Gå til innhold

Greit å hugge ned et juletre i skogen?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg synes det er litt pussig at TS gidder å spørre om dette på et forum.

Og TS må ikke følge rådene hun får her...Makan til krisemaksimerende nisser skal man lete lenge etter. Jeg klukket og lo godt av innleggene her.

Er det noe Norge har nok av er det SKAU, i bøtter og spann. OVERALT.

Gå ut og hent deg et tre - bedre at vi får nytte av det enn at det tetter til enda mer.

De omtalte "skogseierne" er stort sett normale folk med skog som en ekstra inntekt. For øvrig er det en uting at privatpersoner eier naturområder som egentlig er fellesområder for oss alle, så ikke bry deg om regelryttere/nerder (stryk whatever)..

Vittig at du i det ene øyeblikket angriper offentlige forbud og reguleringer av offentlig eiendom for deretter å promotere kommunisme. Vanskelig å bestemme seg ? ;)

Endret av Guybrush
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe, joda jeg ser den.

Men jeg kan ikke si jeg er noen tilhenger av privatisering av områder som burde tilhøre folket, slik som f.eks strender/kystlinjer og store områder med skog.

Bor i en kommune som heldigvis har fokusert på kyststier og å sørge for fri ferdsel langs sjøen.

Skrevet

Ring en bonde og be om å få ei litta gran.

Skrevet

Det synes jeg er heeelt greit.

For de miljøsvin-aktivistene her inne som synes det er helt forkastelig, og som foreslår at du skal kjøpe et av plast, kan ikke de kjøpe et av plast da, og stappe det ut i naturen.. så kan det stå der år etter år, uten å verken gro til det råtner, eller ødelegge annen vegetasjon rundt.

Nei - kom deg ut i skauen og hogg deg ditt eget juletre, med GOD samvittighet! :)

Anonymous poster hash: 0a653...1e3
Skrevet

Det synes jeg er heeelt greit.

For de miljøsvin-aktivistene her inne som synes det er helt forkastelig, og som foreslår at du skal kjøpe et av plast, kan ikke de kjøpe et av plast da, og stappe det ut i naturen.. så kan det stå der år etter år, uten å verken gro til det råtner, eller ødelegge annen vegetasjon rundt.

Nei - kom deg ut i skauen og hogg deg ditt eget juletre, med GOD samvittighet! :)

Anonymous poster hash: 0a653...1e3

Jeg antar du da fint kan gjør dette mens politiet ser på også ? :) Siden du mener dette er så greit burde du jo kunne stå for det du sier opp mot rettsvesnet også

Anonymous poster hash: 49ec8...40d

• Liker 2
Skrevet

Det er sinnsykt mye penger, mobiltelefoner og pcer i Norge. Kan du gi meg adressen din så kan jeg ta dine? :)

Anonymous poster hash: 49ec8...40d

Latterlig sammenlikning , men er man kverulant så er man kverulant ;) God jul

• Liker 1
Skrevet

Bare hent deg et tre, er bare idioter som betaler for noe som egentlig er gratis.

Anonymous poster hash: bb67a...e53

Er en PC på Lefdal også gratis? Tror du ikke noen taper på det om du stjeler ting fra dem?

Anonymous poster hash: 13cdf...7f6

Skrevet

Latterlig sammenlikning , men er man kverulant så er man kverulant ;) God jul

Har du vært gårdbruker før og hatt utmark? Vil ikke tro det siden du synes det er greit å stjele.

Skrevet

Har du vært gårdbruker før og hatt utmark? Vil ikke tro det siden du synes det er greit å stjele.

Nei , men jeg er en relativt god skattebetaler ! Bondejammer gidder jeg ikke høre på . En fullstendig oversubsidiert "bransje" av sytekopper .

Skrevet

Nei , men jeg er en relativt god skattebetaler ! Bondejammer gidder jeg ikke høre på . En fullstendig oversubsidiert "bransje" av sytekopper .

De trenger ikke færre subsidier om folk stjeler tømmer fra dem heller....

Hvorfor stoppe ved juletrær? Kan man ikke ta litt til egne materialer også? Eller til ved?

Hvor mange her inne vet hvordan man driver skog? De eneste skogsområdene hvor det vokser helt vilt er urskog, og der er det VELDIG ulovlig å hugge noe. Alt annet er regulert, og den som begynner å felle trær der uten å vite hva han gjør, er med på å ødelegge den helhetlige driften. Det er nemlig ikke bare en kg-bruker som tenker sånn her i landet, men veldig, veldig mange mennesker som ville ha hentet seg trær selv om det var lov. Det er mye som ville blitt tatt ut på den måten, og det vanskeliggjør arbeidet for skogeierne, og tar fra dem inntekter. Det er også tap for de som spesifikt dykrer juletrær, siden de mister salg.

Hvorfor er det vanskelig å følge loven? Dette er helt ekvivalent med at butikken ikke taper noe på at du tar EN sjokolade (og da tar vi ikke en gang med at den sjokoladen (treet) ville 10-20-doble verdien sin om den fikk være). Det er bare det at hvis alle tar "bare EN" sjokolade, så merkes det veldig godt....

Anonymous poster hash: 70141...bb8

Skrevet

Så det å betale skatt gjør liksom opp for at du er en tyv? Gjør det opp for at du gjør noe ulovlig? Som AB under sier trenger bonden enda mer subsidier når slike mennesker med holdninger som deg kommer og stjeler fra dem.

Bonden lever også av utmarken, så bonden får mindre og mindre å leve av for hvert tre du stjeler.

Skrevet

Så det å betale skatt gjør liksom opp for at du er en tyv? Gjør det opp for at du gjør noe ulovlig? Som AB under sier trenger bonden enda mer subsidier når slike mennesker med holdninger som deg kommer og stjeler fra dem.

Bonden lever også av utmarken, så bonden får mindre og mindre å leve av for hvert tre du stjeler.

Det er milliarder av grantrær i dette landet , snakk om å koke suppe på en spiker ! Hvis jeg er en tyv som henter et tre i skauen så får det bare være. Bonden har nok av inntekter i alle varianter, sugerøret langt ned i statskassen, helfinansiert gård og utstyr , sågar eiendom finansiert av mine og andres skattepenger.

Skrevet

Det er milliarder av grantrær i dette landet , snakk om å koke suppe på en spiker ! Hvis jeg er en tyv som henter et tre i skauen så får det bare være. Bonden har nok av inntekter i alle varianter, sugerøret langt ned i statskassen, helfinansiert gård og utstyr , sågar eiendom finansiert av mine og andres skattepenger.

Dette er akkurat samme logikk som brukes for å rettferdiggjøre å reise med offentlig transport uten billett.....

Anonymous poster hash: 70141...bb8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...