Skrevet

Jeg spiser fremdeles kylling, men etter at jeg så et innslag på NRK FBI hvor de laget kylling uten å vaske seg på hendene har jeg ikke klart å spise kylling på restaurant. Fikk sjokk over at folk ikke kan basal matlavningshygiene.

Anonymous poster hash: 6083b...a7f

• Liker 3
Skrevet

Etter mye skriverier siste ukene om kylling, må jeg innrømme at jeg har blitt skeptisk, og omtrent sluttet å spise det! Presidenten i Legeforeningen gikk nylig ut i media og uttalte at hun ikke hadde spist kylling på hele høsten. Det er funnet antibiotikaresistente bakterier i omtrent halvparten av norskproduserte kyllingfileter, dette kan utgjøre en stor helsefare for forbrukerne.

Hva med dere?

Noen tips til hva man kan bytte ut kyllingen med? Vi har spist mye kylling tidligere, og jeg sliter litt med å finne middagsalternativer nå...

Varmebehandler du det ordentlig dør jo bakteriene når du lager maten.

Vasker du kjøkkenet og kjøkkenutstyret ditt ordentlig og lar våte filler utgå som "vaskeutstyr", så går jo dette bra.

Jeg ser ingen grunner for å være hysterisk.

Oppbevar kyllingen kaldt til du skal spise. Spis den dagen du har kjøpt den.

Ikke spis noe som ikke er 100% gjennomstekt/kokt og skyll alle fjøler i kokende vann.

Bruk børste og oppvaskmiddel og tørk oppvasken.

Vask kjøkkenbenken ordentlig.

Verre er det ikke.

• Liker 5
Skrevet

Jeg spiser fremdeles kylling, men etter at jeg så et innslag på NRK FBI hvor de laget kylling uten å vaske seg på hendene har jeg ikke klart å spise kylling på restaurant. Fikk sjokk over at folk ikke kan basal matlavningshygiene.

Mye sjukt og kunnskapsløst å se der ute, ja.

Dårlig oppvask og hygiene er vel mere en regel enn et unntak på norske resturantkjøkken.

Dra en skitten mopp over gølvet, kast søpla og gå hjem er vel rutinen...

Skrevet

< snip> Det er funnet antibiotikaresistente bakterier i omtrent halvparten av norskproduserte kyllingfileter, dette kan utgjøre en stor helsefare for forbrukerne. < snip >

Hvis de får en infeksjon av bakteriene, ja.

Infeksjoner kan gå over uten antibiotika.

• Liker 2
Skrevet

Har sjelden spist kylling, men det har lite med de nye opplysningene å gjøre. Slipper da å ta stilling til det, men tror nok jeg hadde vært litt mer oppmerksom om jeg skulle spist det. Stekt litt bedre, vasket hendene enda litt bedre.

• Liker 1
Skrevet

Tror du de er mer renslige når de bruker andre råvarer? ;-)

Jeg spiser kylling, men skjerper hygienerutinene.

• Liker 1
Skrevet

Spiser fortsatt kylling, gjerne to ganger i uka. Har ikke vært syk en eneste gang.

Skrevet

Ja. Ingen problemer med det overhodet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...